name | autoweek.cz

Změna strategie pro Dacii
01.09.2025 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Značka Dacia se v posledních letech pod vedením Denise Le Vota stala štikou evropských trhů, protože zákazníkům nabízí přesně to, co si přejí. Nyní dochází k radikální změně – Le Vot odchází a jeho místo zaujala Katrin Adtová, která po příchodu od Mercedesu povede přechod Dacie k elektrifikaci.
K 1. září se Katrin Adtová ujala funkce generální ředitelky dceřiné společnosti Renault Dacia. Nahrazuje Denise Le Vota, který společnost opouští. Adtová dřív pracovala 26 let pro Daimler a Mercedes-Benz a má rozsáhlé zkušenosti v oblasti prodeje a maloobchodu. Naposledy vedla skupinový audit ve společnosti Mercedes-Benz.
Jmenování Katrin Adtové na místo generální ředitelky Dacie představuje klíčový okamžik v přechodu automobilky k elektromobilitě. Nákladově orientovaná strategie Renaultu u Dacie musí být ve shodě s emisními limity EU. Adtová proto má za úkol transformovat Dacii ve výrobce cenově dostupných elektromobilů. Kvalifikací pro tuto roli je její zkušenost s elektrifikací značky Smart.
Působení Adtové u značky Smart (2018–2020) provázel přechod na výrobu plně elektricky poháněných modelů v souladu s širšími cíli elektrifikace skupiny Mercedes-Benz. Zaměření na modulární platformy s optimalizaci nákladů a využitím sdílených komponent s Geely umožnilo značce Smart udržet si během této transformace ziskovost. Jenže vozy Smart patřily ve svých segmentech mezi nejdražší. Adtová nakonec dovedla značku Smart do společného podniku s čínskou společností Geely a Smart se stal čínskou značkou elektromobilů.
V Dacii by Adtová měla uplatnit podobné postupy. Strategie elektrifikace značky si klade za cíl v krátké době dosáhnout 65% prodej elektrifikovaných vozidel, přičemž model Spring a připravovaný elektrický Bigster mají cenově konkurovat čínským elektromobilům. Do roku 2027 Dacia plánuje uvést na trh elektrické Sandero a městský vůz s cenou do 18 000 eur, přičemž ke snížení nákladů využije platformu AmpR Small skupiny Renault. Pro úspěch Dacie však zůstává klíčová cenová dostupnost.
Plán Adtové je v přímém kontrastu s přístupem jejího předchůdce Denise Le Vota, který odolával masivnímu přechodu Dacie na elektromobily integrací hybridních modelů. Díky tomu a cenové dostupnosti se Dacia stala nejrychleji rostoucí značkou evropského trhu, přičemž modely Sandero a Duster se řadí mezi deseti nejprodávanějšími vozy v EU a Sandero je opakovaně evropskou jedničkou.
Uvedení Katrin Adtové ve společnosti Dacia představuje dosud nejambicióznější opatření nového generálního ředitele Renaultu Françoise Provosta. Není tajemstvím, že právě Denis Le Vot byl jedním z vážných uchazečů o místo nejvyššího představitele Renaultu po nečekaném odchodu Lucy de Mea. Adtová se také stane členkou vedení skupiny Renault. Bude podřízena řediteli pro růst skupiny Fabrice Cambolivovi.
Katrin Adtová je podle německých médií silně oddána diverzitě a podpoře žen v průmyslu.
Foto: Dacia
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz