name | autoweek.cz

Zájem o nové Audi Q7

Zájem o nové Audi Q7

14.07.2015 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Druhá generace luxusního SUV Audi Q7 má za sebou úspěšný vstup na český trh. Od 1. dubna, kdy byl zahájen předprodej, podepsalo závaznou objednávku již více než 200 zákazníků.
Cena druhá generace Q7 začíná na 1 579 900 Kč včetně prodloužené záruky Audi na 4 roky/120 000 km. Uvedení nového Audi Q7 na český trh podpořila v červnu série speciálních akcí, na nichž prodejci Audi představili tuto významnou novinku zákazníkům.
 
S délkou 505 cm, šířkou 197 cm a výškou 174 cm má v pětimístném provedení objem zavazadlového prostoru 890 l a maximálně 2075 l. Přitom má pětimístné Audi Q7 3.0 TDI pohotovostní hmotnost 1995 kg - v porovnání s předchůdcem to je až o 325 kg méně.
 
Konstrukcí nosné struktury se podařilo ušetřit 71 kg, s vnějšími díly karoserie 95 kg. Hliníkové plechy mají celkový podíl ve struktuře karoserie 41 %. Při výrobě dílů a jejich sestavování se používají různé metody spojování, z nichž mnohé byly nově vyvinuté. Jednou z nich je válcové obrubování rámu boční stěny při výrobě střešních sloupků B s nejvyšším stupněm pevnosti, které umožňuje realizovat úzké obruby pro patřičně velké a komfortní vstupní otvory dveří.
 
Nové Audi Q7 přichází na český trh s rozsáhle modernizovanými motory V6 - turbiodiesely 3,0 TDI výkony 160 kW (218 k) a 200 kW (272 k) a zážehovým 3,0 TFSI o výkonu 245 kW (333 k). S motorem 3,0 TDI/160 kW Q7 spotřebuje 5,5 l nafty na 100 km, čemuž odpovídají emise CO2 144 g/km.

Ve skříni osmirychlostní převodovky tiptronic je uložen samosvorný mezinápravový diferenciál -základ pohonu všech kol quattro. Koncept s integrovaným mezinápravovým diferenciálem a diferenciálem přední nápravy v převodovce tiptronic je kompaktnější a lehčí než rozdělovací převodovka předchůdce. Za běžných provozních podmínek přenáší mezinápravový diferenciál s planetovým soukolím hnací moment na přední a zadní nápravu v poměru 40:60 %. Pokud ztratí přilnavost kola jedné nápravy, může být bez jakékoli prodlevy přeneseno až 70 % momentu na přední nebo až 85 % na zadní kola. Jako doplněk pohonu quattro funguje systém rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola brzdnými zásahy s inteligentním softwarem.

Audi poprvé nabízí i hybridní jednotku se vznětovým motorem, možností vnějšího nabíjení (plug in) a pohonem všech kol quattro. Audi Q7 e‑tron quattro bude v České republice uveden do prodeje začátkem roku 2016. Poskytne celkový nejvyšší výkon 275 kW (373 k) a celkový nejvyšší točivý moment 700 N.m. V kombinovaném cyklu spotřebuje 1,7 l nafty na 100 km (46 g CO2/km). Kapacita lithium-iontového akumulátoru postačuje k ujetí až 56 km v kombinovaném cyklu EU.


Na přání může být nové Audi Q7 vybaveno i řízením všech kol. Na zadní nápravě je umístěn systém řízení s elektrickým vřetenovým pohonem a dvěma spojovacími tyčemi řízení, který natáčí zadní kola v závislosti na situaci ve stejném nebo opačném směru vůči předním kolům.

 
Sériově se montují světlomety LED, na přání světlomety Matrix LED. Sériová výbava zahrnuje mj. elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění sedadel, MMI Radio plus se zvukovou aparaturou Audi sound system, Bluetooth a parkovací senzory vpředu a vzadu. Nabídka výbavy na přání zahrnuje i digitální panel sdružených přístrojů Audi virtual cockpit s displejem TFT 12,3“s ovládáním prostřednictvím multifunkčního volantu. Jako doplněk si mohou zákazníci objednat projekční displej HUD (Head Up Display).
 
Na přání může být na středovou konzoli umístěn nově vyvinutý ovládací systém MMI touch a vrcholným informačním a zábavním systémem v novém Audi Q7 je MMI Navigation plus, který používá komponenty druhé generace modulárního systému. V kombinaci s modulem Audi connect umožňuje připojení k internetu prostřednictvím integrovaného hotspotu WLAN. Modul LTE umožňuje využívat internetové služby Audi connect. Z  nových služeb je zde rozhraní Audi smartphone interface, které propojuje chytré telefony s operačními systémy iOS a Android s monitorem MMI.