name | autoweek.cz

Nová generace Audi Q5 v prodeji

Nová generace Audi Q5 v prodeji

13.02.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Audi po osmi letech uvádí na trh druhou generaci úspěšného prémiového SUV Q5. Robustní vůz se sportovním charakterem poskytne komfort v kombinaci s všestranností a variabilitou. Vstupní verzi Audi Q5 2,0 TDI/110 kW (150 k) lze pořídit za 1 071 900 Kč vč. DPH.
Audi Q5 se od roku 2008 dodalo 1,6 milionu kusů. Druhá generace Audi Q5 vychází z nové platformy s podélně uloženým motorem MLB Evo. Nové Audi Q5 je s délkou 466 cm, šířkou 189 cm, výškou 166 cm a rozvorem 282 cm v porovnání s předchůdcem v téměř všech rozměrech větší. Zároveň se ale snížila jeho pohotovostní hmotnost až o 90 kg díky rozsáhlému použití vysokopevnostní ocele s velkou pevností v tahu a hliníku v nosné struktuře karoserie.
 
Na přání lze zadní sedadla podélně posouvat a měnit sklon jejich opěradel. V závislosti na jejich poloze má zavazadlový prostor objem 550 až 610 l, sklopením opěradel zadních sedadel vzroste až na 1550 l.
 
Pro začátek čtyři motory
Nové Audi Q5 přichází na český trh v rámci předprodeje se vznětovým motorem 2,0 TDI ve třech výkonových úrovních - 110 kW (150 k), 120 kW (163 k) a 140 kW (190 k) - nebo zážehovým motorem 2,0 TFSI/185 kW (252 k).
 
Nabídka pohonných jednotek se bude postupně rozšiřovat. Na přelomu ledna a února se počítá se zahájením předprodeje vysokovýkonné verze SQ5 TFSI s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 260 kW (354 k), který na konci roku doplní stejně výkonná varianta s motorem TDI. Ve druhé polovině roku 2017 bude rovněž zahájena výroba šestiválcové verze 3,0 TDI o výkonu 210 kW (286 k).
 
Dvě varianty pérování
Na výběr jsou dvě varianty pérování. Podvozek s adaptivními tlumiči nabízí nastavení mezi komfortem a dynamikou, která si může řidič vybírat prostřednictvím systému Audi drive select.
 
Nové adaptivní vzduchové odpružení má nejen adaptivní tlumiče, ale může navíc v pěti krocích měnit světlou výšku karoserie. Sériově dodávaný systém Audi drive select nabízí řidiči až sedm různých jízdních režimů. Terénní charakter vozu optimalizují dva nové režimy lift/offroad a allroad.
 
Pohon všech kol quattro ultra
Systém nově vyvinutého pohonu všech kol quattro s technikou ultra je síťově propojen s ostatními systémy vozidla a v intervalu deseti milisekund zpracovává a vyhodnocuje data, mezi něž patří úhel natočení volantu, příčné a podélné zrychlení a točivý moment motoru.
 
Za normálních okolností využívá quattro s technikou ultra pohon předních kol, ale pohon všech kol je okamžitě k dispozici v situacích, kdy je zapotřebí - připojování pohonu kol zadní nápravy probíhá předvídavě nebo v reakci na nastalou situaci. Při předvídavém připojení se řídicí jednotka řídí především jízdním stylem řidiče, stavem elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC a aktivovaným režimem systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. U druhého způsobu systém reaguje na náhlé změny adheze, například při přejezdu ze suchého asfaltu na zledovatělý úsek.
 
Zvýšení hospodárnosti spočívá v konceptu uspořádání dvou spojek. Pokud systém přechází na pohon předních kol, odpojuje přední lamelová spojka na výstupu z převodovky spojovací hřídel. V rozvodovce zadní nápravy se zároveň otevře integrovaná odpojovací spojka. Tím dojde k zastavení pohybu komponent, které působí největší ztráty, například velkého talířového kola. Navzdory novým dílům je systém quattro s technikou ultra o téměř 4 kg lehčí než dosavadní systém.
 
Moderní systémy pro řidiče
Na přání se dodává panel přístrojů Audi virtual cockpit s 12,3“ HD displejem. Hlavním ovládacím prvkem je terminál MMI na středové konzoli. Ve spojení s vrcholnou verzí informačního a zábavního systému MMI Navigation plus s MMI touch a 8,3“ displejem je do otočného tlačítka integrována dotyková plocha.
 
Bezplatná aplikace Audi MMI connect zajistí propojení mezi automobilem a chytrým telefonem. Nabízí další služby jako kontrolu stavu vozidla na dálku, Online Media Streaming a přenos kalendáře z chytrého telefonu do systému MMI. MMI Navigation plus zahrnuje ve spojení s Audi connect modul LTE a hotspot WLAN. Cestující díky tomu mohou připojit k internetu až osm přenosných zařízení.
 
Při rychlosti jízdy do 65 km/h, na silnicích v dobrém technickém stavu, může asistent pro jízdu v dopravní koloně částečně převzít řízení v popojíždějící dopravě. Systém používá radarové a ultrazvukové senzory a přední kameru.
 
Základní výbava a ceny
Standardní výbava zahrnuje mimo jiné 17“ kola z lehké slitiny, asistenční systém Audi pre sense city, elektromechanickou parkovací brzdu, xenonové světlomety, dynamický podvozek, klimatizaci, audiosystém MMI Radio plus a multifunkční volant obšitý kůží.
 
Cena vstupního modelu Audi Q5 2.0 TDI/110 kW (150 k) s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou a pohonem předních kol byla stanovena na 1 071 900 Kč s prodlouženou zárukou výrobce na 4 roky/120 000 km. Obě výkonnější verze motoru 2,0 TDI a motor 2,0 TFSI jsou k dispozici s dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol quattro ultra za ceny 1 218 900 Kč, resp. 1 254 900 Kč, resp. 1 396 900 Kč. Výrobu nové generace modelu Audi Q5 zajišťuje závod San José Chiapa v Mexiku.