name | autoweek.cz

BMW 530e iPerformance

BMW 530e iPerformance

30.12.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Sedan BMW řady 5 bude k dispozici i jako plug-in hybrid BMW 530e iPerformance. Označení iPerformance se objevuje u všech plug-in hybridních verzí značky, 530e iPerformance je už šestým v pořadí.
V březnu 2017 bude nabídka nové generace sedanů BMW řady 5 rozšířena o plug-in hybridní verzi. BMW 530e iPerformance je sportovní sedan nabízející pro značku typickou dynamiku v kombinaci s možností bezemisní jízdy na čistě elektrický pohon. Jeho kombinovaná spotřeba paliva podle standardu NEDC je 1,9 l/100 km.
 
Systém pohonu BMW eDrive vychází ze zážehového čtyřválce BMW TwinPower Turbo 2,0 l, který má největší výkon 135 kW (184 k) a točivý moment 320 N.m. Elektromotor BMW eDrive má výkon 70 kW (95 k) a točivý moment 250 N.m. Kombinace obou motorů poskytuje největší celkový výkon 185 kW (252 k) a maximální točivý moment 420 N.m. Díky tomu BMW 530e iPerformance dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,2 s a je schopné dosáhnout největší rychlost 235 km/h.
 
Točivý moment se přenáší na kola zadní nápravy přes osmirychlostní převodovku Steptronic. Umístění elektrického motoru před převodovkou umožnuje použití různých převodů i pro jízdu v čistě elektrickém režimu.
 
Lithio-ionový akumulátor, umístěný pod zadními sedadly, má celkovou kapacitu 9,2 kWh. BMW 530e iPerformance díky němu ujede čistě na elektrickou energii až 50 km. Maximální rychlost je při jízdě na elektrický pohon omezena na 140 km/h. Akumulátory lze plně dobít z běžné zásuvky za méně než pět hodin, v případě připojení na BMW i Wallbox s dobíjecím výkonem 3,7 kW za méně než tři hodiny. BMW 530e iPerformance má zavazadlový prostor s plochým dnem a objemem 410 l.
 
BMW 530e iPerformance nabízí plnou výbavu asistenčních systémů BMW řady 5, a to i při využití režimu eDrive. Společně s voličem jízdních režimů a výběrem tradičních módů Sport, Comfort a Eco Pro má řidič k dispozici také tlačítko eDrive, které umožňuje precizní nastavení soustavy BMW eDrive přímo pro danou cestu pomocí tří jízdních režimů: Auto eDrive, Max eDrive (čistě elektrický pohon) a Battery Control (maximální rekuperace).