name | autoweek.cz

Zákazníci investují více do lepších ojetých automobilů
31.08.2016 | Vladimír Rybecký | Autoservis
Čeští spotřebitelé jsou díky dostupnějším úvěrům ochotni investovat do nákupu zánovních vozů. Za poslední půlrok se zvýšila průměrná financovaná částka o 18,5 %, za pět let o 37,9 %. Vyplynulo to z analýzy vývoje cen ojetých vozů a financování skupiny AAA Auto mezi lety 2011 a 2016.
Zatímco v roce 2011 bylo možné zakoupit ojetou Škodu Fabia za 104 323 Kč, dnes si běžný český zákazník může pořídit stejný typ vozu za 95 231 Kč. Obdobné tendence, kdy během posledních let poklesla prodejní cena v průměru o 5000 až 10 000 Kč, můžeme podle analýzy vývoje cen ojetých vozů a financování skupiny AAA Auto mezi lety 2011 a 2016 pozorovat rovněž u automobilů jako jsou Ford Focus, Renault Clio, Renault Laguna, Škoda Felicia a dalších. Snížení prodejní ceny téměř o 50 % se objevuje u ojetých vozů jako jsou Peugeot 206 a Volkswagen Polo, u automobilů Peugeot 307, Hyundai i30 či Škoda Roomster se cena snížila téměř o 25 %.
Průměrná prodejní cena naopak stoupá u vozů typu Škoda Octavia, Ford Mondeo či Škoda Superb, a to z toho důvodu, že si čeští zákazníci stále častěji vybírají novější automobily s lepší výbavou a přitom jsou ochotni sáhnout hlouběji do peněženky. Primárními parametry, které jsou mezi zákazníky v současnosti nejžádanější, jsou velikost a bezpečnost ojetých automobilů a od toho se odvíjí jejich výběr a cena vozu.
Podle údajů největšího prodejce ojetých automobilů AAA Auto se za posledních šest měsíců zvedla průměrná cena vozu k financování o 16,7 % na 210 000 Kč, což je o 31,3 % více než před pěti lety. Přitom akontace tvoří průměrně necelých 24 %.
„V posledních šesti měsících se zvýšil o 7 % zájem především o vozy s cenou 200 000 až 400 000 korun oproti roku 2015. V případě zánovních vozů, které prodáváme pod značkou Mototechna, využívá financování o 30 % více zákazníků než loni. V AAA Auto mohou kupující vybírat z nabídky financování od čtyř největších společností v České republice,“ uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.
Průměrná prodejní cena naopak stoupá u vozů typu Škoda Octavia, Ford Mondeo či Škoda Superb, a to z toho důvodu, že si čeští zákazníci stále častěji vybírají novější automobily s lepší výbavou a přitom jsou ochotni sáhnout hlouběji do peněženky. Primárními parametry, které jsou mezi zákazníky v současnosti nejžádanější, jsou velikost a bezpečnost ojetých automobilů a od toho se odvíjí jejich výběr a cena vozu.
Podle údajů největšího prodejce ojetých automobilů AAA Auto se za posledních šest měsíců zvedla průměrná cena vozu k financování o 16,7 % na 210 000 Kč, což je o 31,3 % více než před pěti lety. Přitom akontace tvoří průměrně necelých 24 %.
„V posledních šesti měsících se zvýšil o 7 % zájem především o vozy s cenou 200 000 až 400 000 korun oproti roku 2015. V případě zánovních vozů, které prodáváme pod značkou Mototechna, využívá financování o 30 % více zákazníků než loni. V AAA Auto mohou kupující vybírat z nabídky financování od čtyř největších společností v České republice,“ uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz