name | autoweek.cz

Rodina Macan bude u Porsche jedničkou

Rodina Macan bude u Porsche jedničkou

14.02.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

S pomocí dodávek nového SUV Macan Porsche v roce 2015, ale možná už letos, překoná hranici 200 000 prodaných vozů. Macan by měl postupně vytvořit celou rodinu variant podobně, jako je tomu u Porsche 911.

Generální ředitel Porsche Matthias Mueller uvedl, že automobilka v roce 2015 překoná hranici 200 000 prodaných vozů za rok. Stane se tak o tři roky dříve, než byl původní plán, a to díky poptávce po kompaktním SUV Macan, jenž se začne prodávat během tohoto roku.

Podle Muellera Porsche plánuje vytvořit na bázi modelu Macan celou rodinu verzí podobně, jako to mistrovsky učinilo s legendárním 911. Během následujících měsíců se představí řada variant pohonných jednotek, nicméně s jinými karosářskými verzemi se nepočítá. Určitě se představí Plug-In-Hybrid, stejně jako verze se základní cenou kolem 50 000 eur. Porsche zvažuje i vývoj výkonné GTS verze modelu Macan

„Přenášíme geny značky Porsche do nového tržního segmentu,“ uvedl Mueller při příležitosti zahájení výroby Macanu v Lipsku. „Porsche zůstane výrobcem velmi exkluzivních prémiových vozů.“

Porsche je podle Muellera připraveno zvýšit roční kapacitu výroby Macanu nad hranici v současné době plánovaných 50 000 vozů v případě, že poptávka převýší dodávky. Porsche za rozšíření továrny v Lipsku dalo 500 milionů eur.

Kompaktní model, jenž bude bojovat o zákazníky se špičkovými verzemi Audi Q3, BMW X3, Mercedes-Benz GLK a Range Rover Evoque, se už příští rok zřejmě stane nejoblíbenějším modelem značky. Automobilka Porsche, kterou vlastní Volkswagen, v příštím desetiletí očekává mohutný nárůst prodeje prémiových SUV.

„Je to pravděpodobně ten pravý automobil pro správnou dobu,“ uvedl analytik londýnské firmy IHS Ian Fletcher.

Společně s modelem Cayenne, jenž je o 165 mm delší než Macan a v současnosti je nejprodávanějším modelem Porsche, by se SUV měly podílet na 64 % prodeje značky Porsche v příštím roce. Podíl prodeje sportovních vozů má naopak podle IHS klesnout na 24 %. Sportovní automobily tvořily většinu prodeje Porsche předtím, než v roce 2009 přišlo na trh čtyřdveřové kupé Panamera.

Dodávky Porsche v roce 2013 vzrostly o 15 % na rekordních 162 145 vozů, neboť poptávka po modelech Boxster a Cayman se více než zdvojnásobila. V lednu se měsíční růst prodeje zpomalil na 1,4 %.

„Vůči Cayenne to bude určitá forma kanibalismu, neboť Macan bude mnohem dostupnější a v provozu praktičtější vzhledem ke své kompaktní velikosti,“ upozorňuje v Automotive News analytik Schwope z hannoverské firmy NordLB.

Mueller předpokládá, že 10 až 20 % současných kupujících Cayenne by mohlo přejít k Macanu. Oživení poptávky se očekává v druhé polovině roku, kdy Macan rozšíří výrobní řadu. Macan se v Německu začne prodávat 5. dubna se základní cenou 57 930 eur. S pomocí prodeje více než 45 000 vozů Macan Porsche překročí hranici 200 000 prodaných vozů možná již tento rok.