name | autoweek.cz

Soutěž Autoprodejceroku 2022

Soutěž Autoprodejceroku 2022

10.12.2021 | | Autoservis

Prodejci nových a ojetých aut hledají cesty jak udržet prodej.
Současná situace, spojená s nedostatkem nových a ojetých vozů na trhu a současným zvýšením provozních nákladů, nutí prodejce hledat nové možnosti. Podle informací z několika zdrojů ze zastoupení automobilových značek se situace ani v příštím roce nezlepší. Aut bude i nadále nedostatek a prodejci tak budou muset hledat stále nové příležitosti, jak tuto nelehkou dobu přežít. Vyplývá to z průzkumu provedeného společností TradeBlock, která provozuje autoportály v rámci skupiny CARonlineMix.cz a on-line CRM systém CARdinal.cz, který propojuje autobazary a autosalony. 
 
Zákazník, ať už firma nebo koncový spotřebitel, hledá a bude hledat příležitost, jak realizovat naplánovanou obměnu svého vozu nebo vozového parku. Pro většinu z nich je totiž důležité vůz včas vyměnit, aby kvůli narůstajícím kilometrům nerostly náklady na provoz a neklesala cena a prodejnost vozu. S ohledem na prognózu dodávky nových vozů budou motoristé hledat alternativy v podobě zánovních vozů nebo objednávek nových vozů, u kterých je v některých případech doba dodání až koncem roku 2023.
 
Současnou situaci potvrdil i jeden z významných prodejců Peugeot. „Aktuálně disponujeme jen jedním skladovým vozem a neočekáváme, že v následujících 3 až 4 měsících získáme nějaký další. Standardně jsme měli na skladě vozy v celkové hodnotě 80 až 100 milionů korun. Obáváme se, že i po návratu k „normálnímu“ stavu bude situace odlišná od stavu, který jsme zažívali před dvěma lety. Navíc lze očekávat, že aktuální problémy se výrazně projeví zejména v následujícím období, kdy se samozřejmě úbytek nově prodaných vozů promítne i do poklesu objemu servisních služeb,” komentuje aktuální situaci ředitel Peugeot Federal Cars Ing. Miroslav Havel.
 
„Nyní je situace taková, že prodejce nemusí o zákazníka bojovat, jelikož ví, že auto, které má na skladě, ihned prodá. Z hlediska dalšího vývoje je ale nutné, aby byl ke každému zákazníkovi prodejce vstřícný a právě v této době mu pomohl vyřešit jeho potřeby. Vytvoří si s ním tak osobní a dlouhodobý vztah. Jakmile se situace s novými vozy dostane do normálu, bude tak mít vytvořenou základnu zákazníků, se kterou pak bude moci dále pracovat a bude mít náskok před ostatními,” říká organizátor soutěže Autoprodejceroku 2022 Tomáš Rezek.
 
Soutěž AutoprodejceRoku 2022 má za úkol pomoci zákazníkovi vybrat si prodejce, který mu díky hodnocení poskytne kvalitní službu, tj. postará se o něj od A do Z v jakékoliv době. Soutěž tak dává prostor prodejcům a majitelům autosalonů a autobazarů pracovat na propagaci kvality svých služeb spojených s konkrétním jménem - ať už konkrétního prodejce, přijímacího technika nebo manažera autosalonu nebo autobazaru.
 
Soutěž zároveň podpoří prostřednictvím marketingového nástroje CARonlineMIX a systémového nástroje CARdinal jak příjem aut do prodeje, tak jejich prodej a zároveň systémově propojí všechny zúčastněné strany. V praxi to pak funguje tak, že když jeden prodejce získá poptávku od zákazníka, na kterou které aktuálně nemá nabídku, systém CARdinal ho propojí s jiným prodejcem, který odpovídající nabídku má a udělají společný obchod.
 
„Kdo nyní nebude lépe pracovat se svými zákazníky, bude si v budoucnu od začátku budovat novou klientelu a bude mít na trhu horší postavení,” dodává organizátor soutěže Autoprodejceroku 2022 Tomáš Rezek.