name | autoweek.cz

Chevrolet Aveo s turbodieselem

Chevrolet Aveo s turbodieselem

18.05.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nabídku nové generace modelu Aveo Chevrolet doplnil o vznětový motor 1,3 D doplněný o systém Start/Stop. Jde o první turbodiesel v malém modelu Chevrolet. S jeho pomocí se Chevrolet Aveo sedan stal vůbec nejúspornějším sedanem nabízeným v Evropě.

Nová generace Chevroletu Aveo se představila před rokem koncem jara. Od počátku letošního roku se postupně nabídka tohoto malého vozu rozšiřuje o varianty poháněné vznětovým motorem 1,3 D.

Chevrolet Aveo je malým autem se solidní výbavou, zahrnující standardně mj. šest airbagů, ESP a asistent rozjezdu do stoupání. S turbodieselem 1,3 l kombinovaným se systémem Start/Stop je navíc i mimořádně úsporným.

Turbodiesel 1,3 D Ecotec, plnící emisní standard Euro 5, bude k dispozici ve třech variantách o výkonech 55 nebo 70 kW (75 resp. 95 k), v obou případech při otáčkách 4000/min, a točivým momentem 190 resp. 210 N.m v rozsahu otáček 1750 až 2500/min. Ve verzi Eco s motorem o výkonu 70 kW ale s točivým momentem 190 N.m má hatchback Aveo kombinovanou spotřebu pouhých 3,6 l/100 km. Sedan má se základními verzemi motoru 1,3 D spotřebu 3,7 resp. 4,1 l/100 km, což z něj dělá nejúspornější čtyřdveřový automobil na evropském trhu vůbec (verze Eco se s karoserií sedan nenabízí). Při prezentaci Avea se vznětovými motory jsme se mohli přesvědčit, že s ním lze jezdit ještě úsporněji. Při cestě po dálnici ze slovinské Portorože do Benátek jsme na vzdálenosti okolo 180 km dosáhli s výkonnějším sedanem spotřebu 3,4 l/100 km, s verzí Eco se podařilo spotřebu stlačit až na 3,1 l/100 km. Ještě překvapivější ale byla cesta opačným směrem, když jsme zcela normální stylem jízdy s výslednou průměrnou rychlostí 123 km/h dosáhli spotřebu 5,1 l/100 km, u verze Eco dokonce jen 4,7 l/100 km. A ještě příjemnější byla odezva motoru. Samozřejmě, že se nejedná o žádného dravce, ale ochota zrychlovat je u tak malého vozu působivá.

Čtyřválcový turbodiesel 1,3 D má litinový blok s hliníkovou vanou. Šestnáctiventilová hlava válců je z hliníku. Motor má vrtání 69,6 mm a zdvih 82 mm, kompresní poměr je 16,8:1. Používá se vysokotlaké akumulační vstřikování paliva Common rail pracující s tlakem 140 MPa (verze 55 kW) resp. 160 MPa (verze 70 kW vč. varianty Eco). Systém používá pět vstřiků na jeden pracovní cyklus.

Současné akční ceny vozu Aveo 1,3 D ve verzi LS+ začínají hatchbacku na 286 900 Kč u sedanu na 291 900 Kč.