čínská auta na iaa mobility | Aktuality | autoweek.cz

Čínská auta na IAA Mobility

Čínská auta na IAA Mobility

20.09.2021 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Čínská společnost GWM na veletrhu IAA Mobility 2021 představila vozy pod značkou pro SUV Wey a novou značkou pro elektromobily Ora, kde ukázala i první bezkobaltový akumulátor.
Na veletrhu IAA Mobility 2021 společnost GWM (Great Wall Motors) poprvé v Evropě představila své nové modely Wey Coffee 01 PHEV a Ora 01 Cat. Globální model Wey Coffee 01 PHEV chce vytvořit novou kategorii chytrých automobilů s dlouhým dojezdem, chytrým řízením a chytrou kabinou využívající 5G techniku. Ora 01 Cat je vozidlo kombinující retro styl s futuristickou techniku. S těmito dvěma modely chce společnost GWM prozkoumat možnosti evropského trhu s elektrifikovanými vozidly. Našla si k tomu i významného partnera v pojišťovně Ergo Mobility Solutions (EMS), což je také partner BMW.
 
Nedávno společnost SVolt, což je součást GWM, vyvinula první bezkobaltový akumulátor, který se následně začal sériově vyrábět a montovat do vozidel. Tím byla odstraněna závislost elektromobility na kobaltu. Čistě elektricky poháněné malé auto se značkou Ora je první vybavené akumulátorem bez kobaltu v anodě které se dostalo do sériové výroby.
 
Ora 01 Cat je 420 cm dlouhé malé auto, které se prezentuje jako reprezentant nového elektrifikovaného životního stylu. V interiéru nabízí spoustu místa, částečně i veganské materiály a přehledný koncept ovládacích prvků. Trakční elektromotor má výkon 120 kW a vůz dosáhne maximální rychlost kolem 160 km/h. Akumulátory s kapacitou 49 nebo 63 kWh by měly umožnit dojezd kolem 300 a 400 km. GWM začne přijímat objednávky na elektromobil Ora 01Cat za cenu se kolem 30 000 eur (760 000 Kč) ještě do konce roku a dodávat jej začne během roku 2022, ovšem zatím neupřesnila ve kterých zemích EU se tak stane.
 
Druhá dceřiná společnost GWM, která se prezentovala na IAA, se jmenuje Wey. Předvedla velké luxusní SUV s plug-in hybridním pohonem Coffee 01. Jeho prodej v Evropě má také začít v prvním pololetí příštího roku. Má délku 487 cm. Pohání jej zážehový čtyřválec s výkonem 150 kW (203 k) s elektromotorem o 110 kW (150 k) přes devítistupňovou automatickou převodovkou vpředu a elektromotor se 135 kW (184 k) vzadu. Největší celkový výkon systému je 350 kW (476 k). Zvláštností je, že díky poměrně velkému akumulátoru s kapacitou 40 kWh by Coffee 01 mělo být schopno ujet až 150 km s čistě elektrickým pohonem, což by byl rekord pro plug-in hybridy.
 
Společnost GWM investuje do výzkumu a vývoje v oblasti nových zdrojů energie. Na výzkum a vývoj bezkobaltových lithiových akumulátorů už vynaložila více než 500 milionů RMB (1,7 miliardy Kč). Více než 1200 pracovníků výzkumu a vývoje a 120 odborníků na materiály a akumulátory uskutečnilo přes 200 testů a více než 3000 ověření elektrického výkonu než se jim konečně podařilo odstranit kobalt z materiálu anody. V příštích pěti letech společnost GWM plánuje investici ve výši 100 miliard RMB (350 milionů Kč) do výzkumu a vývoje v oblasti nových energií a inteligence s cílem vytvořit bezpečnější, ekologičtější a chytřejší produkty.
 
Odborníci z oboru se domnívají, že bezkobaltový akumulátor společnosti GWM přináší významnou originální inovaci a zahajuje v oblasti nových energií éru bez kobaltu.

  • Čínská auta na IAA Mobility
  • Čínská auta na IAA Mobility
  • Čínská auta na IAA Mobility
  • Čínská auta na IAA Mobility
  • Čínská auta na IAA Mobility
  • Čínská auta na IAA Mobility