name | autoweek.cz

Jaguar XE SV Project 8 se představil v Laguna Seca

Jaguar XE SV Project 8 se představil v Laguna Seca

22.08.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nový Jaguar XE SV Project 8 z dílny oddělení SVO je čtyřdveřový sedan s výkonem supersportu. Project 8 je nejvýkonnějším silničním vozem značky Jaguar a prvním s motorem o výkonu 440 kW (600 k), který je homologován pro běžný provoz. Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za 3,7 s.
Oddělení Special Vehicle Operations (SVO) společnosti Jaguar Land Rover na americkém okruhu Laguna Seca představilo extrémně výkonný sportovní sedan XE SV Project 8 s pětilitrovým přeplňovaným motorem V8 o výkonu 440 kW (600 k) a největším točivém momentu 700 N.m. Motor má titanový variabilní aktivní výfuk. Osmistupňovou převodovku Quickshift lze ovládat buď hliníkovými páčkami řazení za volantem nebo středovou řadicí pákou Pistolshift, což je další novinka.
 
Project 8 je druhou sběratelskou edicí z dílny SVO. Následuje po úspěšném modelu F-Type Project 7 uvedeném v roce 2014. Jde o čtyřdveřový sedan s výkonem supersportu navržený tak, aby nadchnul milovníky řízení svou pozoruhodnou kombinací extrémního výkonu, jízdní dynamiky a záběrových schopností, které zajišťuje pohon všech kol (AWD).
 
Výrazné úpravy modelu XE z dílny oddělení SVO zahrnují lehké vnější panely z hliníku a kompozitu na bázi uhlíkových vláken. Mezi ty patří nárazník z uhlíkových vláken s vylepšenými chladicími kanály, kapota z uhlíkových vláken s větracími otvory, rozšířená karoserie zakrývající 20“ kovaná kola z hliníkové slitiny, nastavitelný přední splitter, rovný kryt podvozku, zadní nárazník z uhlíkových vláken, zadní difuzor a nastavitelný zadní aerodynamický spoiler. Project 8 je nejlehčím sedanem s osmiválcovým motorem v řadě vozů značky Jaguar. Vůz dlouhý 4713 mm (rozvor náprav 2835 mm) má hmotnost 1745 kg. Dvoumístná verze Track Pack je ještě o 12,2 kg lehčí.
 
Aby byly zajištěny optimální jízdní vlastnosti na silnici i na trati, má Jaguar XE SV Project 8 dvě příčná ramena vpředu a zavěšení Integral Link vzadu s tužšími pružinami a manuálně nastavitelnými nepřetržitě variabilními tlumiči (ty umožňují snížit o 15 mm světlou výšku pro využití na okruhu). Jaguar XE SV Project 8 má nastavitelnou světlou výšku, aerodynamiku a nastavení Intelligent Driveline Dynamics k využití na okruhu. Brzdy jsou uhlíko-keramické Jaguar a jako vůbec první silniční má vůz keramická ložiska kol z nitridu silikonu jako ve F1.
 
Project 8 je také prvním vozem značky Jaguar se speciálním režimem Track, který upravuje hnací ústrojí a systémy kontroly stability pro využití na okruhu a zaručuje pohotovější odezvu řízení a plynového pedálu pro dosažení nejvyšší přesnosti řízení a zpětné vazby pro řidiče. Díky speciální aerodynamice vůz může dosáhnout největší rychlost 320 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,7 s. Jde tedy o současný nejrychlejší model značky Jaguar.
 
V interiéru je decentní obložení z lesklých uhlíkových vláken a Alcantary. Project 8 bude při uvedení na trh k dostání ve dvou specifikacích. Standardní čtyřmístný model nabízí nejnovější přední sportovní sedadla s hořčíkovými rámy a výrazněji tvarovaným opěradlem pro maximální oporu. Volitelná dvoumístná verze Track Pack zahrnuje lehká přední závodní sedadla z uhlíkových vláken. Všechny modely Project 8 budou vyrobeny pouze v konfiguraci s levostranným řízením.
 
V novém technickém středisku SVO v Coventry ve Warwickshiru zkušení technici smontují pouze 300 kusů.
 
„Tým SVO je plný milovníků sportovních aut, kteří byli nyní pověřeni, aby spojili znalosti z motorsportu do formy čtyřdveřového supersportu. Project 8 je vynikajícím příkladem toho, co se stane, když nadšení designéři, inženýři a výrobní specialisté dostanou příležitost stvořit extrémní sportovní auto bez jakýchkoliv kompromisů,“ uvedl John Edwards, Jaguar Land Rover Special Operations Director.