name | autoweek.cz

BMW modernizovalo i3

BMW modernizovalo i3

30.08.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Modernizované BMW i3 se snažíé oprostit od krabicovitého vzhledu. Má širší rozchod a novou podobu přídě. V této atraktivnější podobě by se měl tento elektromobil stát pro zákazníky přitažlivější.
Elektromobil BMW i3 zatím zdaleka nenaplnil prodejní cíle. Od jeho uvedení do prodeje v roce 2013 bylo dodáno 83 000 vozů, přičemž během roku 2016 to bylo rekordních 25 500 vozů. Jeho postavení se v nadcházejících měsících zkomplikuje s nástupem sedanu Tesla Model 3, jehož základní cena je nižší a slibuje delší dojezd podle EPA 354 až 500 km (podle velikosti akumulátorů).
 
Přibývající útoky na vznětové motory s hrozbou zákazu jejich vjezdů do měst ale i politický tlak nutí automobilky investovat do vývoje vozidel s elektrickým pohonem, byť zájem kupujících o ně je stále minimální. BMW se ve snaze zatraktivnit podobu svého elektromobilu i3 rozhodlo opustit jeho krabicovitý vzhled. Upravená karoserie je o 40 mm širší a příď se protáhla. Také záď je méně hranatá díky úpravě tvaru střechy.
 
Kromě zatraktivnění vzhledu se modernizované i3 může pochlubit i rozšířenou nabídkou asistenčních systémů včetně adaptivního tempomatu ACC. K tomu se přidává optimalizovaný systém Dynamic Stability Control (DSC) a mezi další nabídky doplňkové výbavy patří služba On-Street Parking Information, služba BMW Digital Charging Service a osobní asistent mobility BMW Connected+.
 
Nemění se ale dojezd, který s Li-Ion akumulátorem o kapacitě 33 kWh (94 Ah) zůstává při spotřebě elektrické energie 13,1-13,6 kWh/100 km kolem 290 km podle NEDC, podle WLTP to je 235 km a v běžném provozu 200 km. Podle amerického standardu EPA ale jen 160 km. Při využití tzv. range extenderu, tedy spalovacího motoru o výkonu 28 kW (38 k) pohánějícího generátor elektrické energie, se při spotřebě benzinu 0,6 l/100 km dojezd prodlouží o 220 km podle NEDC resp. o 185 km podle WLTP.
 
Trakční synchronní elektromotor má výkon 125 kW (170 k). Jeho nejvyšší točivý moment je 250 N.m je celý dostupný již od nulových otáček.

Od listopadu nabídku variant rozšíří sportovní verze i3s s vyšším výkonem 135 kW (184 k), maximálním točivým momentem 270 N.m, speciálně naladěným podvozkem a specifickými designovými prvky. Ta bude schopná dosáhnout rychlost až 160 km/h a její dojezd podle NEDC bude 280 km.
 
Modernizované BMW i3 a i3s budou mít premiéru v září 2017 na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu a prodej začne v listopadu 2017. BMW kromě modernizace i3 připravuje posílení svého postavení v obchodu s elektromobily uvedením elektrifikovaných verzí SUV X3 a Mini.
 
Nejprodávanější elektromobily v Evropě v roce 2016
1. Renault Zoe   21 297   +15,1 %
2. Nissan Leaf    18 391   +19,9 %
3. BMW i3           15 035   +26,5 %
4. Tesla Model S               12 398   -25,7 %
5. Volkswagen e-Golf     6 491     -41,3 %
6. Kia Soul EV     4 452     -24,9 %
7. Hyundai Ioniq               4 005     -
8. Tesla Model X              3 699     -
9. Mercedes B e-cell       3 502     +26,2 %
10. Volkswagen e-up      2 579     -11,9 %
Celkem 99 265   +6,9 %