name | autoweek.cz

Zotavování evropských trhů pokračuje - pět největších trhů v srpnu zaznamenalo  růst

Zotavování evropských trhů pokračuje - pět největších trhů v srpnu zaznamenalo růst

17.09.2009 | Ivana Rybecká | Statistiky

Evropský trh v srpnu vykázal meziroční nárůst o 6,2 %.
V Německu, Francii, Itálii, Velké Británii a Španělsku v srpnu vzrostl prodej.
Volkswagen zůstává nejprodávanější evropskou značkou.
Golf nadále kraluje, ale desítka nejprodávanějších evropských automobilů se promíchala.
U osmi z deseti nejprodávanějších modelů se v srpnu zvýšil prodej.

Analýza evropského trhu s novými automobily za srpen, kterou vydala společnost JATO Dynamics ukazuje, že Velká pětka evropských automobilových trhů, kam patří Německo, Francie, Itálie, Velká Británie a Španělsko prodala v srpnu 2009 více automobilů než za stejný měsíc v předchozím roce. Z těchto pěti trhů je Španělsko poslední zemí, která vykázala v roce 2009 oproti srpnu 2008 méně významné zlepšení 0,7 %.
\"V žádném případě nejsme svědky oživení celého trhu, ale skutečnost, že v současné době pět největších trhů směřuje správným směrem, nás zcela určitě povzbudila,\" říká ředitel JATO Consult David di Girolamo. \"Během srpnového prázdninového období jsme vždy zaznamenávali nižší objem prodeje, ale z letošních srpnových hodnot vyplývá trend směřující k vyššímu prodeji. Třebaže meziročně celkový prodej klesl o 7,3 %, oproti červenci jsme zaznamenali zlepšení o 1,2 %.\"
Srpen je již tradičně z hlediska prodej automobilů poklidným měsícem, neboť na celém kontinentu panuje období dovolených, takže prodej je na mnoha trzích regionu podstatně nižší. Vzhledem k tomu, že pět největších evropských trhů si vede dobře, se meziroční pokles oproti červenci snížil o dalších 1,2 %. I nadále však řada evropských trhů zůstává hluboko pod svými hodnotami prodeje z roku 2008.

 

Podle očekávání zůstává nejprodávanějším automobilem v Evropě Volkswagen Golf. Všudypřítomný německý hatchback může slavit první pozici v tabulkách pátý měsíc za sebou. Navíc vykazuje meziroční nárůst je 17.3 % a zvýšení prodeje v srpnu 39,5 %.
Druhým nejprodávanějším modelem v Evropě je nadále Ford Fiesta. Její meziroční nárůst je 36,9 % a v srpnu se prodej zvýšil o 33,3 %.
V pořadí dalších modelů v první desítce došlo v srpnu k podstatným změnám. Opel/Vauxhall Corsa se z pátého místa dostal na třetí s meziměsíčním nárůstem 15,9 %, Peugeot 207 klesl ze třetího na čtvrté místo s nárůstem 1,2 % a Renault Clio se vyšplhal z deváté příčky na pátou s nárůstem o 2,5 %.
V druhé polovině první desítky zůstává Ford Focus na šesté pozici (pokles 5,1 %), Fiat Punto sklouzl ze čtvrté na sedmé místo v tabulce, přestože dosáhl nárůstu o 45,7 %. Škoda Fabia se v první desítce opět umístila na osmém místě s nárůstem o 3,9 %, Fiat Panda sestoupil z osmého na deváté místo (nárůst 37,2 %) a Opel/Vauxhall Astra klesl ze sedmé na desátou pozici (pokles 1,1 %).
Šéf JATO Consult David di Girolamo uvedl: \"Srpnové prázdninové období má vliv na řadu evropských automobilových trhů a vždy způsobuje pokles poptávky po nových automobilech. V souvislosti s rozsáhlými uzávěirkami v některých zemích není žádným překvapením, že se pořadí v tabulce změnilo.\"