name | autoweek.cz

Dnes se představí Golf VIII. generace

Dnes se představí Golf VIII. generace

24.10.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Volkswagen představí osmou generaci svého klíčového modelu, hatchbacku Golf, během čtvrtečního podvečera 24. října. Jeho výroba bude trvat o hodinu kratší dobu než dosud. V prosinci první vozidla dorazí k německým a rakouským prodejcům. Nová generace nenabídne elektricky poháněnou verzi.
Hlavní továrna společnosti Volkswagen ve Wolfsburgu se připravuje už v příštím roce vyrobit 450 000 vozů Golf. Produkční šéf Volkswagenu Andreas Tostmann uvedl, že Golf VIII. generace se bude vyrábět o hodinu rychleji než jeho předchůdce. Výroba bude nejen rychlejší, ale i levnější. Protože Golf 8 patří do druhé generace produktů MQB, může Volkswagen v karosárně znovu použít asi 80 % nástrojů jako u VII. generace, takže musel investovat do úpravy výrobních linek jen trojmístnou částku v milionech eur.
 
V osmé generaci Golfu zlepšil VW mnoho procesů a dosáhl vyšší efektivity výroby než u jeho předchůdce. Tostmann vysvětluje: „Golf VIII je výrazně složitější než jeho předchůdce a přesto můžeme snížit průměrnou dobu výroby asi o hodinu. Naše modulární strategie je vysoce účinná, takže celkově se výrobní procesy staly efektivnějšími. Výroba není jen mnohem flexibilnější, ale také vykazuje o 40 % vyšší produktivitu než u Golfu VII.“
 
Všechna data se v průběhu výrobního procesu na lince plně automaticky nahrávají díky propojení rychlým internetem. „Díky rostoucímu počtu zpracovávaných dat zůstává proces montáže a k němu potřebný čas doba nezměněný. Nová generace plně automatizovaných vozíků zajistí od příštího roku rychlejší dodávku materiálu - použití 23 transportních robotů zvýší produktivitu logistiky karoserie o 7 %.
 
Nový golf v číslech
Od roku 1974, kdy začala výroba hatchbacku podle návrhu Giorgia Giugiara, bylo ve Wolfsburgu vyrobeno více než 26 milionů Golfů. Mnoho let se jedná o nejprodávanější automobil na evropském trhu.
 
Ve Wolfsburgu pracuje 8400 zaměstnanců výhradně na výrobě modelu Golf. Golf VIII se skládá z více než 2700 jednotlivých dílů a komponent. Ve voze je v 962 liniích nainstalováno celkem 1340 m kabelů, což je o téměř 100 m více a o 31 linií víc než u Golfu VII. Od dodávky plechů Golf v továrně absolvuje na výrobních linkách celkem 69 km dokud neopustí továrnu.
 
Kompaktní vozy v EU 1. pol. 2019 1. pol. 2018  
1. Volkswagen Golf 206 785 246 666 -16,2 %
2. Ford Focus 128 087 117 204 +9,3 %
3. Škoda Octavia 118 425 121 761 -2,7 %
4. Peugeot 308 78 732 88 642 -11,2 %
5. Seat Leon 72 729 80 085 -9,2 %
6. Opel/Vauxhall Astra 70 839 88 620 -20,1 %
7. Renault Mégane 70 122 78 490 -10,7 %
8. Toyota Corolla 51 959 9 119 -
9. Kia Ceed 47 340 38 798 +22,0 %
10. Fiat Tipo 46 914 62 041 -24,4 %
Segment celkem 1 204 122 1 336 211 -9,9 %