name | autoweek.cz

Camaro slaví 50 let nejvýkonnější verzí
13.08.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality
V roce, kdy si připomínáme 50 let od představení modelové řady Camaro, Chevrolet uvádí do Evropy 6. generaci tohoto vozu i s jeho nejvýkonnější podobou ZL1a s karoseriemi Coupe i Convertible.
Šestá generace Chevroletu Camaro vznikla na zcela nové platformě GM Alpha s motorem vpředu a pohonem zadních kol, která zde ale byla upravena, takže ze 74 % používá odlišné komponenty než jiné modely. Díky tomu je nové Camaro o 94 kg lehčí než jeho předchůdce. Má rozvor náprav 2811 mm a je dlouhý 4784 mm.
Přední náprava je nová víceprvková se vzpěrami McPherson a řízením ZF s elektrickým posilovačem. Vzadu je pětiprvkové nezávislé zavěšení. Přední i zadní brzdy se čtyřpístkovými čelistmi a kotouči s vnitřním chlazením dodává Brembo. Pro špičkové verze nebo za příplatek pro V8 lze získat i diferenciál s omezenou svorností a poprvé u Camara také aktivní pérování s tlumiči Magnetic Ride.
Úplnou novinkou v nabídce je verze Camaro Turbo s přeplňovaným čtyřválcem 2,0T Ecotec VVT DI DOHC o výkonu 202 kW (275 k) a točivým momentem 400 N.m jako protiváha k tradičnímu Small Blocku V8 OHV LT1 6,2 l VVT DI s přímým vstřikováním, deaktivací válců, výkonem 333 kW (435 k) a točivým momentem 617 N.m. Verze s motorem V6 3,6 l o 250 kW se v Evropě nebude prodávat. Převodovky jsou na výběr šestirychlostní přímo řazená nebo osmirychlostní samočinná Hydra-Matic 8L90 s řazením páčkami pod volantem.
Součástí standardní výbavy je infotainment MyLink i systém OnStar s wifi. Světlomety používají nejnovější systém s LED.
Nová špičková verze ZL1 je nejvýkonnějším sériově vyráběným Camarem za celou padesátiletou historii výroby tohoto modelu. Jde o sportovní vůz s výkony superauta a přitom použitelný pro každodenní ježdění. Verzi ZL1 pohání přeplňovaný motor V8 6,2 l LT4 o výkonu 485 kW (659 k) a točivém momentu 870 N.m. Převodovka je desetirychlostní samočinná. Vůz dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,6 s (verze V8 LT1 za 4,4 s a 2,0 Turbo za 5,4 s).
Všechny verze Chevroletu Camaro se vyrábějí v montážním závodě Lansing Grand River v Michiganu.
Přední náprava je nová víceprvková se vzpěrami McPherson a řízením ZF s elektrickým posilovačem. Vzadu je pětiprvkové nezávislé zavěšení. Přední i zadní brzdy se čtyřpístkovými čelistmi a kotouči s vnitřním chlazením dodává Brembo. Pro špičkové verze nebo za příplatek pro V8 lze získat i diferenciál s omezenou svorností a poprvé u Camara také aktivní pérování s tlumiči Magnetic Ride.
Úplnou novinkou v nabídce je verze Camaro Turbo s přeplňovaným čtyřválcem 2,0T Ecotec VVT DI DOHC o výkonu 202 kW (275 k) a točivým momentem 400 N.m jako protiváha k tradičnímu Small Blocku V8 OHV LT1 6,2 l VVT DI s přímým vstřikováním, deaktivací válců, výkonem 333 kW (435 k) a točivým momentem 617 N.m. Verze s motorem V6 3,6 l o 250 kW se v Evropě nebude prodávat. Převodovky jsou na výběr šestirychlostní přímo řazená nebo osmirychlostní samočinná Hydra-Matic 8L90 s řazením páčkami pod volantem.
Součástí standardní výbavy je infotainment MyLink i systém OnStar s wifi. Světlomety používají nejnovější systém s LED.
Nová špičková verze ZL1 je nejvýkonnějším sériově vyráběným Camarem za celou padesátiletou historii výroby tohoto modelu. Jde o sportovní vůz s výkony superauta a přitom použitelný pro každodenní ježdění. Verzi ZL1 pohání přeplňovaný motor V8 6,2 l LT4 o výkonu 485 kW (659 k) a točivém momentu 870 N.m. Převodovka je desetirychlostní samočinná. Vůz dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,6 s (verze V8 LT1 za 4,4 s a 2,0 Turbo za 5,4 s).
Všechny verze Chevroletu Camaro se vyrábějí v montážním závodě Lansing Grand River v Michiganu.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz