porsche česká republika slaví 30 let na trhu | Aktuality | autoweek.cz

Porsche Česká republika slaví 30 let na trhu

Porsche Česká republika slaví 30 let na trhu

09.10.2021 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Největší importér osobních a užitkových vozů v České republice slaví třicet let. Od roku 1991 k nám dovezl 700 000 nových osobních a užitkových vozů značek Volkswagen, Audi, Seat, Volkswagen Užitkové vozy a Cupra.
„Od skromných začátků v sídle bývalého obchodního zastoupení Německé demokratické republiky jsme se vypracovali na respektovaného importéra značek, které si rychle našly cestu k zákazníkům. Vděčíme za to skvělým vozům značek Volkswagen, Audi, Seat, Volkswagen Užitkové vozy a v poslední době i nejmladší značce Cupra. Mimořádný podíl na úspěchu importérské organizace mají naši zaměstnanci, pracovníci prodejní a servisní sítě a samozřejmě zákazníci, jejichž spokojenost pro nás vždy byla závazkem i hnacím motorem,“ říká jednatel společnosti Jan Hurt.
 
Zahájení dovozu osobních a lehkých užitkových automobilů Volkswagen a osobních vozů Audi a Seat souviselo na počátku 90. let s jednáním vlády o spojení koncernu Volkswagen s mladoboleslavskou automobilkou Škoda. Jakmile byla spolupráce Volkswagen - Škoda podepsána, mohlo dojít i k založení importérské organizace. A jen měsíc potom, co Volkswagen představil Golf 3. generace, vznikla v říjnu 1991 společnost Importér Volkswagen/Audi, tehdy ještě jako součást mladoboleslavské Škody.
 
Přestože některé konkurenční značky zahájily oficiální dovoz svých automobilů dřív, nástup koncernových značek odpovídal jejich významu. Počet prodaných automobilů rychle rostl a potvrdil mimořádnou oblibu značek Volkswagen, Audi a Seat. Na konci roku 1992 už byl Volkswagen jedničkou mezi dováženými značkami. Největší zájem byl o vozy vybavené vznětovými motory D, TD a TDI, zejména o model Volkswagen Golf, z užitkových automobilů byl nejpopulárnější Transporter. Audi skórovalo s modely 80 a 100. Českým zákazníkům se představil nový Seat Ibiza a manažerským bestsellerem se stal Seat Toledo.
 
„Dalším velkým impulsem k rozvoji společnosti byl vstup do rodiny Porsche Holding v roce 2012,“ připomíná jednatel společnosti Franz Pommer. V březnu 2011 se totiž největší prodejce vozů v Evropě Porsche Holding Salzburg stal součástí koncernu Volkswagen. Převzetí českého dovozce v roce 2011 pak bylo logickým krokem. Pod značkou Porsche Česká republika prodej dále dynamicky roste, a tak 25. výročí mohl importér oslavit půlmiliontým zákazníkem.
 
Společnost Porsche Česká republika slaví své jubileum nejen jako největší tuzemský prodejce osobních a lehkých užitkových vozidel, ale také jako poskytovatel poprodejních služeb v rámci divize After Sales. Ty v současné době poskytuje 97 partnerů a celkem 245 smluvních pracovišť.
 
V roce 1998 v rámci dovozní organizace Import Volkswagen Group vzniklo oddělení pro prodej ojetých vozů a o dva roky později byla zaregistrována ochranná značka auto-plus pro prodej ojetých vozů. Ta v roce 2008 jako první v ČR zavedla záruku na ojeté vozy ve spolupráci se společností Car Garantie. V roce 2011 dostal program nový celosvětově známý název Das WeltAuto.
 
Pevnou součástí firemní kultury je po celou dobu společenská odpovědnost. Porsche ČR dlouhodobě a systematicky podporuje projekty přispívající nejen ke zlepšování životního prostředí, ale i zkvalitňování života obyvatel a udržitelného rozvoje. V letošním roce například pokračuje podpora neziskové organizace SOS dětské vesničky. Zaměstnanci importéra se zapojili i do pomoci tornádem postižené jižní Moravě. Zasažený místům přispěli finančně a pomáhali také přímo na místě. V minulých letech firma podpořila charitativní projekt Plešouni, Nadační fond Emil, Linku bezpečí, dětský domov v České Kamenici a Unhošti nebo Světové hry handicapované mládeže.
 
Důležitým principem podnikání Porsche ČR je i důsledná snaha o trvalou udržitelnost. Takže například při probíhající výstavbě nového Vzdělávacího centra, největší individuální investici v historii firmy, hrála environmentální hlediska klíčovou roli. Nové centrum se stane konkrétním příkladem naplňování koncernové strategie přechodu k bezemisní mobilitě s názvem Way to Zero.
 
Automobily v současné době prodávané značkami Porsche ČR začínají - podobně jako chytré telefony - díky trvalému připojení k internetu nabízet spoustu užitečných i zábavních funkcí. „I nadále však budeme prodávat prostředek individuální mobility. Nikoliv pouze jako hardware, nýbrž jako komplex služeb. Budeme nadále obsluhovat zákazníky, poskytovat jim odbornou pomoc a radu a budeme se samozřejmě starat o automobily, jejich mechanické i softwarové části. A samozřejmě nadále budeme chtít nabízet lepší produkty a poskytovat lepší služby zákazníkům než naši konkurenti,“ uzavřel Jan Hurt.

  • Porsche Česká republika slaví 30 let na trhu
  • Porsche Česká republika slaví 30 let na trhu
  • Porsche Česká republika slaví 30 let na trhu
  • Porsche Česká republika slaví 30 let na trhu
  • Porsche Česká republika slaví 30 let na trhu