name | autoweek.cz

Ženy jsou odpovědnější, ale mají rezervy

Ženy jsou odpovědnější, ale mají rezervy

03.01.2011 | | Autoservis

Některé stereotypy se jen tak nezmění: téměř 70 % žen při zjištění závady na svém autě stále spoléhá na pomoc mužů.

Chevrolet, jedna z nejrychleji rostoucích a čtvrtá největší automobilová značka na světě, uspořádala koncem listopadu mezinárodní průzkum, který se zaměřil na údržbu vozidel a návyky jejich řidičů. Výsledky prokázaly, že majitelé se o své \"plechové miláčky\" dobře starají.

Zimní počasí, konkrétně sníh, led, nebo mrznoucí déšť, umí na cestách způsobit pořádný zmatek. Tvrdá realita si každoročně vyžaduje zvláštní pozornost při přípravě automobilu na zimu. Výsledky mezinárodního průzkumu Chevrolet přinesly zajímavé zjištění - návyky řidičů v České republice a na Slovensku se od sebe příliš neliší. Sněhová nadílka a kluzké vozovky, se kterými se v posledních dvou týdnech potýkáme, české řidiče nezaskočily - 65% z nich si totiž vyměnilo zimní obutí již dříve. Průzkum dále ukázal, že slovenští řidiči byli na zimu připraveni ještě o něco lépe: 85% totiž přezulo zimní pneumatiky ještě před prvním sněžením. Chevrolet doporučuje všem řidičům, aby své auto přezuli včas. Společně tak v nepříznivém počasí celkově zvýší bezpečnost provozu, a navíc se správnými pneumatikami získají obrovské výhody v oblasti komfortu jízdy, úspory paliva, ale i celkového opotřebení pneumatik.

Výsledky průzkumu dále prokázaly, že 43 % českých řidičů navštíví se svým vozem myčku alespoň jednou za měsíc a překvapivě 28 % si klidně počká, až mu na jejich kapotu někdo napíše \"Umyj mě\". To na Slovensku 50 % majitelů aut navštíví myčku minimálně jednou za měsíc a téměř 30 % řidičů myje své auto jednou za dva týdny.

Průzkum také zjistil, že Češky se cítí být vůči svým vozům daleko zodpovědnější než muži.

Přesto i v tomto směru stále existuje prostor ke zlepšení. Muži i ženy mohou například využít nejnovějších tipů zákaznického centra Chevrolet, které všem řidičům bez výjimky pomáhají zefektivnit návyky v oblasti péče o vlastní vozidlo. Tipy poskytli na základě osobní zkušenosti. Rob Huff, automobilový závodník Chevrolet WTCC, a Ian Halleran, manažer poprodejních služeb zákazníkům společnosti Chevrolet pro střední a východní Evropu.

Když ale dojde na nejhorší, tedy na nutnost nahlédnout pod kapotu vozidla, nejsou Češky ani Slovenky stejně tak jako ženy z ostatních zemí Evropy ochotny \"zašpinit si při kontrole vozidla ruce\". Konkrétně jen 13 % Češek a 15 % Slovenek takto činí pravidelně. Horší výsledky zaznamenal průzkum, který proběhl v 11 evropských zemích, už jen v Litvě (11 %) a Lotyšsku (7 %), kde se ženy ještě více zdráhají nahlédnout pod kapotu svého auta. Na druhé straně v Bulharsku tvrdí dokonce 52 % žen, že pravidelně kontroluje stav \"vnitřností\" svého vozidla. Co se týče výměny motorového oleje, spoléhá většina českých žen stále ještě na svého automechanika v rámci pravidelné roční prohlídky vozidla.

V České republice většina dotazovaných žen uvedla, že preferuje malá městská vozítka. Mezi ně patří i nový automobil Chevrolet Spark, který mění veškerá zažitá pravidla. Tento model kombinuje zábavu, módu, ale i funkčnost. Je stylový, zákazníkům nabízí nejnovější \"vychytávky\" v oblasti zábavy, vyniká svou praktičností, malou spotřebou paliva a nízkými emisemi. Celkově Chevrolet Spark nabízí skvělý poměr cena a výkon. Narozdíl od všeobecného předpokladu, že muži preferují rychlá a sportovní auta, průzkum ukázal, že čeští muži dávají přednost velkým rodinným vozům. Chevrolet reaguje na potřeby svých zákazníků modelem Cruze. Tento rodinný vůz ztělesňuje všechny hodnoty společnosti Chevrolet v oblasti designu, kvality zpracování a použitých materiálů, stylového interiéru a exteriéru.

V České republice se průzkumu společnosti Chevrolet zúčastnilo 500 řidičů, z toho 182 žen a 318 mužů. Celkem se do šetření zapojilo 4700 řidičů z 11 evropských zemí včetně Maďarska, Rumunska, Bulharska, Slovenské republiky, Estonska, Lotyšska, Litvy, Srbska, Chorvatska a Slovinska.