name | autoweek.cz

Stellantis chce být lídrem v oblasti udržitelné mobility

Stellantis chce být lídrem v oblasti udržitelné mobility

20.01.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nově vytvořená společnost Stellantis chce být obratná, kreativní a efektivní, aby dokázala využít příležitosti v nové éře mobility a nabídla inovativní řešení dopravy. Cílem spojení PSA a FCA je v konečné fázi dosažení více než 5 miliard eur ročních synergií.
Dnem 19. ledna zahájila svou činnost společnost Stellantis NV vytvořená z kombinace dvou skupin se silnými výsledky a zdravými financemi FCA a PSA. Jde o globální společností se 400 000 zaměstnanci, kteří navrhují, vyvíjejí, vyrábějí, distribuují a prodávají vozidla a řešení mobility po celém světě.
 
Generální ředitel Carlos Tavares při představení společnosti řekl: „Rok poté, co jsme tento projekt ohlásili, se Stellantis zrodil bez ohledu na bezprecedentní společenské a ekonomické narušení činnosti způsobené pandemií Covid-19. Chtěl bych poděkovat všem týmům, které to umožnily. Demonstruje to agilitu, kreativitu a přizpůsobivost naší společnosti, jejímž cílem je být spíše silná než velká, odhodlaná být mnohem více než součtem jejích částí. Je to také další signál odhodlání nové společnosti stát se předním hráčem v automobilovém průmyslu v tomto neustále se měnícím prostředí.“
 
Stellantis staví na bohatém dědictví legendárních značek i silném zázemí v regionech, v nichž působí. Jeho 14 značek pokrývá celé spektrum tržních segmentů od luxusních, prémiových a běžných osobních vozidel až po vysoce výkonné pickupy, SUV a lehká užitková vozidla, stejně jako specializované služby mobility, finanční služby a dodavatele dílů a služeb.
 
„Spojujeme dvě rodiny, které se dokázaly dostat z velmi složitých situací a vyšly z nich ještě silnější. Nejde o defenzivní spojení, ale o ofenzivní fúzi dvou silných a zdravých společností, které společně dokáží pracovat efektivněji. Dokážeme naši společnou sílu využít pro vytváření inovativních řešení mobility. Nechceme ale vytvářet jednotnou kulturu. Jsme spokojení s tím, co máme k dispozici a chceme zůstat diverzifikovanou společností, protože diverzita je naší důležitou silou,“ dodal Tavares.
 
Stellantis má dobře zavedené zastoupení ve třech regionech - Evropě, Severní Americe a Latinské Americe - ale i dosud nevyužitý potenciál na důležitých trzích, jako jsou Čína, Afrika, Střední východ, Oceánie a Indie.
 
Stellantis očekává, že svou velikost a úspory ze synergií využije jako prostředek umožňující mu investovat do inovativních řešení mobility. Synergií bude dosaženo implementací inteligentních nákupních a investičních strategií, optimalizací využití pohonných jednotek a platforem, uplatněním společného výzkumu a vývoje a systematickým zaměřením na efektivitu výroby a nástrojů.
 
Cílem společnosti je vytvoření vedoucího globálně působícího poskytovatele svobody pohybu v nové éře udržitelné mobility zaměřeného na cenově dostupná a efektivní dopravní řešení. V době, kdy elektrifikovaný trh roste zaujímá Stellantis silnou pozici se 29 elektrifikovanými modely, přičemž do konce roku 2021 plánuje představit dalších deset vozidel a do roku 2025 mít u každého nově představovaného modelu elektrifikovanou verzi.