name | autoweek.cz

Už i v Německu se kupuje méně aut

Už i v Německu se kupuje méně aut

08.08.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

V porovnání s loňským rokem v Německu během července zaznamenali pokles prodeje nových osobních aut o 5 %. Je to ale menší pokles než v jiných zemích Evropy. V kontrastu s většinou evropských zemí se ve Velké Británii prodává nových aut stále víc.

 

Celkový prodej 1,88 milionu automobilů za sedm měsíců je přibližně stejný jako před rokem. Německý trh se ukazuje jako stabilní. Červencový pokles je do značné míry důsledkem červnového předzásobení ve snaze zlepšit pololetní prodejní výsledky. Dokládá to i skutečnost, že pokles prodeje vykazuje většina vedoucích značek na německém trhu. Opel ztratil proti loňskému červenci o 18,6 %, Peugeot 21 % a Citroen 23 %, ale také Chevrolet - o 24,2 %. Fiat vykázal pokles o 16 %. Naopak Volkswagen hlásí pokles prodeje pouze o 1,5 % a Ford o 4,4 %. Naopak Hyundai vykázal opět růst prodeje - o 19 % a jeho partner Kia dokonce o 53 %!

Zajímavostí německé statistiky je 9 zaregistrovaných vozů Opel Adam a 6 vozů Škoda Rapid!

Prodej nových aut v Itálii poklesl v červenci o 21,4 %, což je ale méně, než červnový propad o 24,4 %. Prodej aut v Itálii klesá už čtvrtým rokem - za sedm měsíců to je o 10,8 % méně než v roce 2011.

Nejvíc se krize z velkých evropských trhů projevuje ve Španělsku, kde se z už tak nízkého základu ubralo dalších 17 %. Ve Španělsku prodej aut klesá bez přerušení už dva roky.

Ve Francii zaznamenali pokles registrací lehkých aut klesl o 7 % ač zde letos byly dva pracovní dny navíc.

Také ve Švédsku prodej nových aut v červenci poklesl o 7,9 %. V Nizozemsku se prodej propadl dokonce o 26,1 %.

Naopak byl červenec už pátým měsícem za sebou s růstem prodeje nových aut ve Velké Británii. S růstem o 9,3 % to bylo letos zatím nejvyšší navýšení prodeje. Od počátku roku se prodalo o 3,5 % aut více než vloni.

Zvýšení prodeje vykázaly prakticky všechny vedoucí značky trhu - např. Vauxhall o 11 %  a jednička britského trhu Ford o 1,5 %, pouze značka Volkswagen ztratila 1,5 % a Renault dokonce 29,7 %. Mezi luxusními značkami získalo Audi 13,1 % a Mercedes-Benz o 11,1 %, zatímco BMW ztratilo 9,4 %.