name | autoweek.cz

Dospělejší Hyundai i10

Dospělejší Hyundai i10

28.09.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nový Hyundai i10 má překvapivě prostorný interiér a k tomu multimediální funkce jako mnohem větší auta. Je to skutečně moderní dospělé auto digitálního věku.
Segment miniaut se v Evropě stává pro automobilky stále víc problematickým z hlediska ziskovosti. Přesto Hyundai pokračuje v úspěšném příběhu modelu i10. Stávající generaci, která získala ocenění AutoBest 2014, v polovině ledna 2020 vystřídá nová, už třetí generace tohoto úspěšného modelu. Ta se veřejnosti představila na autosalonu IAA ve Frankfurtu poprvé i ve sportovně laděné verzi s dynamickým stupněm výbavy i10 N Line. Ta přijde do prodeje od léta 2020.
 
Stejně jako druhá generace byl tento městský miniautomobil navržen v Evropě a v Evropě (v tureckém Izmitu) se také bude vyrábět. Nový i10, dlouhý 3670 mm s prodlouženým rozvorem náprav 2425 mm, se bude dodávat ve čtyřmístné nebo pětimístné verzi. Dynamický vnější design s vylepšenou aerodynamikou těží ze snížené výšky o 20 mm a zvětšené šířky o 20 mm.
 
Nejmenší Hyundai budou pohánět zážehové motory standardně vybavené systémem ISG (Idle Stop and Go) - čtyřválec 1,2 MPI /49 kW (67 k, 96 N.m) nebo přeplňovaný tříválec T-GDi 1,0/62 kW (84 k, 118 N.m). Oba jsou spojené s pětirychlostní přímo řazenou nebo pětistupňovou automatizovanou převodovkou.
 
Nový i10 nabídne jednu z nejkomplexnějších výbav bezpečnostními a komfortními prvky v segmentu. Komplex asistenčních a bezpečnostních systémů má označení SmartSense. Patří mezi ně mj. asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), který detekuje multifunkční kamerou vozidla a chodce před vozem, asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist), automaticky přepínající mezi dálkovými a tlumenými světly, asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keep Assist System), asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) a asistent pro sledování omezení rychlosti ISLW (Intelligent Speed Limit Warning).
 
Mezi doplňky nabízenými za příplatek patří například telematický systém Hyundai Bluelink, sestávající z displeje 8“ pro navigační systém včetně služeb Hyundai Live Services. Hyundai kromě připojení smartphonu Android Auto a Apple CarPlay nabídne i platformu síťově propojeného automobilu.
 
Kokpit s moderním infotainmentem působí svěže a moderně, ale především překvapí vnitřním prostorem. Objem zavazadlového prostoru je 252 l. Pouze vnější rozměry zůstaly malé. Palubní počítač s displejem 3,5“ řidiče informuje například o spotřebě paliva a dojezdu.

Miniauta v Evropě 1. pol. 2019 1. pol. 2018 rozdíl
1. Fiat Panda 105 534 92 156 +14,5 %
2. Fiat 500 100 150 110 221 -9,1 %
3. Toyota Aygo 51 479 50 713 +1,5 %
4. Renault Twingo 44 374 48 030 -7,6 %
5. Volkswagen up! 43 732 50 950 -14,2 %
6. Kia Picanto 41 497 38 099 +8.9 %
7. Hyundai i10 38 375 43 802 -12,4 %
8. Peugeot 108 31 349 31 313 +0,1 %
9. Opel Karl/Vauxhall Viva 30 030 26 029 +15,4 %
10. Citroën C1 28 993 27 866 +4,0 %
Segment celkem 603 925 606 196 -0,4 %