name | autoweek.cz

Chery má první showroom v Průhonicích

Chery má první showroom v Průhonicích

04.11.2025 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Čínská automobilka Chery otevřela svou první prodejnu v Průhonicích u Prahy. Součástí areálu je i servis a slibuje i zajištění zásobování náhradními díly podle evropských standardů.

Chery, je s 2,6 miliony prodaných vozů jedním z největších výrobců v Číně, přičemž víc než 20 let je největším exportérem aut z Číny. Na základě dosavadní velmi úspěšné spolupráce čínská automobilka pověřila dovozem do České republiky kazašskou společnost Astana Motor. Velmi brzy po uvedení značky na český trh otevřela i svou první prodejnu v obchodním areálu v Průhonicích u Prahy. Pásku při slavnostním otevření reprezentativní prodejny přestřihli generální ředitel Astana Motors Europe Nurlan Shamgonov a ředitel dealerství Chery Praha Jan Vávra. Chery si klade za cíl ještě letos prodat 60 vozů.

 

U nás nabízené modely značky Chery jsou poháněny zážehovými motory a hybridními systémy. Nejmenší v nabídce je 4320 mm dlouhé Tiggo 4 CSH (Chery Super Hybrid) za 599 000 Kč. Střední SUV Tiggo 7 s délkou 4553 mm nabízí zážehový motor 1.6 l/108 kW za 699 000 Kč ale i verzi CSH. Vrcholem nabídky je 4725 mm dlouhý model Tiggo 8 s motorem o výkonu 108 kW (147 k) za 899 000 Kč nebo se systémem CSH za 1 039 000 Kč.

 

Zajímavé je, že Chery při servisu a zásobování náhradními díly nebude spolupracovat se značkami Omoda a Jaecoo, které rovněž patří do společnosti Chery a jejichž vozy mají s modely Chery po technické stránce hodně společného.

 

Společnost Chery, založená v roce 1997 provinční vládou ve Wuhu, je dlouhodobě největším čínským vývozcem automobilů. Po prvotních pokusech značka Chery již rok působí v Evropě v některých zemích, především na jihu a východě Evropy, a od té doby zde prodala už 125 000 vozidel. Chery bylo první čínskou automobilkou, které angažovalo evropské designéry a konstruktéry. Společnost Chery provozuje 15 továren po celém světě, ale svou budoucnost čínský výrobce plánuje v Evropě. „Chceme vyrábět v Evropě pro Evropu a využívat evropský dodavatelský řetězec,“ uvádí Chery.

 

V loňském roce společnost Chery převzala bývalý výrobní závod Nissanu v Barceloně. V současné době tam vyrábí lehká užitková vozidla pod značkou Ebro a připravuje zde výrobu vozů značek Omoda a Jaecoo. Druhá evropská továrna je plánována v Turecku, kde společnost rychle dosáhla 5% podíl na trhu. Chery se vyvinula v technologickou společnost, která pracuje na vývoji autonomního řízení úrovně 4 a už v roce 2027 chce vyrábět vlastní revoluční akumulátory s pevným elektrolytem.

 

Foto: V. Rybecký