name | autoweek.cz

Zcela nový Citroën Jumpy na český trh

Zcela nový Citroën Jumpy na český trh

11.07.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Citroënu Jumpy se od jeho premiéry v roce 1995 vyrobilo se ho téměř 600 000 kusů. Nyní dochází ke generačnímu skoku a na trhu se objevuje nový Citroën Jumpy. Nová generaceby měla přispět k dalšímu posílení značky v kategoriiužitkových vozů.
Citroën, který má za sebou více než 80 let zkušeností s lehkými užitkovými vozy, přináší v nové generaci modelu Jumpy nová řešení vhodné pro každý způsob užití. Tvůrci vozu se zaměřili na účinnost a ergonomii pro snadné a bezpečné užívání., a to jak v celé Evropě, tak i na českém trhu. Tato první zásadní novinka Citroënu po delší době předznamenává velkou modelovou ofenzivu (nová generace C3 se představí v Paříži, C3 Picasso bude v roce 2017) a současně otevírá novou fázi spolupráce skupiny PSA s Toyotou.
 
Nová modulární architektura
Nový Citroën Jumpy používá modulární platformu vzešlou z EMP2 (jako Citroën C4 Picasso), která byla zkoncipována přímo pro něj. Používá posílenou strukturu se specifickou novou přední a zadní nápravou. Užitečné zatížení pak může dosáhnout až 1400 kg a hmotnost vlečeného přívěsu může být 2,5 t. Nová platforma znamená zásadní přednost pro Citroën, protože nové generace konkurenčních vozů jiných značek (Ford, Renault, Volkswagen, Mercedes-Benz) vznikly na stávajících platformách. Nová platforma má podstatně menší hmotnost a umožňuje vytvoření více variant.
 
Modulární platforma vzešla z platformy EMP2. Nová generace Jumpy má díky ní optimalizovanou architekturu pro více užitečných funkcí, větší komfort a bezpečnost. Výsledkem modulární koncepce jsou dvě hodnoty rozvoru (292 cm a 327 cm) a dvě délky zadního převisu (80 cm a 115 cm). Jejich kombinací vzniknou tři délky: unikátní kompaktní verze XS (L1: 460 cm) spojená s krátkým rozvorem vedle nejběžnějších M (L2: 495 cm) a XL (L3: 530 cm) spojené s dlouhým rozvorem. Díky výšce pouze 190 cm se dostane snadno na uzavřená parkovací místa.
 
Kombinace: každý si vybere

Nový Jumpy nabízí kompletní řadu: furgony ve 3 délkách s velkým nákladovým prostorem (od 4,6 do 6,6 m3) nebo polocombi (prodloužená kabina) v délce M a XL pro až šest osob a oddělený nákladový prostor o objemu až 5,5 m3 (se sklopenou přepážkou), plošina s kabinou v délce M a kombi ve třech délkách, přičemž již od verze XS (460 cm) se do vozu vejde 9 osob.

Ojedinělou modularitu poskytuje systém Moduwork, který umožňuje po sklopení bočního sedadla spolujezdce k přepážce uvolnit prostor s rovnou podlahou a díky velkému otvoru v přepážce užitečnou délku 400 cm. Díky otočnému stolku a držákům na tablet a telefon je navíc možné interiér proměnit v mobilní kancelář.
 
Technické inovace
Technickými novinkami jsou Top Rear Vision pro lepší výhled při manévrování, barevné promítání informací na čelní sklo (Head up displej) a Citroën Connect Nav s on-line 3D navigací s hlasovým ovládáním a dotykovým displejem. Boční posuvné dveře mohou být s hands free ovládáním, čímž usnadňují nakládku a vykládku má-li uživatel plné ruce.
 
Přední posílená náprava je typu pseudo McPherson se zkrutným stabilizátorem. Nová zadní náprava s příčnými rameny snese užitečné zatížení 1400 kg a může být spojena s pohonem 4×4 (přestavba Dangel). Pro zajištění maximálního komfortu bez ohledu na zatížení je nový Citroën Jumpy opatřen pružinami s proměnnou tuhostí a tlumiči typu AMVAC (proměnlivé tlumení podle zatížení), což je pasivní systém umožňující měnit tlumení podle světlé výšky vozu.
 
V nabídce je i vylepšený protiprokluzový systém Grip Control optimalizující záběrové schopnosti podle typu terénu. Ten může být spojený s paketem Stavba (větší užitečné zatížení, zvýšení pérování o 20 mm, ochranný kryt pod motorem), který zvyšuje pohyblivost vozu v obtížném terénu.
 
Akční nabídka
Nový Citroën Jumpy je v nabídce se sedmi vznětovými motory řady BlueHDi vybavené oxidačním katalyzátorem, který odstraňuje uhlovodíky (HC) a oxid uhelnatý (CO), modul SCR (Selective Catalytic Reduction), jenž po vstříknutí látky AdBlue (směs vody a močoviny) přemění až 90 % oxidů dusíku (NOx) na vodní páru (H2O) a dusík (N2), a filtr pevných částic s aditivem, který likviduje až 99,9 % pevných částic. Kromě optimalizované spotřeby paliva přinášejí tyto motory i úsporu provozních nákladů, protože interval údržby je zde 40 000 km nebo 2 roky.
 
Nový Citroën Jumpy 4×4 po přestavbě ve firmě Automobiles Dangel nabídne i přiřaditelný pohon všech kol s možností uzamknutí zadního diferenciálu pro velmi obtížné situace. Verze Dangel 4x4 nabídne i verzi se zvýšenou světlou výšku o 60 mm.
 
Základní akční cena pro furgon L1 začíná na 389 900 Kč (bez DPH), přičemž se zdarma dodává akční paket zahrnující klimatizaci, paket elektro a další doplňky. Cena kombi začíná pro verzi L1 na 408 900 Kč (bez DPH) opět s akčním paketem navíc.