name | autoweek.cz

Modernizovaný Ford Focus
19.12.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Modernizovaný Ford Focus s výraznějším designem exteriéru, přepracovaným interiérem, novými asistenčními systémy a úspornějšími pohonnými jednotkami přišel do prodeje. Jako první model značky Ford v Evropě dostal multimediální systém SYNC 2.
Ford Focus byl uveden na trh v roce 1998. Od té doby se jich po světě prodalo více než 12 milionů, z toho 6,9 milionů v Evropě. Pro evropské trhy kromě Ruska se Focus vyrábí v německém Saarlouis.
Současná 3. generace, uvedená v roce 2010 a využívající globální platformu Ford C-car, nyní přichází v modernizované podobě. Nový Focus má nižší a širší postoj. Dostal novou kapotu motorového prostoru, přední nárazník a především jinou masku chladiče ve shodě s ostatními modely značky (tj. ve stylu "Aston Martin").
Při úpravách interiéru Ford reagoval na připomínky zákazníků. Výsledkem je jednodušší pojetí, intuitivnější rozložení ovládacích prvků a menší počet tlačítek na volantu i středovém panelu. Nová středová konzole nabízí větší odkládací prostor.
Nové pohonné jednotky
Každý třetí Focus prodaný v Evropě v první polovině roku 2014 měl pod kapotou motor 1,0 EcoBoost. Ford bude i nadále nabízet speciální verzi motoru 1,0 EcoBoost s emisemi CO2 99 g/km.
Nově Focus dostal úsporný zážehový motor 1,5 EcoBoost, nabízený ve variantách 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). V kombinaci se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou je o 7 % úspornější než dřívější 1,6 EcoBoost se stejným výkonem. Od roku 2015 bude možné objednávat motor 1,5 EcoBoost i se samočinnou šestirychlostní převodovkou.
Nový vznětový motor 1,5 TDCi/88 kW (120 k) se samočinnou šestirychlostní převodovkou PowerShift by měl podle předběžných údajů být o 19 % úspornější než dosavadní Focus 2,0 TDCi/85 kW PowerShift. Varianta 110 kW (150 k) s přímo řazenou šestirychlostní převodovkou bude o 15 % úspornější než předchozí 2,0 TDCi 103 kW.
U všech verzí se samočinnou převodovkou bude možné objednat řazení tlačítky na volantu.
Vylepšený podvozek
Zvýšením strukturální tuhosti přední části, přepracováním geometrie zavěšení, zvýšením příčné tuhosti uložení náprav a novým naladěním tlumičů pérování dosáhli technici Fordu ještě preciznější ovladatelnosti. Nově naladěno bylo rovněž řízení s elektrickým posilovačem.
Ford ve Focusu uvádí novinku - systém zesílené stability v příčném směru. Ten monitoruje rychlost jízdy a zásahy řidiče do řízení. Z těchto dat se snaží předvídat ztrátu záběrových schopností ještě předtím, než k ní skutečně dojde, a s předstihem vyvolat intervenci elektronického stabilizačního systému.
Ford dále vylepšil oblíbený systém Active City Stop, který v případě hrozící srážky preventivně zvýší tlak v brzdové soustavě. Pokud řidič na nebezpečí nereaguje, systém sníží točivý moment motoru a začne automaticky brzdit, aby zmírnil následky kolize. Zdokonalená verze Active City Stop v novém Focusu funguje při rychlostech do 50 km/h, zatímco dosud to bylo 30 km/h.
Focus přináší do Evropy také nový systém autonomního brzdění v krizových situacích. Ten funguje podobným způsobem jako Active City Stop, má však větší dosah detekce ostatních vozidel a pomáhá řidiči ve vyšších rychlostech. V případě pohybujících se vozidel činí detekční rozsah systému 8-180 km/h.
Technické inovace
Vylepšené adaptivní bi-xenonové světlomety aktivně upravují světlený kužel tak, aby co nejlépe vyhovoval provozním podmínkám. Systém vyhodnocuje reaguje na klimatické změny a sleduje také ostatní objekty na silnici. Na základě těchto informací upravuje úhel a intenzitu světleného kuželu. V závislosti na rychlosti jízdy, úhlu natočení volantu a vzdálenosti od ostatních objektů vybírá z celkem sedmi různých nastavení.
Nový Focus může být jako první model značky Ford v Evropě vybaven nejnovějším multimediálním systémem SYNC 2, který využívá pro přístup k funkcím audiosystému, navigace, klimatizace a mobilního telefonu 8" dotykovou obrazovku a pokročilé hlasové ovládání. Navigace SYNC 2 přichází s funkcí dělené obrazovky, předčítáním názvů ulic, 3D zobrazením dálničních křížení a významných bodů a také s průvodcem Michelin.
Ceny
Modernizovaný Focus s motorem 1,6 Duratec Ti-VTC ve výbavě Trend je v nabídce s cenou od 336 990 Kč, se vznětovým motorem od 395 990 Kč. Základní verze Trend nabízí i komfortní prvky, jako klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna nebo audiosystém se vstupem USB. Za příplatek 30 000 Kč Ford uvádí zcela nový stupeň výbavy Trend Sport, který zahrnuje 16“ kola z lehkých slitin, mlhová světla, speciální sportovní odpružení a komfortní prvky (automatickou duální klimatizaci, středovou konzoli s loketní opěrkou nebo sportovně tvarovaná přední sedadla).
Vrcholem nabídky je tradičně výbava Titanium, která za příplatek 25 000 Kč obsahuje řadu atraktivních prvků, jako například systém SYNC 2 s Bluetooth handsfree a automatickým nouzovým voláním, tempomat, startovací tlačítko či elektricky ovládaná zadní okna.
Nabídka pro český trh zahrnuje také verzi Focus sedan za příplatek 10 000 Kč oproti pětidveřové karoserii. Za dalších 10 000 Kč je k mání verze kombi
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz