name | autoweek.cz

Seat Ibiza model 2012 přijíždí do ČR

Seat Ibiza model 2012 přijíždí do ČR

13.04.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Seat uvádí na český trh modernizovanou podobu svého nejprodávanějšího modelu. Modernizace se týká všech tří karosářských variant - pětidveřové, třídveřové SC i kombi ST. Zájem kupujících by mohla vzbudit továrně připravená verze jezdící na LPG.

Seat Ibiza ve všech karosářský podobách představuje 66 % celkového prodeje španělské značky na českém trhu. Jedná se tedy o její klíčový model. Oficiálně jej v reprezentativní prodejně dovozní organizace IVG představil nový vedoucí divize Seat Aleš Novák.

Seat plánuje, že se v letošním roce zájem kupujících přesune z pětidveřové verze ke kombi ST Sport Tourer) v souvislosti se snahou dovozce zaměřovat se ještě více na firemní klientelu. Za tímto účelem má Seat připravenu atraktivní cenovou nabídku. Navíc se nabídka kombi ST rozšiřuje i o výkonnější verzi FR, dosud dodávanou jen jako pětidveřový nebo třídveřový hatchback. Také třídveřové varianty SC (Sport Coupe) by se letos mělo prodat víc.

Porovnání prodeje jednotlivých verzí a plán pro rok 2012:

karoserie

rok 2011

plán 2012

změna

5 dv.

1337

1263

-5,5 %

SC

90

105

+16,7 %

ST

870

963

+10,7 %

celkem

2297

2331

+1,5 %

Vůz i nadále vychází z koncernové platformy PQ25. Standardně se dodává s ESP, u verzí s výkony nad 74 kW doplněným o funkci XDS. Modernizované vozy mají poněkud odlišně naladěný podvozek a delší převody pro zvýšení jízdního komfortu díky nižší hlučnosti při jízdě velkou rychlostí.

Upraven byl vzhled masky chladiče, předních i zadních nárazníků. Velké přední mlhovky s integrovanou funkcí nasvěcování zatáček při odbočování se dodávají sériově pro model FR a na přání pro výbavové linie Reference a Style. Na přání je v kombinaci s bi-xenonovými světlomety a natáčecí funkcí použita pro denní svícení technologie LED. Rovněž na přání se dodávají zadní sdružené svítilny LED (sériově pro model FR).

V interiéru je nejvýznamnější změnou radikální zvětšení odkládacího prostoru před spolujezdcem ze 4,7 l na 10,7 l, přičemž rozměry umožňují vložení desek ve formátu A4 a víko je vybaveno praktickými držáky. Na pohled zaujmou drobné úpravy vzhledu přístrojového panelu. Další novinkou bude možnost získat vyjímatelné multifunkční zařízení Navicon (dodávat se má od 40. týdne).

Pětidveřová verze má zavazadlový prostor o objemu 292 l, třídveřové sportovní kupé SC nabízí objem 284 l a kombi Ibiza ST má zavazadlový prostor o objemu 430 l. Od úrovně výbav Reference je zadní lavice asymetricky dělená. Při využití celé výšky interiéru až ke stropu Ibiza ST nabídne až 1164 l zavazadlového prostoru. Maximální užitečná hmotnost je 515 kilogramů.

Tři verze karoserie, tři úrovně výbav a celkem 12 kombinací motorů a převodovek, včetně dvojspojkové DSG, vytváří bohatou nabídku 49 kombinací.

Hospodárná varianta Ibiza 1.2 TDI CR E-Ecomotive je sériově vybavena systémem Start/Stop, systémem pro rekuperaci kinetické energie během zpomalování nebo brzdění a úpravami aerodynamiky zahrnujícími uzavřenou masku chladiče, spodní otvor pro přívod vzduchu, který optimalizuje proudění vzduchu v motorovém prostoru, delší přední spoiler, spoiler na zadním výklopném víku, speciální deflektory na zadních podbězích kol a 15" kola s uzavřenými ozdobnými kryty. Výsledkem je snížený součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,30. Rovněž jsou mírně zvýšené doporučené hodnoty tlaku vzduchu v pneumatikách.

Vzhledem k vývoji cen pohonných hmot bude nepochybně velmi zajímavou verze s pohonem na propan-butan (LPG). Ta bude k dispozici jen s tří- a pětidveřovou karoserií, s kombi ST se zatím nedodává. Motor 1,6 MPI ve verzi BiFuel má už z továrny upravený motor s jinou geometrií sacích vaček, tvrdšími sedly sacích ventilů, upravenou hranou dna pístu, která je elektrochemicky vytvrzena, odolnějším těsněním pod hlavou válců a upravenou diagnostikou. Tím se vylučují tradiční problémy motorů na LPG s nadměrným opotřebením provázeným postupným růstem spotřeby. Nádrž umožňující natankování 52,8 l LPG je uložena namísto rezervního kola. Není tak omezen objem zavazadlového prostoru. Ve voze zůstává i plnohodnotná nádrž na benzin, takže vůz má celkový dojezd až 1300 km. Ve výbavě vozu jsou i různé koncovky umožňující tankování ve všech evropských zemích. Vůz dodávaný v této podobě přímo z továrny se prodává s plnou zárukou.

Sportovní verze Cupra bude k dispozici od podzimu jen pro třídveřové SC.

Seat Ibiza v nové podobě přichází pro všechny tři typy karoserií se zvýhodněnou akční nabídkou připravenou pro verzi 1,2 TSI. Vychází z úrovně výbavy Reference rozšířené o další doplňky a o čtyřletou záruku. Český dovozce současně nabízí za příplatek šest variant prodloužené záruky kombinující její délku 3 nebo 4 roky s proběhem 30 až 120 000 km.

Ibiza se vyrábí v nejmodernějším závodě Seatu v Martorellu nedaleko Barcelony.