name | autoweek.cz

Audi A8 L Horch bude Maybach z Ingolstadtu

Audi A8 L Horch bude Maybach z Ingolstadtu

05.11.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Luxusní sedan Audi oživí staré jméno. Spolu s modernizací modelu A8 Audi nabídne prodlouženou verzi A8 L v Číně také jako A8 L Horch.
Luxusní limuzíny v poslední době významně ztratily své postavení, protože zákazníci se dnes raději nechávají vozit ve velkých SUV. V Číně tomu je úplně jinak - s 60 % prodaných vozů je nejen největším trhem pro A8 na světě, ale navíc se zde objednává 80 % dlouhé verze, která je pro výrobce výrazně lukrativnější, ovšem o níž je v Evropě i USA jen minimální zájem. Není tedy divu, že Audi má tendenci omezovat rozsah modernizace čtvrté generace A8 D5, která je v prodeji od roku 2017 (vrcholný model z Ingolstadtu začínal v roce 1994 s interním označením D2), a současně se snaží posílit její postavení v Číně.
 
Audi A8 má při rozvoru náprav 300 cm délku 519 cm, verze S8 je o 1 cm delší. Základem nosné struktury je prostorový rám ASF (Audi Space Frame), kde mají hliníkové díly podíl 58 %. Opravdu nové jsou pouze světlomety LED Matrix s technologií DMD (Digital Micromirror Device), OLED svítilny na zádi a několik plastových panelů, zatímco karoserie a motory zůstávají z velké části nedotčené. Především je zde ale řada nových možností dovybavení. Modernizované Audi A8 odstartuje v Evropě v prosinci 2021. Ceny pro český trh budou zveřejněny se začátkem předprodeje a budou zahrnovat také rozšířenou tovární záruku na 4 roky/120 000 km.
 
Luxus a prostor pro Čínu
Dnes už mnoha lidem jméno Horch moc neřekne, ale mluví se o něm od debutu znovuoživené značky Maybach před téměř dvěma desetiletími. Jméno Augusta Horcha bylo často spojováno s úvahami o ultraluxusní prodloužené verzi sedanu Audi A8 L, a to buď jako subznačkou nebo jako samostatnou značkou. Jenže experimentu Mercedesu s reinkarnací značky Maybach po roce 2000 se setkal jen se smíšenými výsledky a nakonec se jméno Maybach pouze připojilo k vrcholným verzím limuzín třídy S. Nyní je jméno Horch přece jen zpět pro exkluzivní verzi A8 s prodlouženým rozvorem s cílem konkurovat Mercedesu-Maybach třídy S.
 
Na trzích, kde je velká poptávka po verzích s dlouhým rozvorem odvozeným od velkých sedanů, Audi s verzí A8 L Horch nabídne cestujícím na zadních sedadlech ještě větší prostor pro nohy. Oproti A8 L naroste o 13 cm na 545 cm a rozvor se protáhne na 320 cm Výsledkem bude čtyřmístný vůz s působivou středovou konzolí pro cestující na zadních sedadlech vybavenou obrazovkou infotainmentu, lednicí a dalšími ovládacími prvky spolu se sklopnými zadními sedadly.
 
Zatímco vozy Horch se od roku 1926 stavěly pouze s osmi- a dvanáctiválci, pro A8 L Horch pohon obstará zážehový turbo V6 ve verzi 48 V mild-hybrid. Důvodem je, že A8 L Horch bude od začátku roku 2022 nabízen výhradně v Číně, kde velké motory nejsou výhodou a luxusní sedany s řidičem jsou zaměřeny na jízdy ve městě. Systém poskytne výkon 250 kW (340 k) a maximální točivý moment 500 N.m, které přenese osmistupňový automat spojený se standardně dodávaným pohonem všech kol quattro. Zda dostane i jiné motory a zamíří i do Evropy, především do Ruska, kde jsou německé sedany s dlouhým rozvorem obzvláště žádané, se teprve uvidí.
 
Vrcholem prediktivní aktivní podvozek
Ale zpět do Evropy. Díky revizi by měl exteriér A8 působit ještě reprezentativněji, suverénněji a atletičtěji. Modernizované Audi A8 bude zpočátku dostupné s motory V6 3,0 TFSI/250 kW (340 k) a V8 4,0 TFSI/338 kW (460 k) s technologií deaktivace válců (cylinder on demand). Brzy by měl být k dispozici i turbodiesel 3,0 TDI/210 kW (286 k) a 3,0 TFSI plug-in hybrid (PHEV) s delším elektrickým dojezdem. Audi S8 TSFI quattro zůstává sportovním vrcholným modelem s motorem twin-turbo V8/420 kW (571 k) a 800 N.m.
 
Všechny motory mají 48 V mild hybridní technologii (MHEV), jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovku tiptronic a standardem je i pohon všech kol quattro se samosvorným středovým diferenciálem, za příplatek lze přidat sportovní diferenciál (standardně u S8) aktivně rozdělující točivý moment mezi zadní kola.
 
Standardem je adaptivní vzduchové odpružení s řízeným tlumením, stejně jako progresivní řízení. Na přání je k dispozici dynamické řízení všech kol, které je součástí standardní výbavy Audi S8. Vrcholem modernizovaného modelu A8 je prediktivní aktivní odpružení. Pomocí elektromotoru dokáže zatížit nebo odlehčit každé kolo a tak aktivně regulovat polohu karoserie v každé jízdní situaci.