name | autoweek.cz

Cadillac v Berlíně představil dvě novinky

Cadillac v Berlíně představil dvě novinky

06.07.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Cadillac představil v evropské premiéře v bývalé továrně na ostrově Eiswerder v Berlíně sedan CT6 a svůj první crossover AT. Uvedení dvou nových modelů představuje významný krok v dlouho očekávaném návratu značky Cadillac na evropské trhy prémiových automobilů.
Rok 2016 je začátkem expanze značky Cadillac na evropských trzích, protože americký výrobce luxusních aut, jehož historie sahá až do roku 1902, představuje hned dva zcela nové modely.
 
Cadillac svůj vrcholný model, CT6 uvádí jako prémiový sedan s pokročilou technikou a designem. Zcela nový crossover XT5 slibuje inovativní techniku, kvalitní řemeslné zpracování a nevšední zážitky z jízdy. XT5 je základním kamenem nové řady crossoverů značky. Oba modely nabízejí vysokou výkonnost, osvědčený styl Cadillacu, kultivovanost a pohodlí.
 
Sedan CT6 s hliníkovou nosnou strukturou pohání zcela nový motor Twin-Turbo V6 3,0 l vybavený deaktivací válců (úplně poprvé u přeplňovaného šestiválce). Dosahuje nejvyšší výkon 307 kW (417 k) a točivý moment 555 N.m. Převodovka je samočinná osmirychlostní. Poháněna jsou všechna kola v kombinaci s aktivním řízením zadních kol. To umožňuje, aby měl tento sedan s rozvorem náprav 3109 mm průměr zatáčení 11,3 m.
 
V interiéru CT6 dominuje velký 10,2“ dotykový displej Cadillac CUE. Vůz je vybaven systémem GM OnStar 4G s WLAN hotspotem pro připojení k internetu. Cadillac CT6 se vyrábí v závodě Hamtrack v Detroitu a na severoamerický trh byl uveden koncem roku 2015. U evropských prodejců bude Cadillac CT6 k dispozici od počátku září ve verzích Luxury a Platinum.
 
Crossover XT5 pohání zážehový motor V6 3,6 l o výkonu 231 kW (314 k) s točivým momentem 368 N.m. Motor je vybaven systémem Stop/Start a deaktivací válců Active Fuel Management. Převodovka je osmirychlostní samočinná s možností elektronické volby rychlostních stupňů Electronic Precision Shift. Pohon všech kol AWD pracuje s mezinápravovou spojkou rozdělující točivý moment podle potřeby mezi obě nápravy a umožňující volbu ze tří pracovních režimů Touring, Snow/AWD a Sport.
 
Také Cadillac XT5 dorazí k evropským prodejcům počátkem září, a to ve verzích Luxury, Premium a Platinum.