name | autoweek.cz

Nová Škoda Kamiq v Pekingu

Nová Škoda Kamiq v Pekingu

24.04.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nové městské SUV Kamiq bylo odhaleno na českém velvyslanectví v Pekingu. Třetí SUV značky Škoda je dalším novým modelem s typickými prvky designového jazyka SUV značky Škoda. Reakce čínských médií na něj ale je poněkud rozpačitá.
V rámci akce Škoda International Media Workshop, která se uskutečnila na českém velvyslanectví v Pekingu, měla světovou premiéru nová Škoda Kamiq. Městské SUV je po modelech Škoda Kodiaq a Škoda Karoq třetím novým SUV značky Škoda. Škoda Kamiq nese designové prvky charakteristické pro všechna nová SUV značky Škoda. Bezprostředně po světové premiéře se Škoda Kamiq veřejnosti představí na stánku společnosti SAIC Škoda na autosalonu Auto China 2018, který se koná od 25. dubna do 4. května v Pekingu. Novinka bude na čínský trh uvedena v červnu.
 
Zákazníky v Číně chce zaujmout nejen výrazným designem, ale také prostorností a moderní technikou. Nová Škoda Kamiq je dlouhá 4390 mm, široká 1781 mm a vysoká 1593 mm. Rozvor náprav je 2610 mm. Vůz pohání zcela nově vyvinutý zážehový motor 1,5 l, který nabízí největší výkon 81 kW a nejvyšší točivý moment 150 N.m. Převodovka je šestistupňová automatická.
 
Karoserie vozu Škoda Kamiq nese typický designový jazyk vozů SUV značky Škoda. Robustní design je na první pohled k vidění i v interiéru. Displej infotainmentu, umístěný ve vyšší pozici uprostřed přístrojové desky, umožňuje pohodlné ovládání mnoha funkcí vozu. Překvapující je archaicky působící použití dvou analogových přístrojů s miniaturním displejem mezi dvěma tubusy.
 
Cílovou skupinou modelu Škoda Kamiq jsou mladí zákazníci žijící ve městech, kteří se svého digitálního životního stylu nechtějí vzdát ani při jízdě autem a vyžadují moderní řešení konektivity. Škoda Kamiq je proto vybavena nově vyvinutým inteligentním systémem konektivity. Jednou z technologických předností systému je hlasové ovládání od firmy iFLYTEK, patřící k předním asijským dodavatelům hlasového ovládání na bázi umělé inteligence. Software rozumí regionálním čínským dialektům a je dokonce schopen se automaticky naučit individuální a lokální výslovnost.
 
Přes rozhraní Apple CarPlay, Baidu Carlife a MirrorLink lze připojit chytré telefony a kompatibilní aplikace ovládat pomocí 8“ obrazovky. Palubní infotainment systém kromě toho nabízí také řadu praktických pomocníků, například službu, která dokáže řidiči na základě jeho konkrétní registrační značky říct, do jakých části města má jeho vůz aktuálně přístup, dále nabízí dopravní informace v reálném čase, informace o počasí nebo informace o zajímavých místech.
 
Reakce čínských médií na nový vůz je poněkud rozpačitá. Všeobecně chválí atraktivní vnější design, ale pozastavují se nad použitím zastaralého motoru. Především ale kritizují interiér vozu s příliš malým 8“ dotykovým displejem, analogovým přístrojovým panelem s tlačítky mezi kruhovými přístroji. Tvrdí, že v tomto ohledu jsou už dnes čínské značky i v segmentu malých městských crossoverů mnohem dál. Nelíbí se ani laciná zadní lavice se zcela plochým sedákem. Car News China například uvádí, že toto auto možná může zaujmout postarší Evropany, ale mladí Číňané si raději koupí nový Geely SX11 s moderními přeplňovanými motory.