name | autoweek.cz

Nová generace vozů Dacia Sandero a Logan

Nová generace vozů Dacia Sandero a Logan

08.09.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Renault představil novou generaci tří ze svých nejprodávanějších vozů vyráběných nízkonákladovou značkou Dacia. Renault chce oživit vnímání vozů rumunské značky, která se v rámci nové organizace skupiny stane samostatnou divizí.
Pod vedením nového generálního ředitele Lucy de Mea se v posledních měsících ztrátový Renault snaží vzpamatovat z pandemie koronaviru a zároveň napravit pošramocené vztahy s japonským aliančním partnerem Nissanem. Minulý týden Luca de Meo představil novou organizaci zaměřenou na značky místo na geografické oblasti jako dosud. Dacia se stala jednou ze čtyř nově vytvořených divizí vedle značky Renault, značky sportovních vozů Alpine a nově vytvořené divize Nová mobilita.
 
V rozhovoru pro francouzský časopis Le Point de Meo zdůraznil, že by se Dacia neměla odchýlit od svého nastavení levné značky a ocenil ji jako „zázrak v současném automobilovém průmyslu“, nicméně dodal, že by měla mít atraktivnější image.
 
Nové verze sedanu Dacia Logan, který byl poprvé uveden na trh v roce 2004 a získal ocenění AutoBest 2005, a městského hatchbacku Sandero, jehož historie sahá až do roku 2007 a od roku 2017 je nejprodávanějším vozem v Evropě kupovaným soukromníky, budou detailně představeny 29. září. Už nyní ale Renault zveřejnil první fotografie.
 
Dlouho očekávané novinky z dílny Dacia mají mnohem modernější design a vyspělejší techniku​. Přinášejí malou revoluci, protože opouštějí starou alianční platformu B0 a přebírají nejmodernější alianční architekturu CMF-B, kterou používají např. nové Clio nebo Capture. Pro vozy Dacia však byla odvozena její zjednodušená verze.
 
Rumunská značka by měla dokázat zaujmout nejen cenou, ale do určité míry i vzhledem. Design nového Loganu i Sandera je mnohem modernější a atraktivnější, přestože si uchoval charakteristické rysy předchozích generací. Zcela přepracovaná silueta nového Loganu je dynamičtější, mírně prodloužená. Sandero i Logan působí atletičtěji i díky širšímu rozchodu kol. Dacia také poprvé použila LED hlavní světlomety s charakteristickým světelným podpisem ve tvaru písmene Y. Sandero se rovnou představuje i v crossoverově laděné verzi Stepway s vyšší světlou výškou. Ta už není jen zvýšenou verzí s plastovými ozdobami, ale dostala i specifický přední nárazník, více chromu a odlišnou, výraznější masku chladiče.
 
Pod kapotou se objeví tříválce, a to v nepřeplňované podobě 1,0 SCE/54 kW (73 k) i s turbodmychadlem 1,0 TCe/74 kW (100 k). Čtyřválec 1,3 TCe z Clia se do nabídky pravděpodobně s ohledem na cenu nedostane. V nabídce ale nemá chybět ani ověřený turbodiesel v nejnovější podobě  1,5 BlueDCi/63 kW (85 k).