name | autoweek.cz

LAFT pomůže dodavatelům v automobilovém průmyslu

LAFT pomůže dodavatelům v automobilovém průmyslu

30.05.2022 | | Autoservis

Firma Logio přichází s novým produktem Logio Automotive Forecasting Tool (LAFT), který pomáhá dodavatelům kompenzovat nepříznivou situaci na trhu.
Plánování výroby a nákup vstupního materiálu jsou nyní pro dodavatele v automobilovém průmyslu neobyčejně složité a zdlouhavé. Vzhledem k situaci na trhu se výrobci automobilů snaží nejistotu v plánování částečně přenést na své dodavatele a ti na to doplácejí.
 
I proto česká technologicko-poradenská firma Logio přichází s novým produktem Logio Automotive Forecasting Tool (LAFT), který nabízí v modelu Software as a Service (SaaS). LAFT pomáhá dodavatelům, kterým kompenzuje nepříznivou situaci prostřednictvím chytrých algoritmů a vizualizace velkých dat.
 
Nástroj, který je produktem vlastního vývoje Logio, je postaven na platformě Microsoft Power BI a využívá pokročilé algoritmy pro zpřesnění i vyhodnocování předpovědi odvolávek. Jeho cílem je zabránit plýtvání zásobami, omezit nadbytečnou přepravu a ušetřit cenný čas zaměstnanců, kteří se podílejí na plánování výroby.
 
„Ve výsledku dokážeme uspořit okolo 5–10 % skladových zásob. Především však nabízíme dispečerům a plánovačům výroby výkonný nástroj, díky kterému se mohou soustředit pouze na problematické dodavatele či položky, a tím ve výsledku ušetřit až 15 % svého času. Zprovoznění řešení navíc není vůbec složité, odhadovaná průběžná doba projektu včetně vytvoření datového můstku a implementace na platformu Power BI je 30 pracovních dnů,“ říká Filip Zapletal z Logia.
 
Logio je česká technologicko-poradenská firma, která od roku 2004 přináší svým zákazníkům řešení pro problematiku řízení dodavatelských řetězců. Snahou Logia je optimalizace dodavatelských řetězců, odstraňování jejich neefektivity a pomoc klientům v růstu.