name | autoweek.cz

Cupra zahajuje novou éru modelem Born

Cupra zahajuje novou éru modelem Born

23.02.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Značka Cupra slaví své třetí výročí. První elektromobil značky Born bude impulsem pro transformaci obchodního modelu společnosti prodejem na bázi předplatného.
Tým značky Cupra odhalil plány pro budoucnost v rámci oslav jejího třetího výročí na virtuální platformě Cupra e-Garage. Předseda představenstva značky Cupra Wayne Griffiths na úvod řekl: „Značka Cupra v uplynulých třech letech pokračovala v růstu dokonce i v průběhu pandemie. V letošním roce očekáváme zdvojnásobení objemu prodeje z roku 2020 a dosažení 10% podílu na celkovém prodeji společnosti Seat.“
 
Celkem značka prodala již 65 000 vozů, z toho v roce 2020 27 400 - 13 400 modelové řady Leon, 10 400 modelu Ateca a 3600 novinky Formentor prodávané pouze posledních sedm týdnů roku. Největším trhem je pro značku Cupra Německo s více než 10 000 prodanými vozy následované Velkou Británií, Španělskem, Švýcarskem, Mexikem a Itálií.
 
Po uvedení nové produktové řady a představení prvního modelu vyvinutého exkluzivně pro značku Cupra Formentor se růst ještě urychlil. V lednu 2021 se Cupra stala nejrychleji rostoucí značkou a dosáhla druhého měsíčního prodejního rekordu v řadě.
 
Tři strategické pilíře v roce 2021
Tři roky po své premiéře v Terramaru vstupuje značka Cupra do klíčového roku 2021. V něm se stane impulsem pro pokračující transformaci společnosti. Strategie značky Cupra pro dosažení letošních cílů spočívá na třech pilířích: posílení produktové řady její elektrifikací, realizaci nové prodejní strategie, která upevní přítomnost značky na globálních trzích, a rozšiřování světa značky prostřednictvím nových zážitků.
 
Elektrifikace bude klíčem k růstu značky v roce 2021. Cupra hodlá posílit svou přítomnost na evropských trzích nabídkou šesti plug-in hybridních variant modelů Leon, Formentor a Ateca, a získat tak přístup k nejvíce elektrifikovaným trhům, například v Norsku a Nizozemí. Cílem značky je 50% podíl hybridních verzí s možností vnějšího nabíjení na celkovém prodeji modelu Formentor. Cupra navíc rozšíří svou přítomnost na mezinárodních trzích, například v Mexiku, Izraeli a Turecku.
 
Světová premiéra modelu Formentor VZ5
Nabídku osmi pohonů pro první exkluzivní model značky po dvojici plug-in hybridů završuje právě představený model Cupra Formentor VZ5. Cupra vyrobí pouhých 7000 vozů této speciální limitované edice s pětiválcem 2,5 TSI nabízejícím výkon 287 kW (390 k) a točivý moment 480 N.m pro pohon všech kol 4Drive a adaptivní podvozek DCC.
 
Člen představenstva odpovědný za výzkum a vývoj Werner Tietz při představení vozu řekl: „Cupra Formentor VZ5 je pro automobilové nadšence dokonalým ztělesněním sportovních výkonů poskytovaných spalovacím motorem. S verzí VZ5 jsme dosáhli něčeho, o čem si mnoho lidí myslelo, že toho nejsme schopni. Tento vůz je jedním z nejlepších příkladů propojení mezi závodními okruhy a silnicemi. Na jeho vzniku se významně podíleli naši jezdci Mattias Ekström a Jordi Gené.“
 
Cupra Born: začátek nové éry
Představení sériově vyráběného modelu Cupra Born, který dostal název po velmi moderní barcelonské čtvrti, jež inspirovala jeho vznik, má být impulsem pro transformaci společnosti.
 
Wayne Griffiths k tomu říká: „Cupra Born přinese svým designem a výkony revoluci na trh elektricky poháněných vozů. Toto vozidlo zvýší ziskovost společnosti. Tímto vozem s emocionálním nábojem a sportovním charakterem chceme přispět k elektrifikaci Španělska a světa. Rovněž chceme, aby se nová generace mladých stala součástí této transformace. Proto budeme toto vozidlo nabízet také na základě předplatného s měsíčním poplatkem za jeho používání a další související služby.“
 
Cupra Born, vycházející z koncernové platformy MEB, otevře brány k novým mezinárodním trhům a zvýší přítomnost značky v nejvíce elektrifikovaných zemích. Elektromobil s dojezdem 500 km by měl rozšířit její zákaznickou základnu a získat nové klienty, kteří hledají nejvyspělejší technologie s minimálním vlivem na životní prostředí, protože některé díly tohoto modelu se budou vyrábět z recyklovaných plastů. Výroba modelu Cupra Born bude spuštěna ve druhé polovině roku v německém závodě Cvikov.
 
Wayne Griffiths současně oznámil, že značka pracuje na tom, aby proměnila koncepční elektromobil Cupra Tavascan v realitu.
 
Nová prodejní strategie
Druhým strategickým pilířem značky Cupra bude realizace nové prodejní strategie, která vychází vstříc požadavkům nové generace řidičů efektivnějším a trvale udržitelnějším modelem prodeje. S uvedením modelu Cupra Born na trh bude spuštěn agenturní model předplatného s měsíčním poplatkem za používání vozu a další související služby. Tento revoluční systém zvýší přítomnost dealerské sítě na internetu.
 
Značka navíc hodlá rozšířit své zastoupení na hlavních třídách otevíráním showroomů City Garage Store v centrech významných měst na celém světě. Cupra hodlá tímto novým modelem prodeje do konce roku 2022 rozšířit svou globální síť na 800 prodejních partnerů. Navíc plánuje rozšířit svůj tým prodejních poradců Cupra Master na 1000.