name | autoweek.cz

Cílem prodej dvou milionů aut ročně

Cílem prodej dvou milionů aut ročně

22.03.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Pro společnost Škoda Auto byl rok 2017 nejlepším rokem ve 122leté historii automobilky. Ekonomické výsledky jsme přinesli už před výroční tiskovou konferencí. Nyní se podívejme na výhled největší automobilky v České republice do nejbližší budoucnosti.
„Vloni dosažený úspěch stojí na společném výkonu celého týmu, na přesvědčivých produktech a na silných partnerech. Koncern Volkswagen nám přináší cennou konkurenční výhodu zejména v době převratných změn. Rok 2017 ukázal, že rychlé, radikální změny se stále více stávají normálem - ve světové politice, ve světovém hospodářství a tím i v automobilovém průmyslu. Dosažený růst hospodářského výsledku nám vytváří nezbytný prostor k investicím do technologií budoucnosti, jakou je například elektromobilita,“ uvedl na úvod svého vystoupení při výroční tiskové konferenci předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.
 
Elektromobilita z Mladé Boleslavi
Stejně jako pro ostatní koncernové značky je elektromobilita jedním z hlavních témat firemní Strategie 2025. Škoda to potvrdila už v minulém roce v podobě studie Vision E s plně elektrickým pohonem a částečně autonomním řízením. V roce 2020 bude Vision E už jako sériový automobil s čistě elektrickým pohonem uveden na trh. Důležité je, že se bude vyrábět v České republice. Škoda Auto a Česká republika totiž byla koncernem vybrána jako jedno z center vývoje a výroby vozidel s elektrickým pohonem (na rozdíl např. od Seatu a Španělska).
 
V listopadu byla pro tuto oblast na koncernové úrovni přijata tři rozhodující usnesení:
1) Modely s čistě elektrickým pohonem se budou vyrábět v Mladé Boleslavi
2) V hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi se budou vyrábět elektrické komponenty pro plug-in hybridní modely několika koncernových značek
3) První model s plug-in-hybridním pohonem značky Škoda se bude vyrábět v Kvasinách.
To je dokladem velké důvěry koncernu v tým značky Škoda. Oba výrobní závody byly vybaveny novými technologiemi a tak se podařilo vytvořit základ budoucího rozvoje. Tato rozhodnutí zajišťuje budoucnost pro Škodu Auto i automobilový průmysl v České republice.
 
Největší investiční program v historii
Do roku 2022 bude Škoda Auto investovat celkem dvě miliardy eur do alternativních pohonných technologií a digitalizace. Jedná se o největší investiční program v historii značky Škoda. V jeho rámci bude do roku 2025 na trh uvedeno celkem 10 elektrifikovaných modelů.
 
V roce 2019 bude na trh uveden první plug-in-hybrid značky Škoda - Superb. V témže roce se představí první součást elektrifikační ofenzívy model eCitigo, cenově dostupný elektromobil určený pro provoz ve městech. Současně bude zahájena výroba elektrických komponent pro PHEV-modely několika koncernových značek.
 
V roce 2020 bude následovat už zmíněná sériová verze studie Vision E, velké SUV na bázi koncernové modulární elektrifikační stavebnice MEB. Tento vůz bude mít dojezd 500 km a jeho pozice bude mezi modely Karoq a Kodiaq. S krátkou dobou dobíjení, dlouhým dojezdem a cenově dostupnými akumulátorů. Až pak se má podle Maiera elektromobilita stát pro zákazníky skutečně atraktivní a být „Simply Clever“.
 
Nové úkoly pro technický vývoj: alternativy a Indie
Po dokončení vývoje SUV Škoda Karoq se Technický vývoj soustřeďuje na elektrifikaci modelů a vývoj alternativních pohonů. První vůz Škoda Superb z kategorie plug-in představí Škoda již v polovině roku 2019 a v roce 2020 k němu v Mladé Boleslavi přibude první model s čistě elektrickým pohonem, na kterém se již intenzivně pracuje.
 
Zásadním úkolem pro Technický vývoj je převzetí kompetence v rámci koncernu Volkswagen za platformu MQB A0 IN. Koncern pověřil značku Škoda úkolem vyvinout tuto vstupní platformu pro automobily v rozvíjejících se zemích. Technický vývoj Škoda Auto tím posílil svou pozici v rámci koncernu a stal se rovnocenným vývojovým partnerem. To je spojeno i s rozšiřováním potřebného vybavení i s personálním růstem, který bude pokračovat také v roce 2018.
 
Pozornost vývoje této kategorie vozidel se zaměřuje nejprve na Indii. Do poloviny roku by vývoj měl dospět ke konečnému rozhodnutí a na počátku roku 2021 by se v Indii mohly prodat první vozy na této platformě.
 
Cíl roku 2025: prodávat dva miliony aut
„Do konce roku 2020 na trh uvedeme celkem 19 nových modelů. Na tomto základě se do roku 2025 může dostat prodej na úroveň dvou milionů vozů ročně. Abychom mohli v tomto růstu pokračovat, musíme zavést nezbytná opatření. Prověřujeme kapacity v rámci inteligentní sítě výrobních závodů koncernu Volkswagen. Přirozeně je naším cílem, aby na tomto růstu participovala Česká republika a region Mladoboleslavska. Proto prověřujeme i navýšení kapacit zde v Mladé Boleslavi například prostřednictvím krátkodobé úpravy směnného systému. V tomto možném spojení jde o zásadní opatření v oblasti infrastruktury, např. zlepšení silniční sítě, nové byty nebo občanskou vybavenost. Konkrétně zvažujeme vznik rozvojového fondu, do kterého by Škoda Auto mohla vložit dvoucifernou částku v milionech eur,“ naznačil nejbližší vývoj Bernhard Maier.
 
Součástí této produktové ofenzívy bude nový městský crossover Vision X, který na trh přijde v příštím roce a který vychází z konceptu představeného na autosalonu v Ženevě.
 
„V uplynulém týdnu jsme uvedli model Karoq na trh v Číně. V dubnu na autosalonu v Pekingu představíme zcela nový vůz kategorie CUV, který budeme vyrábět exkluzivně pro čínské zákazníky, stejně jako model Kodiaq GT, který bude následovat o několik týdnů později. Do roku 2020 chceme prodej v Číně zvýšit na dvojnásobek - 600 000 vozů ročně,“ upřesnil Bernhard Maier.