name | autoweek.cz

Young Creative Chevrolet 2013 - téma fotbal

Young Creative Chevrolet 2013 - téma fotbal

08.07.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Vítězové evropského finále 7. ročníku soutěže YCC 2013 jsou již známi. Vítězné projekty věnované tématu Fotbal budou představeny na významných akcích.

Po celodenní práci poroty v Londýně Chevrolet oznamuje jména vítězů umělecké soutěže Young Creative Chevrolet 2013. Soutěž YCC 2013 oslovila studenty škol užitého umění z 15 zemí Evropy. Ve čtyřech disciplínách tentokrát měli za úkol objevit vášeň a její intenzitu doprovázející nejpopulárnější sport na světě - fotbal.

Inspirací pro toto téma soutěže byla podpora Chevroletu fotbalu prostřednictvím sponzoringu dvou mužstev britské Premier League Manchesteru United a Liverpoolu FC, jakož i asociace US Youth Soccer a ambiciózního projektu One World Futbol.

 „Práce odevzdány v rámci ročníku 2013 soutěže Young Creative Chevrolet ukazují, kolik kreativního talentu je k dispozici na školách zaměřených na užité umění v celé Evropě. Vítězné projekty ve všech disciplínách - od módy po video - zpracovaly zadání originálním a inteligentním způsobem a mohou být reálně použity v práci značky Chevrolet. Soutěž vychovává mladé kreativce v celé Evropě," řekl členka poroty za lifestyle Rosanna Durham.

První tři z každé kategorie soutěže YCC na evropské úrovni získají finanční ocenění 5200 €, 4200 € a 3200 €. Budou také hosty na slavnostním předávání cen YCC Award Night, které se na podzim uskuteční v Manchesteru (Velká Británie).

Navíc, každý, kdo se v některé kategorii v evropském hodnocení umístil na prvním místě, bude pozván na stáž k uznávané osobnosti příslušného oboru.

Letošního ročníku se zúčastnili studenti uměleckých škol z těchto zemí: Rakousko, Belgie, Chorvatsko, Česká republika, Francie, Německo, Maďarsko, Itálie, Portugalsko, Rumunsko, Srbsko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko a Spojené království.

Móda

Kreativní zadání: vytvořte přitažlivý outfit, který upoutá zájem zapáleného fotbalového fanouška a pomůže zviditelnit Chevrolet Aveo ve speciální edici Manchester United.

Vítězkou se stali Anett Gálvölgyi, Zsófia Kormos a Zsolt Miovác z maďarské Moholy-Nagy University of Art and Design. Třetí skončila Dušana Lehotová ze Slovenské technické univerzity v Bratislavě.

Fotografie

Kreativní zadání: vraťte se zpět k základům sportu, vytvořte fotografii, která osvětluje celosvětovou zaujatost fotbalem.

Vítězem je Juraj Holček ze Slovenské technické univerzity v Bratislavě. Jonathan Briggs, člen poroty v kategorii Fotografie, o vítězné práci řekl: „Tato fotografie má vynikající dynamiku. Můžete procházet jejími vrstvami - je v ní jemnost a také velký příběh. Zaujme tvarem i formou. Je výborně vyhotovena a může konkurovat v reklamní soutěži."

Video

Kreativní zadání: vytvořte výrazný, zábavný film, který nejen vysvětluje pravidla a „svět" fotbalu těm, kteří ho nesledují, ale udělá z nich také fanoušky této hry.

Vyhráli. Daniela Stenzenberger a Roman Beck z rakouské University of Applied Arts Vienna.

Vizuální umění

Kreativní zadání: navrhněte Chevrolet Aveo ve speciální edici Manchester United, jako „fan-transportér" pro nejskalnější fanoušky Manchesteru United na zápasy.

Vítězi se stali Jan Šlégr a Ján Bača z Univerzity Tomáše Bati Zlín. Jejich práce je na obrázku. Dave Birss, člen poroty v kategorii Vizuální umění, řekl o projektu na prvním místě: „Tato skica zobrazuje ve smyslu zadání fan-mobil s mottem a slogany hymen skutečných fanoušků. Je dobře provedena a dobře prezentována."