name | autoweek.cz

Renault představil první pick-up

Renault představil první pick-up

22.06.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Na autosalonu v Buenos Aires Renault předvedl svůj první pick-up Duster Oroch s karoserií Double Cab. Jak název napovídá, vychází z SUV Duster. Nebude určen jen pro Latinskou Ameriku, ale má se stát dalším krokem v globalizaci Renaultu.
Duster Oroch je prvním kompaktním pick-upem značky Renault. Karoserie Double Cab se dvěma řadami sedadel nabízí dostatek prostoru pro pět cestujících, překonávajícím i mnohé pick-upy vyšší třídy. Nový Duster Oroch se zařadí do kategorie pick-upů s užitečnou hmotností mezi 0,5 až 1 t.

Vystavený vůz je samozřejmě luxusně vybaven - s 18" litými koly, multimediálním systémem Media NAV Evolution se 7" dotykovým displejem, Bluetooth, satelitní navigací a USB připojením. Nechybí ani klimatizace. Na druhou stranu jsou pro tento vůz připraveny jednoduché zážehové čtyřválce 1,6 l/81 kW (110 k) a 2,0 l/105 kW (143 k), první z nich připravený i pro provoz na etylalkohol, což je v Latinské Americe velmi rozšířené palivo.

Renault při návrhu tohoto vozu vsadil na jednoduchý postup - upravil SUV Duster s tím, že novinka bude mít stejné předpoklady k úspěchu jako samotný Duster, a to zejména na trzích se velkým zájmem o pick-upy této velikosti, jako je Latinská Amerika. Jako studii tento vůz Renault předvedl už na podzim v Sao Paulu. Renault Duster Oroch přijde v Latinské Americe do prodeje ještě během letošního roku jako potenciální konkurent už letitých pick-upů Fiat Strada a Volkswagen Saveiro, které tam tomuto segmentu zatím kralují.

Zatímco u druhé novinky z Buenos Aires, sportovní verze Sandero RS, Renault vysloveně zdůraznil, že se jedná o vůz určený výhradě pro Latinskou Ameriku, v případě Dusteru Oroch tomu tak nebylo. Renault zatím oficiálně neuvedl, zda se Oroch bude nabízet i v jiných částech světa, nicméně součástí tiskové zprávy je i prohlášení šéfa pro užitkové vozy v Latinské Americe Ashwaniho Gupty: "Tento nový model, první pick-up značky Renault, je dalším krokem v globalizační strategii Renaultu. S modelem Duster Oroch Renault ohlašuje ofenzivu ve vysoce konkurenčním segmentu pick-upů."

Nejvíc pick-upů, okolo 3 milionů kusů, se prodává v Severní Americe, ale tak jde o vozy o dvě třídy větší než je Oroch. V Latinské Americe se ročně prodává 681 000 pick-upů (údaj IHS Automotive je z roku 2013), zatímco v Evropě to je 141 000 kusů.

Zatím tedy nelze jednoznačně odhadovat, zda se Duster Oroch objeví i u nás pod značkou Dacia. Je ale třeba připomenout, že v Rumunsku už koncept pick-upu na bázi Dusteru testovali.

Renault připravuje do výroby i pick-up střední třídy na bázi Nissanu Navara. Ten vzniká jako společný projekt s Mercedesem-Benz.