name | autoweek.cz
Nejoblíbenější barvy za rok 2020
29.12.2020 | Vladimír Rybecký | Autoservis
Společnost Axalta vydala 68. výroční zprávu Global Automotive Color Popularity Report, která odhaluje nejoblíbenější barvy automobilů ve světě.
Společnost Axalta, přední světový dodavatel kapalných a práškových barev, v 68. globální zprávě o popularitě barev v automobilovém průmyslu potvrzuje, že bílá zůstává celosvětově nejoblíbenější. Automobilky letos vyrobily 81 % vozidel v neutrálních odstínech bílé (38 %), černé (19 %), šedé (15 %) a stříbrné (9 %).
Bílá barva, která se poslední tři roky stabilně drží na 38 % celkového globálního trhu, je celosvětově nejčastěji nakupovanou automobilovou barvou už po dobu deseti po sobě jdoucích let. Šedá celosvětově vzrostla o 2 % a je na desetiletém maximu. Na mnoha trzích dochází k posunu od stříbrné k šedé, protože šedá je považována za modernější a luxusnější. Stříbrná klesá ve všech regionech, její popularita klesla na jednociferný podíl 9 %. Černá je dlouhodobě stabilní a zůstává oblíbenou na luxusních automobilech.
V Evropě šedá zaznamenala další růst o 1 % a už podruhé je zde nejoblíbenější barvou s 25 %, přičemž Evropa vykazuje její celosvětově největší popularitu. V kategorii kompaktních a sportovních vozů se její popularita dokonce zvýšila o 5 % na 29 %. Také bílá narostla o 2 %. Tento růst byl způsoben segmentem MPV a užitkových vozidel, protože ve vozových parcích je stále nejoblíbenější.
Výsledky zprávy Global Automotive Color Popularity vycházejí z analýzy údajů společnosti Axalta o výrobě automobilů v roce 2020 a jsou indikátorem současných tržních trendů. Zpráva čerpá z údajů ze všech zemí, kde se vyrábějí osobní a lehké užitkové automobily. Poskytuje podrobná data z výroby, takže automobilkám umožňují sledovat trendy po celém světě a na konkrétních trzích.
Společnost Axalta aktivně pracuje na zajištění výběru inovativních barev pro své zákazníky z automobilového průmyslu. Společnost Axalta své zprávy o průmyslových lacích začala zveřejňovat v roce 1953 a odhaluje v nich aktuální barevné trendy. Budoucí obliba barev automobilů se neustále mění s měnícími se preferencemi vozidel a spotřebitelů. Společnost Axalta navrhuje koncepční barvy, které jsou esteticky a funkčně vhodné pro povrchy vozidel. Nejnovější automobilové trendy se porovnávají s aktuálními trendy v architektuře, módě a spotřebním zboží.
Bílá barva, která se poslední tři roky stabilně drží na 38 % celkového globálního trhu, je celosvětově nejčastěji nakupovanou automobilovou barvou už po dobu deseti po sobě jdoucích let. Šedá celosvětově vzrostla o 2 % a je na desetiletém maximu. Na mnoha trzích dochází k posunu od stříbrné k šedé, protože šedá je považována za modernější a luxusnější. Stříbrná klesá ve všech regionech, její popularita klesla na jednociferný podíl 9 %. Černá je dlouhodobě stabilní a zůstává oblíbenou na luxusních automobilech.
V Evropě šedá zaznamenala další růst o 1 % a už podruhé je zde nejoblíbenější barvou s 25 %, přičemž Evropa vykazuje její celosvětově největší popularitu. V kategorii kompaktních a sportovních vozů se její popularita dokonce zvýšila o 5 % na 29 %. Také bílá narostla o 2 %. Tento růst byl způsoben segmentem MPV a užitkových vozidel, protože ve vozových parcích je stále nejoblíbenější.
Výsledky zprávy Global Automotive Color Popularity vycházejí z analýzy údajů společnosti Axalta o výrobě automobilů v roce 2020 a jsou indikátorem současných tržních trendů. Zpráva čerpá z údajů ze všech zemí, kde se vyrábějí osobní a lehké užitkové automobily. Poskytuje podrobná data z výroby, takže automobilkám umožňují sledovat trendy po celém světě a na konkrétních trzích.
Společnost Axalta aktivně pracuje na zajištění výběru inovativních barev pro své zákazníky z automobilového průmyslu. Společnost Axalta své zprávy o průmyslových lacích začala zveřejňovat v roce 1953 a odhaluje v nich aktuální barevné trendy. Budoucí obliba barev automobilů se neustále mění s měnícími se preferencemi vozidel a spotřebitelů. Společnost Axalta navrhuje koncepční barvy, které jsou esteticky a funkčně vhodné pro povrchy vozidel. Nejnovější automobilové trendy se porovnávají s aktuálními trendy v architektuře, módě a spotřebním zboží.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz