name | autoweek.cz
Dospělejší Hyundai i10
28.09.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Nový Hyundai i10 má překvapivě prostorný interiér a k tomu multimediální funkce jako mnohem větší auta. Je to skutečně moderní dospělé auto digitálního věku.
Segment miniaut se v Evropě stává pro automobilky stále víc problematickým z hlediska ziskovosti. Přesto Hyundai pokračuje v úspěšném příběhu modelu i10. Stávající generaci, která získala ocenění AutoBest 2014, v polovině ledna 2020 vystřídá nová, už třetí generace tohoto úspěšného modelu. Ta se veřejnosti představila na autosalonu IAA ve Frankfurtu poprvé i ve sportovně laděné verzi s dynamickým stupněm výbavy i10 N Line. Ta přijde do prodeje od léta 2020.
Stejně jako druhá generace byl tento městský miniautomobil navržen v Evropě a v Evropě (v tureckém Izmitu) se také bude vyrábět. Nový i10, dlouhý 3670 mm s prodlouženým rozvorem náprav 2425 mm, se bude dodávat ve čtyřmístné nebo pětimístné verzi. Dynamický vnější design s vylepšenou aerodynamikou těží ze snížené výšky o 20 mm a zvětšené šířky o 20 mm.
Nejmenší Hyundai budou pohánět zážehové motory standardně vybavené systémem ISG (Idle Stop and Go) - čtyřválec 1,2 MPI /49 kW (67 k, 96 N.m) nebo přeplňovaný tříválec T-GDi 1,0/62 kW (84 k, 118 N.m). Oba jsou spojené s pětirychlostní přímo řazenou nebo pětistupňovou automatizovanou převodovkou.
Nový i10 nabídne jednu z nejkomplexnějších výbav bezpečnostními a komfortními prvky v segmentu. Komplex asistenčních a bezpečnostních systémů má označení SmartSense. Patří mezi ně mj. asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), který detekuje multifunkční kamerou vozidla a chodce před vozem, asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist), automaticky přepínající mezi dálkovými a tlumenými světly, asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keep Assist System), asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) a asistent pro sledování omezení rychlosti ISLW (Intelligent Speed Limit Warning).
Mezi doplňky nabízenými za příplatek patří například telematický systém Hyundai Bluelink, sestávající z displeje 8“ pro navigační systém včetně služeb Hyundai Live Services. Hyundai kromě připojení smartphonu Android Auto a Apple CarPlay nabídne i platformu síťově propojeného automobilu.
Kokpit s moderním infotainmentem působí svěže a moderně, ale především překvapí vnitřním prostorem. Objem zavazadlového prostoru je 252 l. Pouze vnější rozměry zůstaly malé. Palubní počítač s displejem 3,5“ řidiče informuje například o spotřebě paliva a dojezdu.
Stejně jako druhá generace byl tento městský miniautomobil navržen v Evropě a v Evropě (v tureckém Izmitu) se také bude vyrábět. Nový i10, dlouhý 3670 mm s prodlouženým rozvorem náprav 2425 mm, se bude dodávat ve čtyřmístné nebo pětimístné verzi. Dynamický vnější design s vylepšenou aerodynamikou těží ze snížené výšky o 20 mm a zvětšené šířky o 20 mm.
Nejmenší Hyundai budou pohánět zážehové motory standardně vybavené systémem ISG (Idle Stop and Go) - čtyřválec 1,2 MPI /49 kW (67 k, 96 N.m) nebo přeplňovaný tříválec T-GDi 1,0/62 kW (84 k, 118 N.m). Oba jsou spojené s pětirychlostní přímo řazenou nebo pětistupňovou automatizovanou převodovkou.
Nový i10 nabídne jednu z nejkomplexnějších výbav bezpečnostními a komfortními prvky v segmentu. Komplex asistenčních a bezpečnostních systémů má označení SmartSense. Patří mezi ně mj. asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), který detekuje multifunkční kamerou vozidla a chodce před vozem, asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist), automaticky přepínající mezi dálkovými a tlumenými světly, asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keep Assist System), asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) a asistent pro sledování omezení rychlosti ISLW (Intelligent Speed Limit Warning).
Mezi doplňky nabízenými za příplatek patří například telematický systém Hyundai Bluelink, sestávající z displeje 8“ pro navigační systém včetně služeb Hyundai Live Services. Hyundai kromě připojení smartphonu Android Auto a Apple CarPlay nabídne i platformu síťově propojeného automobilu.
Kokpit s moderním infotainmentem působí svěže a moderně, ale především překvapí vnitřním prostorem. Objem zavazadlového prostoru je 252 l. Pouze vnější rozměry zůstaly malé. Palubní počítač s displejem 3,5“ řidiče informuje například o spotřebě paliva a dojezdu.
Miniauta v Evropě | 1. pol. 2019 | 1. pol. 2018 | rozdíl |
1. Fiat Panda | 105 534 | 92 156 | +14,5 % |
2. Fiat 500 | 100 150 | 110 221 | -9,1 % |
3. Toyota Aygo | 51 479 | 50 713 | +1,5 % |
4. Renault Twingo | 44 374 | 48 030 | -7,6 % |
5. Volkswagen up! | 43 732 | 50 950 | -14,2 % |
6. Kia Picanto | 41 497 | 38 099 | +8.9 % |
7. Hyundai i10 | 38 375 | 43 802 | -12,4 % |
8. Peugeot 108 | 31 349 | 31 313 | +0,1 % |
9. Opel Karl/Vauxhall Viva | 30 030 | 26 029 | +15,4 % |
10. Citroën C1 | 28 993 | 27 866 | +4,0 % |
Segment celkem | 603 925 | 606 196 | -0,4 % |
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz