name | autoweek.cz
Škoda Auto připravuje útok na Rusko
10.12.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Generální ředitel společnosti Škoda Auto Bernhard Maier při představení nového modelu Scala v Tel Avivu ohlásil na rok 2019 zahájení ofenzivy značky v Rusku se speciálně pro tento trh vyvinutými modely podobně, jako tomu bude v Indii.
Zatímco trhy zemí EU jsou ve velké míře stále v poklesu vlivem zavedení nové metodiky měření emisí WLTP, v Rusku po letech krize prodej osobních aut roste. V listopadu to bylo o 10,1 % v porovnání s loňským rokem, přičemž za 11 letošních měsíců to bylo dokonce o 13,7 % víc dodaných aut než za stejné období loňského roku. Proto lze očekávat celkový prodej více než dvou milionů aut za celý rok proti loňským 1,8 milionu. Ruský trh tedy opět získává na významu.
Ruskému trhu dominuje domácí automobilka AvtoVAZ s vozy Lada s podílem 20 % trhu následovaná korejskými značkami Kia (13 %) a Hyundai (10 %). Největší růst ale vykazuje značka Škoda (v listopadu meziročně +43 %!), která se tak už dostala na podíl 4,5 %. Nejprodávanějšími modely v Rusku jsou Lada Vesta, Kia Rio, Lada Granta, Hyundai Solaris a Hyundai Creta. Škoda Rapid se pohybuje na hranici první desítky. Ve dvacítce pak je ještě Octavia a vzhůru v prodejnosti stoupá i Kodiaq.
Ve vedení VW Group s výsledky dosahovanými na ruském trhu velká spokojenost nepanuje. Vždyť celá VW Group se značkami Volkswagen, Škoda, Audi a Volkswagen užitkové vozy zde prodává méně aut než samotná značka Kia. Modelová nabídka, až na pohonné jednotky v podstatě identická s jinými evropskými trhy, není dost úspěšná proti modelům, které jsou ve většině evropských zemí neznámé nebo zcela okrajové. Přitom dominují malé a kompaktní sedany, dokonce i Kia Rio a Volkswagen Polo se v Rusku prodávají především s karoserií sedan.
Protože ruskému trhu dominují úplně jiná auta než v západní Evropě, bylo rozhodnuto vyvinout v rámci koncernu nové modely resp. varianty lépe vyhovující potřebám ruských zákazníků.
Jak uvedl Bernhard Maier v Tel Avivu, byla vývojem nových modelů pro ruský trh v rámci VW Group pověřena značka Škoda - podobně jako je tomu s vývojem automobilů pro trh v Indii. Podrobnosti o tomto úkolu, organizaci vývoje a cílových termínech by měly být oznámeny pravděpodobně v průběhu ledna.
Škoda Auto byla v rámci koncernu pověřena vývojem platformy MQB-A0. Ta by měla být využita i pro nový model v Indii, kde také probíhá významná část vývojových prací. Lze proto předpokládat, že také v Rusku bude vedle různých SUV nabídnut jednodušší vůz vycházející z platformy MQB-A0, i když bude hodně odlišný od indického modelu. Očekávat se proto dá automobil koncepčně blízký modelu Scala, ale s karoserií sedan. Stejně tak lze očekávat i jednodušší SUV podobného stylu jako je Kamiq, prodávaný jen v Číně, ale vycházející z platformy MQB-A0.
Nejprodávanější osobní auta v Rusku za 10 měsíců 2018
Celkem bylo za 10 měsíců dodáno 1 457 857 nových aut (o 14 % víc než v roce 2017).
Ruskému trhu dominuje domácí automobilka AvtoVAZ s vozy Lada s podílem 20 % trhu následovaná korejskými značkami Kia (13 %) a Hyundai (10 %). Největší růst ale vykazuje značka Škoda (v listopadu meziročně +43 %!), která se tak už dostala na podíl 4,5 %. Nejprodávanějšími modely v Rusku jsou Lada Vesta, Kia Rio, Lada Granta, Hyundai Solaris a Hyundai Creta. Škoda Rapid se pohybuje na hranici první desítky. Ve dvacítce pak je ještě Octavia a vzhůru v prodejnosti stoupá i Kodiaq.
Ve vedení VW Group s výsledky dosahovanými na ruském trhu velká spokojenost nepanuje. Vždyť celá VW Group se značkami Volkswagen, Škoda, Audi a Volkswagen užitkové vozy zde prodává méně aut než samotná značka Kia. Modelová nabídka, až na pohonné jednotky v podstatě identická s jinými evropskými trhy, není dost úspěšná proti modelům, které jsou ve většině evropských zemí neznámé nebo zcela okrajové. Přitom dominují malé a kompaktní sedany, dokonce i Kia Rio a Volkswagen Polo se v Rusku prodávají především s karoserií sedan.
Protože ruskému trhu dominují úplně jiná auta než v západní Evropě, bylo rozhodnuto vyvinout v rámci koncernu nové modely resp. varianty lépe vyhovující potřebám ruských zákazníků.
Jak uvedl Bernhard Maier v Tel Avivu, byla vývojem nových modelů pro ruský trh v rámci VW Group pověřena značka Škoda - podobně jako je tomu s vývojem automobilů pro trh v Indii. Podrobnosti o tomto úkolu, organizaci vývoje a cílových termínech by měly být oznámeny pravděpodobně v průběhu ledna.
Škoda Auto byla v rámci koncernu pověřena vývojem platformy MQB-A0. Ta by měla být využita i pro nový model v Indii, kde také probíhá významná část vývojových prací. Lze proto předpokládat, že také v Rusku bude vedle různých SUV nabídnut jednodušší vůz vycházející z platformy MQB-A0, i když bude hodně odlišný od indického modelu. Očekávat se proto dá automobil koncepčně blízký modelu Scala, ale s karoserií sedan. Stejně tak lze očekávat i jednodušší SUV podobného stylu jako je Kamiq, prodávaný jen v Číně, ale vycházející z platformy MQB-A0.
Nejprodávanější osobní auta v Rusku za 10 měsíců 2018
1. Lada Vesta | 86 857 |
2. Kia Rio | 82 970 |
3. Lada Granta | 80 455 |
4. Hyundai Solaris | 55 716 |
5. Hyundai Creta | 55 539 |
6. Volkswagen Polo | 48 147 |
7. Lada Largus | 36 109 |
8. Renault Duster | 35 520 |
9. Škoda Rapid | 29 052 |
10. Lada X-ray | 29 006 |
11. Lada 4x4 | 27 040 |
12. Kia Sportage | 26 812 |
13. Volkswagen Tiguan | 26 441 |
14. Renault Sandero | 26 260 |
15. Toyota Camry | 26 247 |
16. Renault Kaptur | 25 631 |
17. Toyota RAV4 | 25 248 |
18. Renault Logan | 24 817 |
19. Chevrolet Niva | 23 358 |
20. Škoda Octavia | 19 667 |
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz