name | autoweek.cz

Hyundai i10 - další posun nahoru

Hyundai i10 - další posun nahoru

14.11.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Hyundai přichází s novou generací své nejmenší modelové řady i10. Výrazně tímto vozem posouvá parametry tohoto segmentu k vyšším segmentům. Toto auto je mnohem víc než jen městské mini. Posun v prostornosti, pohodlí a nabídce výbav doplňují i jízdní vlastnosti. 

Hyundai v Evropě prodal od roku 2007 450 000 vozů i10 první generace, přičemž v roce 2010, kdy se v době vrcholících šrotovacích prémií stal nejprodávanějším modelem značky v Evropě, to bylo 107 000 kusů. Hyundai i10 byl překvapivě rovněž úspěšný v prodeji fleetové klientele, když v roce 2010 překročil hranici 9 % a v roce 2012 dosáhl dokonce 11,4 % ze všech prodaných vozů, zatímco celkový průměr značky je 3,5 %.

Předchůdce modelu i10, modelu Atos, se v letech 1999 až 2006 prodalo 415 000 kusů.  

Cíle pro novou generaci jsou ambicióznější. Už v prvním roce prodeje, tedy 2014, je plánován prodej 74 000 vozů, zvýšení podílu v segmentu miniaut na 6,3 % a překročení podílu prodeje fleetovým zákazníkům 12 %, zatímco u předchozí generace to bylo v průměru 5,9 %. Nový i10 by měl sehrát důležitou roli při získávání nových zákazníků pro značku Hyundai. To je důležité, protože klientela i10 je poměrně mladá s věkem především v rozmezí 39-55 let.

Product manager HME Francisco Javier Garcia nám při představení nového modelu v Istanbulu řekl: "U zrodu nového Hyundaie i10 stál nový styl designu s přirozenými liniemi, kterému říkáme Fluidic sculpture. Nový Hyundai i10 je současně dokonalou ukázkou toho, jak se maximálně proměňují návrhy našich designérů v realitu. Nový vůz působí velmi dynamicky, ale současně i přirozeně i atraktivně. Jeho proporce jsou velmi vyvážené - nesnaží se působit prvoplánově jako velmi prostorný, jako tomu bylo třeba u modelu Atos. Naším základním cílem bylo od samotného počátku nabídnout všechny hodnoty očekávané od vozu segmentu B v rozměrech vozu segmentu A, přinést vše, co se čeká od většího auta v měřítku malého vozu."

Nový i10 ale nejen dobře vypadá. Nová generace i10 byla postavena na zcela nové platformě, jejíž rozvor byl prodloužen o 5 mm na 2385 mm. Změnou geometrie řízení se podařilo dosáhnout větší jistotu při ovládání. Nové vertikální umístění zadních tlumičů přineslo preciznější vedení kol. K tomu se přidává i vyšší tuhost nosné struktury.

V porovnání s předchůdcem je s 3665 mm delší (+80 mm) a se 1660 mm širší (+65 mm), ale s 1500 mm také nižší (-50 mm). Tyto minimální přírůstky se ale podařilo proměnit ve výrazné zvětšení vnitřního prostoru doprovázené větším pohodlím. V rámci segmentu nabízí největší zavazadlový prostor s objemem v pětimístném uspořádání zvětšeném o více než 10 % na 252 l resp. 1046 l ve dvoumístném uspořádání.

"Velmi hrdí jsme především na interiér, na kvalitu jeho zpracování, na mnoho detailů přenesených z vozů vyšších kategorií, na kvalitu řemeslného zpracování, na povrchovou kvalitu všech ploch. Jsou zde veškeré detaily, které očekáváte ve voze vyšší třídy. Díly tomu náš vůz nabízí velký pocit bezpečí za jízdy," pokračoval Garcia.

Motory jsou zážehové řady Kappa DOHC - tříválec 1,0 l/48,5 kW a čtyřválec 1,25 l/64 kW, oba s proměnlivým časováním rozvodu dual CVVT, přičemž i tříválec nás příjemně překvapil svými schopnostmi v nízkých otáčkách, což je předpoklad nízké spotřeby v reálném provozu. Předpokladem pro to je vysoký točivý moment - 94 N.m při 3500/min u tříválce a 120 N.m při 4000/min u čtyřválce. Menší z motorů bude Hyundai nabízet i v hospodárné podobě BlueDrive se sytémem stop&start ISG a na vybraných trzích i ve verzi na LPG.

Při představení nové generace se zástupci AutoBest jako úplně první skupina novinářů na světě mohli seznámit i se čtyřrychlostní samočinnou převodovkou.

Nový Hyundai i10 byl navržen pro evropské trhy evropským vývojovým střediskem Hyundaie v Rüsselsheimu, kde také pod dohledem šéfdesignéra Thomase Bürkleho vznikl jeho design. Vyrábí se v závodě Hyundai Assan v Izmitu v Turecku. Prodej v České republice začne 21. listopadu.