extratřída s ještě vyšší úrovní | Aktuality | autoweek.cz

Extratřída s ještě vyšší úrovní

Extratřída s ještě vyšší úrovní

08.08.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Mercedes-Benz uvedl na český trh modernizovanou podobu luxusních sedanů třídy S přinášející mnoho technických novinek, nové motory a dalšího přiblížení k autonomní jízdě. Posouvá měřítka moderního luxusu opět dál.
Třída S je nejprodávanější luxusní sedan na světě. Od představení současné generace roku 2013 bylo prodáno více než 300 000 těchto vozů. Nejvíc se jich prodává v Číně (v roce 2016 to bylo 30 % produkce, přičemž většina kupujících tam byla mladší 40 let). V současnosti se třída S nabízí v šesti různých karosářských variantách. Základní verzí Mercedesu-Benz třídy S (V/W/X222) je L, o níž je největší zájem. Mnohem méně kupujících je o kratší variantu, stejně jako o ještě delší XL. U nás je minimum zájmu o nejdelší verzi Pullmann. Vrcholnou variantou je Mercedes-Maybach třídy S - té se plných 60 % prodává v Číně.
 
Už na první pohled je proměna modernizované třídy S patrná na novém řešení hlavních světlometů Multibeam LED se třemi paprsky. Základní podoba vozu je konzervativně usedlejší. Její elegance více vynikne ve verzi pro USA, kde není vpředu SPZ. Sportovnější podobu nabízí AMG Line, o níž je mezi kupujícími největší zájem.
 
Elektronika v roli spolujezdce
U Mercedesu uvádějí, že nová třída S sama se stává významným spolujezdcem řidiče. Po problémech jiných výrobců a kvůli možným střetům se zastaralou legislativou ale nechtějí mluvit o autonomní jízdě, raději zdůrazňují asistenční systémy pomáhající řidiči více, než kdekoliv jinde.
 
Nová generace kamer, radaru a ultrazvukových snímačů posouvá systém Intelligent Drive na ještě vyšší úroveň. Díky tomu dokáží elektronické systémy lépe reagovat na chodce a zvládají menší poloměry zatáček. Adaptivní tempomat Distronic a aktivní asistent řízení podporují řidiče při udržování bezpečného odstupu a dělají řízení komfortnější, protože oba systémy automaticky přizpůsobují rychlost jízdy v zatáčkách a před křižovatkami, protože auto dokáže předvídat co nastane.
 
Mimořádný komfort cestování zvyšuje systém předvídavého rozpoznávání nerovností vozovky Road Surface Scan a funkce Curve, která zajišťuje naklánění vozidla do zatáčky proti odstředivé síle. Kompenzace odstředivé síly nemá za účel sportovní jízdu, ale zvýšení jízdního komfortu. Systém nastavení podvozku Active Body Control pracuje se stereokamerou s vyšším rozlišením schopným lépe odlišit stín od skutečné díry.
 
Nová měřítka komfortu cestování
Interiér přináší novou úroveň komfortu ale i udržování fyzické kondice díky masážním funkcím sedadel. Vytváří prostředí, které přináší zábavu i odpočinek, tedy takové, které se stává dalším místem pro život. Tomu napomáhá i vysoká úroveň konektivity. Součástí standardní výbavy je například i 64 verzí náladového osvětlení interiéru a k tomu i náladová hudba.
 
Světovou novinkou je systém řízení komfortu Energizing. Ten propojuje různé komfortní systémy vozidla, například klimatizaci, dekorační osvětlení, masážní nebo parfémovací funkce, a umožňuje cestujícím sestavit si speciální nastavení pro příjemné prostředí podle své nálady nebo potřeby. Cestování je díky tomu příjemnější a zvyšuje se pohoda řidiče při řízení.
 
Uspořádání a nastavení přístrojové desky tvořené dvěma 12,3“ displeji je obdobné jako ve vozech třídy E, ale s vyšším rozlišením. Úplně nová generace volantu s komplexním uspořádáním a dotykovým ovládáním využívá základní princip se soustředěním ovládacích prvků orientovaných na řidiče na levé straně a ovládání komfortu a konektivity vpravo. Nový volant je k dispozici ve dvou podobách - standardní a AMG Line.
 
Telematika NTG 5.5 s hlasovým ovládáním Linguatronic je nově i v češtině. Místo klíčku resp. karty lze získat kód pro odemykání pomocí telefonu Samsung.
 
Nové motory
Mercedes-Benz přes velký mediální a politický tlak nechce skončit s turbodiesely. Ostatně také u nás 70 % kupujících třídy S volí vznětové motory a 60 % požaduje pohon všech kol 4Matic. Z nabídky pohonných jednotek byly vyřazeny čtyřválce, o něž měly zájem jen hotelové fleety. Zásadní novinkou je přechod od motorů V6 k řadovým šestiválcům, a to jak u vznětových, tak i zážehových.
 
Nejvýkonnější vznětový motor pro osobní vozy v historii značky Mercedes-Benz je v modelech S 350 d 4Matic a S 400 d 4Matic. Nový vznětový řadový šestiválec zde má svou premiéru ve dvou výkonových stupních 210 kW (286 k) a 600 N.m resp. 250 kW (340 k) a 700 N.m. Mezi pozoruhodné konstrukční prvky patří specifické řešení spalovacího procesu ve stupňovitém vybrání dna pístu, dvoustupňové přeplňování výfukovými turbodmychadly eliminující zpožděnou reakci a poprvé použité proměnné časování ventilů Camtronic.
 
Nové řadové šestiválce S 450 a S 500 využívají elektrickou síť s napětím 48 V, které u náročnějších systémů zaručuje jejich vyšší stabilitu. Ze 48 V elektrické sítě těží například integrovaný spouštěč-generátor ISG (Integrierter Starter-Generator), schopný přidat 15 kW výkonu, a elektricky poháněné přídavné dmychadlo eZV (elektrischer Zusatzverdichter). Díky důsledné elektrifikaci se stal zbytečným řemenový pohon vedlejších agregátů, čímž se zkrátila délka motoru. Motor přichází na trh ve dvou výkonových stupních 270 kW (367 k) a 500+200 N.m resp. 320 kW (435 k) a 520+200 N.m.
 
Mercedes-Benz S 560 4Matic a Mercedes-Maybach S 560 4Matic mají nový motor V8 o nejvyšším výkonu 345 kW (469 k) a točivém momentu 700 N.m. Je přeplňován dvěma turbodmychadly uloženými mezi řadami válců. Při částečném zatížení využívá deaktivaci čtyř válců pomocí systému proměnného časování ventilů Camtronic.
 
Přepracovaný hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení ve verzi S560e má vyšší kapacitu akumulátorů 13,3 kWh, což prodloužilo dojezd s čistě elektrickým pohonem na 50 km. Poskytuje výkon 270 kW plus 90 kW elektromotoru a točivý moment 500 + 440 N.m.
 
Mercedes-AMG S 63 4Matic+ má místo motoru V8 5,5 l Biturbo nový AMG V8 4,0 l Biturbo přeplňovaný dvěma turbodmychadly typu twin-scroll a vybavený systémem deaktivace válců AMG Cylinder Management. Má největší výkon 450 kW (612 k) a točivý moment 900 N.m. Optimální trakci zajišťuje zcela variabilní pohon všech kol AMG Performance 4Matic+.
 
Vrcholné modely Mercedes-AMG S 65 a Mercedes-Maybach S 650 mají motor V12 6,0 l Biturbo s nejvyšším výkonem 463 kW (630 k) a maximální točivý moment 1000 N.m.
 
Harmonizační sady výbav zjednodušují logistiku
Cena nové třídy S začíná na 1 934 000 Kč bez DPH. Nabídka v České republice zákazníkům umožňuje využívat tzv. harmonizační sady, nabízející rozšířenou základní výbavu buď bez příplatku, nebo za zvýhodněnou cenu.
 
  • Extratřída s ještě vyšší úrovní
  • Extratřída s ještě vyšší úrovní
  • Extratřída s ještě vyšší úrovní
  • Extratřída s ještě vyšší úrovní
  • Extratřída s ještě vyšší úrovní
  • Extratřída s ještě vyšší úrovní
  • Extratřída s ještě vyšší úrovní
  • Extratřída s ještě vyšší úrovní
  • Extratřída s ještě vyšší úrovní
  • Extratřída s ještě vyšší úrovní
  • Extratřída s ještě vyšší úrovní