name | autoweek.cz

Alfa Romeo se také zapojuje do hry

Alfa Romeo se také zapojuje do hry

16.05.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Alfa Romeo se jako jedna z posledních automobilek připojila k vlně SUV a crossoverů. Její první SUV střední třídy Stelvio (Tipo 949) v mnoha ohledech vychází ze sedanu Giulia (Tipo 952). Zatím ale není jasné, co bude následovat.
Vedení koncernu FCA je přesvědčeno, že se modelem Stelvio podaří oživit prodej Alfy Romeo podobně, jako se to podařilo u Maserati s crossoverem Levante, který nyní představuje dvě třetiny objemu (!) prodeje v Evropě. To by pro značku Alfa Romeo, která vloni vyrobila jen 66 155 aut, znamenalo významné posílení (ještě v roce 2011 byla její produkce 130 535 aut a deset let před tím dokonce 213 638 vozů).
 
Na často opakovanou námitku, že Stelvio není, na rozdíl od konkurence, vybaveno některými elektronickými asistenčními systémy, nám Alfredo Altavilla odpověděl stručně ale výstižně: „Víte, my jsme ale vyvíjeli auto!“ a dodal: „Nemyslím, že bychom neměli to, co ostatní a co je opravdu důležité. Jako každý investujeme do nových technologií, jak můžete vidět na Maserati Levante.“
 
K možnosti použití hybridního pohonu nám Alfreda Altavilla doplnil: „My jej nemáme, a přesto jsme hluboko pod limity EU. Minimálně do roku 2020 nebudeme potřebovat dohánět problémy jiných modelů hybridním pohonem nebo elektromobily.“
 
Připomeňme v této souvislosti smělý plán koncernového šéfa Sergia Marchionneho, který chce, aby Alfa Romeo v roce 2020 prodávala 400 000 aut ročně. To nám letos v Ženevě potvrdil i šéf regionu EMEA pro FCA Alfredo Altavilla, i když zdůraznil, že důležitější než objem prodeje je udržet postavení značky jako přímého konkurenta německých prémiových značek.
 
Stelvio má skutečně všechny předpoklady pozdvihnout klesající prodej značky. K naplnění Marchionneho cíle to ale stačit zdaleka nebude. Marchionne pro Alfu Romeo slibuje tři SUV - kromě Stelvia by to měl být větší vůz, zřejmě příbuzný Maserati Levante, a také menší model, vycházející ze spolupráce s Jeepem. Další dva modely, MiTo a Giulietta, přes klesající prodej zůstanou v nabídce ještě dlouho, protože FCA nemá pro Fiat na cestě modely, které by bylo možné proměnit v jejich nástupce.
 
Jasno dokonce není ani v tom, zda bude nebo nebude kombi verze Giulie. Ta byla původně ohlášena a objevily se i její špionážní fotografie. V únoru ale Marchionne prohlásil, že nemá smysl ji vyrábět, protože roli kombi pro model Giulia zaujme Stelvio. Nyní se ovšem podle všeho Giulia Wagon vrací do hry…