name | autoweek.cz

Zvoní Škodě Auto umíráček?

Zvoní Škodě Auto umíráček?

21.10.2022 | | Aktuality

Stojí za přečtení a zamyšlení.

Milan Smutný byl v minulosti mj. tiskovým mluvčím Škoda Auto a společnosti AAA Auto a dnes působí jako konzultant mj. v autoprůmyslu a jako mluvčí think tanku Realistická energetika a ekologie. Ve svém blogu se zamýšlí nad neradostnou budoucností největšího průmyslového podniku v České republice, ale i nad budoucností automobilového průmyslu v Evropě.

 

 

Celý text najdete zde: https://smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=793335

 

Z blogu přinášíme tři ukázky

„Provokativní alarmistický titulek si autor tohoto blogu osobuje jako svou výsadu s ohledem na fakt, že 11 let sám tvrdě pracoval na bezprecedentním růstu značky Škoda, která – díky spojení s koncernem Volkswagen - neskutečně rychle povstala ze socialistického popela a zadlužení jako bájný pták Fénix, v případě Škody jako slepice.“

 

„Ohrožení dosavadního nositele technologického pokroku v Evropě, autoprůmyslu, nastává o to větší, protože do Evropy se tlačí daleko levnější elektrická auta z Číny. Proč by Čína měla do EU prodávat lithium na výrobu baterií či celé baterie, když může dodat celá auta s přidanou hodnotou, ziskem a zajištěním práce pro statisíce Číňanů? Ostatně Čína, Indie a další rozvojové země rozvíjející své ekonomiky na základě energie z uhlí a ropy, vyrábějí pro země EU i další státy stále více produktů, jež emisní limity či drahé energie vyhánějí z našich západních zemí. A že nakonec tato produkce zatíží planetu většími emisemi? Tak daleko z Bruselu nikdo nedohlédne.“

 

„V Mladé Boleslavi se opatrně mluví o tom, že Škoda Auto snad dostane šanci nadále vyvíjet, vyrábět a prodávat auta s malými spalovacími motory. A to pro trhy, jež nevyžadují do budoucna výhradně elektromobilitu. Škoda už má na starosti indický trh, nově chce vyrábět svá auta ve Vietnamu či pro severní Afriku. To však budou jistě jiné objemy, než jak si s 1,5 milionu aut s okřídleným šípem už pro rok 2025 naplánovalo tehdejší představenstvo. V roce 2021 Škoda dodala na své trhy 878 200 aut, meziročně o 126 600 méně. Letošní prodejní výsledky jsou zatím znovu meziročně o 30 % horší. Je jisté, že s výpadkem obrovského čínského trhu, odchodem ze sankcionovaného Ruska a Běloruska nastávají pro značku Škoda špatné časy. A hlavně pro její zaměstnance.“