name | autoweek.cz
Zvýšení prodeje skupiny PSA o 15,4 % v roce 2017
19.01.2018 | Vladimír Rybecký | Statistiky
Skupina PSA prodala v roce 2017 ve světě 3 632 300 vozů a zaznamenla tak nárůst prodeje již čtvrtý rok v řadě. Posílení vedoucího postavení na evropském trhu lehkých užitkových vozů (LUV) pro značky Peugeot a Citroën s podílem na trhu 20,2 %.
V průběhu posledních 18 měsíců bylo na trh uvedeno 5 modelů SUV, které na konci roku 2017 představovaly prodeje SUV 23 % prodeje skupiny. Značka Peugeot prodala v roce 2017 ve světě téměř 600 000 SUV a zaujímá na evropském trhu v rámci tohoto segmentu 2. místo. Objem prodeje vozů Peugeot této kategorie vzrostl o téměř 60 %.
V roce 2017 se celosvětově prodalo 259 300 SUV Peugeot 3008. Značce Peugeot přinesl úspěch i nový Peugeot 5008, jenž byl na evropský trh uveden v březnu 2017 a prodalo se ho již 85 900 kusů. Dynamicky roste i prodej modelu Peugeot 4008 v Číně - bylo zde registrováno již 51 500 kusů.
Citroën zahájil svou ofenzívu SUV na podzim, kdy byl na čínský trh uveden v září C5 Aircross a na evropský trh v říjnu C3 Aircross. V roce 2017 se těchto vozů prodalo 22 700, resp. 35 400. Na ostatní mezinárodní trhy se dostanou v roce 2018.
Společnost DS Automobiles představila koncem února 2017 SUV DS 7 Crossback. První dodávky by měly proběhnout v únoru 2018.
Značky Opel a Vauxhall v roce 2017 zracionalizovaly v souladu s plánem na oživení PACE! své distribuční kanály a spustily svou historicky nejvýznamnější produktovou ofenzívu, v rámci níž přišly zejména se dvěma novými SUV: Crossland X (květen) a Grandland X (září). Tyto vozy zaregistrovaly 33 900 resp. a 18 700 prodaných vozů.
Skupina PSA zaznamenala v roce 2017 rekordní prodej lehkých užitkových vozů: 476 500 kusů, což oproti roku 2016 představuje nárůst o 15 %. Po započítání odvozených osobních vozů (například Peugeot Traveller a Citroën SpaceTourer) dosáhla skupina v roce 2017 prodej 658 000 kusů.
V Evropě skupina díky značkám Peugeot a Citroën posílila své vedoucí postavení a dosáhla 20,2% podílu na trhu lehkých užitkových vozů (+1,3 %). Na růstu evropského trhu LUV se skupina podílela více než 50 %, a to především díky vozům Peugeot Expert a Citroën Jumpy. Mimo Evropu se LUV ofenzíva skupiny setkává s prvními úspěchy: v Eurasii vzrostl prodeje o 55 % a v 1. pololetí 2018 bude navíc zahájena místní výroba nových vozů Peugeot Expert a Citroën Jumpy. V Latinské Americe se prodej zvýšil o 13 %, pro rok 2018 je připravena obnovená řada výrobků a kompletní nabídka služeb.
Evropa
V Evropě dosáhl prodej skupiny 2 378 600 kusů, což je o téměř 450 000 více než v roce 2016 (+23,2 %), z toho 376 400 vozů prodaly od 1. srpna značky Opel a Vauxhall.
Podíl skupiny na trhu roste ve všech hlavních zemích, na nichž působí, kromě Velké Británie, a poprvé od roku 2010 si zajistila v rámci značek Peugeot-Citroën-DS růstu tržního podílu o 0,3 % na 11,1 %.
Skupina vedle růstu prodeje SUV a lehkých užitkových vozů (LUV) těží také z úspěšného uvedení vozů Peugeot 308 (166 000 prodaných kusů), Citroën C3 (217 000 prodaných kusů) a Opel Insignia ve verzíchSport Tourer, Grand Sport a Country Tourer (celkem 40 600 prodaných kusů od srpna do konce prosince 2017).
DS Automobiles pokračuje v rozvoji své sítě a má již 150 specializovaných prodejen, které budou prodávat první DS druhé generace, DS 7 Crossback.
Střední východ & Afrika
Ziskový růst předčil stanovené cíle: prodeje skupiny v regionu vzrostly oproti roku 2016 o 61,4 % a dosáhl 618 800 kusů, z toho v případě 26 800 vozů šlo o značku Opel. Dynamika je dána hlavně výsledky skupiny v Íránu (444 600 prodaných vozů v roce 2017) a růstem prodeje v Turecku, Izraeli a zámořských departementech Francie. Celkový podíl skupiny na trhu v této oblasti od roku 2015 konstantně roste a dosáhl 11,6 %, což je v souladu s cílem plánu Push to Pass (700 000 vozů do roku 2021).
Čína & jihovýchodní Asie
Skupina v obtížném kontextu prodala v Číně a jihovýchodní Asii 387 000 vozidel. Prvními známkami obchodního oživení, které skupina zaznamenává, je zvyšování měsíčních prodejních výsledků od července a zvýšení podílu na trhu ve druhém pololetí o 0,3 % oproti prvnímu pololetí. V jihovýchodní Asii urychluje skupina PSA svůj vývoj zejména ve Vietnamu, kde byl úspěšně zahájen prodej SUV Peugeot 3008 a 5008, jež se nyní vyrábějí přímo ve vietnamské továrně skupiny Thaco ve městě Chulai.
V loňském červnu podepsala skupina PSA dohodu, která znamená posílení spolupráce se společností ChangAn Automobile. Dohoda poskytuje pevný základ pro urychlení vývoje značky DS. Vůz DS 7 Crossback, který byl představen na autosalonu v Šanghaji, bude uveden na trh v době letošního autosalonu v Pekingu.
Latinská Amerika
Oživení potvrdilo zvýšení prodeje o 12,2 % a dosáhl 206 300 kusů. Prodej společnosti Peugeot vzrostl o 11,1 % a na většině trhů v regionu vykazuje vynikající potenciál do budoucna. Prodej značky Citroën vzrostl o 13,8 %, a to na většině trhů v regionu. Společnost DS Automobiles zaznamenala nárůst prodeje o 21,6 %, a to díky výsledkům v Argentině.
Indicko-tichomořský region
Před plánovaným vstupem na indický trh v roce 2020 zde skupina PSA prodala 26 100 vozů, což představuje růst o 31 %. V Japonsku skupina dosáhla růstu o 20 %, což je nejlepší výsledek za více než 20 let. Dochází k obchodnímu oživení v Austrálii a Novém Zélandu, kde skupina spolupracuje se dvěma novými dovozci a prodej se ve srovnání s rokem 2016 téměř ztrojnásobil. V zámořských tichomořských departementech Francie pokračuje růst (+40 %), Korea dosáhla výsledku srovnatelného s výsledkem z roku 2016. K těmto úspěchům významně přispívá značka Peugeot, která dosáhla 37% nárůst prodeje, i Citroën, který vykazuje také výrazný růst o 36 %.
Eurasie
Skupina dosahuje růstu na hlavních trzích regionu, tedy v Rusku (+38 %) a na Ukrajině (+62 %), kde prodala celkem 15 200 vozů. V segmentu LUV se prodej skupiny PSA v tomto obchodním regionu zvýšil o 55 %. Od roku 2018 se začnou vozy Peugeot Expert a Traveller a Citroën Jumpy a SpaceTourer vyrábět v ruské Kaluze, což by mělo skupině umožnit další zrychlení růstu prodejů v regionu Eurasie.
V roce 2017 se celosvětově prodalo 259 300 SUV Peugeot 3008. Značce Peugeot přinesl úspěch i nový Peugeot 5008, jenž byl na evropský trh uveden v březnu 2017 a prodalo se ho již 85 900 kusů. Dynamicky roste i prodej modelu Peugeot 4008 v Číně - bylo zde registrováno již 51 500 kusů.
Citroën zahájil svou ofenzívu SUV na podzim, kdy byl na čínský trh uveden v září C5 Aircross a na evropský trh v říjnu C3 Aircross. V roce 2017 se těchto vozů prodalo 22 700, resp. 35 400. Na ostatní mezinárodní trhy se dostanou v roce 2018.
Společnost DS Automobiles představila koncem února 2017 SUV DS 7 Crossback. První dodávky by měly proběhnout v únoru 2018.
Značky Opel a Vauxhall v roce 2017 zracionalizovaly v souladu s plánem na oživení PACE! své distribuční kanály a spustily svou historicky nejvýznamnější produktovou ofenzívu, v rámci níž přišly zejména se dvěma novými SUV: Crossland X (květen) a Grandland X (září). Tyto vozy zaregistrovaly 33 900 resp. a 18 700 prodaných vozů.
Skupina PSA zaznamenala v roce 2017 rekordní prodej lehkých užitkových vozů: 476 500 kusů, což oproti roku 2016 představuje nárůst o 15 %. Po započítání odvozených osobních vozů (například Peugeot Traveller a Citroën SpaceTourer) dosáhla skupina v roce 2017 prodej 658 000 kusů.
V Evropě skupina díky značkám Peugeot a Citroën posílila své vedoucí postavení a dosáhla 20,2% podílu na trhu lehkých užitkových vozů (+1,3 %). Na růstu evropského trhu LUV se skupina podílela více než 50 %, a to především díky vozům Peugeot Expert a Citroën Jumpy. Mimo Evropu se LUV ofenzíva skupiny setkává s prvními úspěchy: v Eurasii vzrostl prodeje o 55 % a v 1. pololetí 2018 bude navíc zahájena místní výroba nových vozů Peugeot Expert a Citroën Jumpy. V Latinské Americe se prodej zvýšil o 13 %, pro rok 2018 je připravena obnovená řada výrobků a kompletní nabídka služeb.
Evropa
V Evropě dosáhl prodej skupiny 2 378 600 kusů, což je o téměř 450 000 více než v roce 2016 (+23,2 %), z toho 376 400 vozů prodaly od 1. srpna značky Opel a Vauxhall.
Podíl skupiny na trhu roste ve všech hlavních zemích, na nichž působí, kromě Velké Británie, a poprvé od roku 2010 si zajistila v rámci značek Peugeot-Citroën-DS růstu tržního podílu o 0,3 % na 11,1 %.
Skupina vedle růstu prodeje SUV a lehkých užitkových vozů (LUV) těží také z úspěšného uvedení vozů Peugeot 308 (166 000 prodaných kusů), Citroën C3 (217 000 prodaných kusů) a Opel Insignia ve verzíchSport Tourer, Grand Sport a Country Tourer (celkem 40 600 prodaných kusů od srpna do konce prosince 2017).
DS Automobiles pokračuje v rozvoji své sítě a má již 150 specializovaných prodejen, které budou prodávat první DS druhé generace, DS 7 Crossback.
Střední východ & Afrika
Ziskový růst předčil stanovené cíle: prodeje skupiny v regionu vzrostly oproti roku 2016 o 61,4 % a dosáhl 618 800 kusů, z toho v případě 26 800 vozů šlo o značku Opel. Dynamika je dána hlavně výsledky skupiny v Íránu (444 600 prodaných vozů v roce 2017) a růstem prodeje v Turecku, Izraeli a zámořských departementech Francie. Celkový podíl skupiny na trhu v této oblasti od roku 2015 konstantně roste a dosáhl 11,6 %, což je v souladu s cílem plánu Push to Pass (700 000 vozů do roku 2021).
Čína & jihovýchodní Asie
Skupina v obtížném kontextu prodala v Číně a jihovýchodní Asii 387 000 vozidel. Prvními známkami obchodního oživení, které skupina zaznamenává, je zvyšování měsíčních prodejních výsledků od července a zvýšení podílu na trhu ve druhém pololetí o 0,3 % oproti prvnímu pololetí. V jihovýchodní Asii urychluje skupina PSA svůj vývoj zejména ve Vietnamu, kde byl úspěšně zahájen prodej SUV Peugeot 3008 a 5008, jež se nyní vyrábějí přímo ve vietnamské továrně skupiny Thaco ve městě Chulai.
V loňském červnu podepsala skupina PSA dohodu, která znamená posílení spolupráce se společností ChangAn Automobile. Dohoda poskytuje pevný základ pro urychlení vývoje značky DS. Vůz DS 7 Crossback, který byl představen na autosalonu v Šanghaji, bude uveden na trh v době letošního autosalonu v Pekingu.
Latinská Amerika
Oživení potvrdilo zvýšení prodeje o 12,2 % a dosáhl 206 300 kusů. Prodej společnosti Peugeot vzrostl o 11,1 % a na většině trhů v regionu vykazuje vynikající potenciál do budoucna. Prodej značky Citroën vzrostl o 13,8 %, a to na většině trhů v regionu. Společnost DS Automobiles zaznamenala nárůst prodeje o 21,6 %, a to díky výsledkům v Argentině.
Indicko-tichomořský region
Před plánovaným vstupem na indický trh v roce 2020 zde skupina PSA prodala 26 100 vozů, což představuje růst o 31 %. V Japonsku skupina dosáhla růstu o 20 %, což je nejlepší výsledek za více než 20 let. Dochází k obchodnímu oživení v Austrálii a Novém Zélandu, kde skupina spolupracuje se dvěma novými dovozci a prodej se ve srovnání s rokem 2016 téměř ztrojnásobil. V zámořských tichomořských departementech Francie pokračuje růst (+40 %), Korea dosáhla výsledku srovnatelného s výsledkem z roku 2016. K těmto úspěchům významně přispívá značka Peugeot, která dosáhla 37% nárůst prodeje, i Citroën, který vykazuje také výrazný růst o 36 %.
Eurasie
Skupina dosahuje růstu na hlavních trzích regionu, tedy v Rusku (+38 %) a na Ukrajině (+62 %), kde prodala celkem 15 200 vozů. V segmentu LUV se prodej skupiny PSA v tomto obchodním regionu zvýšil o 55 %. Od roku 2018 se začnou vozy Peugeot Expert a Traveller a Citroën Jumpy a SpaceTourer vyrábět v ruské Kaluze, což by mělo skupině umožnit další zrychlení růstu prodejů v regionu Eurasie.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz