name | autoweek.cz

Ford představil novou generaci SUV Kuga

Ford představil novou generaci SUV Kuga

09.04.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Kuga je pro značku Ford klíčovým modelem - v Evropě je to jeho nejprodávanější SUV a třetí nejprodávanější model značky celkově po Fiestě a Focusu. Nová generace nabídne na vývěr nejrozmanitější systémy pohonu.
Nová Kuga představuje již třetí generaci tohoto modelu, uvedeného na evropské trhy v roce 2008. Ford od té doby prodal v Evropě více než milion kusů Kugy. V USA se po ukončení výroby sedanů tento model pod jménem Escape stane základem nabídky značky.
 
Velký výběr
Nová Kuga je první SUV založené na nové globální platformě Ford C2 jako modelová řada Focus. Ve srovnání s dosavadním modelem má lepší aerodynamiku a až o 90 kg menší hmotnost. Zákazníci si budou moci vybrat z několika jasně odlišených variant: Kuga Titanium sází na bohatou výbavu, Kuga Vignale na luxus a Kuga ST-Line se inspiruje sportovními modely Ford Performance.
 
Nová Kuga je první model značky, jenž bude k dostání jako mild-hybrid, plug-in hybrid i full-hybrid. Zákazníci se však budou moci rozhodnout také pro přeplňované zážehové tříválce 1,5 EcoBoost s deaktivací jednoho válce ve variantách 88 kW a 110 kW (120 k a 150 k) nebo turbodiesely 1,5 EcoBlue/88 kW a 2,0 EcoBlue/132 kW. S motory spolupracuje nová inteligentní osmistupňová převodovka. Motor 2,0 EcoBlue 132 kW je kombinován s inteligentním pohonem všech kol.
 
Pohonné jednotky
Mild-hybridní Kuga EcoBlue Hybrid staví na vznětovém motoru 2,0 EcoBlue/110 kW (150 k). K němu je připojen řemenem poháněný integrovaný startér/generátor, který zachycuje kinetickou energii při zpomalování a ukládá ji do vzduchem chlazeného 48 V lithio-ionového akumulátoru. Startér/generátor může účinkovat také jako elektromotor - při požadavku na akceleraci asistuje spalovacímu motoru. Současně napájí elektrické příslušenství vozu. Díky 48 V elektroinstalaci může častěji využívat systém Auto Start-Stop.
 
Kuga Plug-In Hybrid používá zážehový čtyřválec 2,5 l pracující v Atkinsonově cyklu. Je kombinován s elektromotorem a 14,4 kWh lithio-ionovým akumulátorem. Soustava má nejvyšší výkon 165 kW (225 k) a dojezd na elektřinu více než 50 km. Akumulátor lze dobíjet z vnějšího zdroje 230 V a automaticky se dobíjí také díky rekuperačnímu brzdění. O nakládání s energií může řidič rozhodnout volbou režimu EV Auto, EV Now, EV Later nebo EV Charge. Po vybití akumulátoru se Kuga automaticky přepne do režimu EV Auto. Kuga Plug-In Hybrid bude k dispozici jen s pohonem předních kol.
 
Kuga Hybrid kombinuje zážehový čtyřválec 2,5 l s Atkinsonovým cyklem, elektromotor, generátor, kapalinou chlazený lithio-ionový akumulátor s kapacitou 1,1 kWh a samočinnou převodovku s plynulou změnou převodového poměru e-CVT. Plně  hybridní Kuga hybrid přijde na trh v roce 2020 ve variantách s předním nebo inteligentním pohonem všech kol.
 
Kuga poprvé nabdne přepínatelné jízdní režimy, které řidiči umožňují přizpůsobit odezvu a chování vozu aktuální situaci. Vedle režimů Normal, Sport a Eco má Kuga také režim Kluzký povrch a režim Hluboký sníh/písek speciálně pro jízdu na měkkém, bortivém podkladu.
 
Komunikační a informační systémy
Nový digitální přístrojový štít je tvořen 12,3“ displejem. Kuga je první SUV značky v Evropě, který nabízí průhledový displej (head-up display, HUD).
 
Zábavní systém Ford Sync 3 má 8“ dotykový displej, který podporuje ovládání gesty a je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto. Poprvé je pro tento model k dispozici zabudovaný modem FordPass Connect, díky němuž lze ve voze vytvořit WiFi hotspot až pro 10 zařízení.
 
FordPass Connect umožňuje využívat v navigaci aktuální dopravní informace, streamovat zvukový a video obsah i během jízdy a v kombinaci s mobilní aplikací FordPass Connect používat funkce dálkového přístupu: informace o poloze a stavu vozidla, odemykání a zamykání na dálku, spuštění motoru na dálku a automatické tísňové volání eCall.
 
Asistenční systémy
Pokrokové technologie, souhrnně označované termínem Ford Co-Pilot360, zvyšují bezpečnost a usnadňují jízdu i parkování. Novinkou u značky Ford bude systém automatického navrácení do jízdního pruhu kombinovaný se systémem hlídání mrtvých úhlů. Předkolizní asistent s detekcí chodců a cyklistů bude rozšířen o detekci protijedoucích vozidel při odbočování vlevo.
 
Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, rozpoznáváním dopravních značek upravujících rychlost a adaptivním vedením v jízdním pruhu pomáhá zachovat bezpečnou vzdálenost od vozidel vpředu a omezuje únavu na dlouhých cestách. Funkce Stop & Go dokáže vůz zcela zastavit a samočinně rozjet pokud doba zastavení není delší než 3 s.
 
Aktivní parkovací asistent 2 zvládne plně samočinné zaparkování - řidiči stačí pouze držet tlačítko. Řidičům nové Kugy pomáhají také asistent vyhýbacího manévru, který pomůže objet stojící nebo pomalu se pohybující překážku, systém hlídání mrtvých úhlů s asistentem couvání, systém upozornění na najetí na dálnici v protisměru a adaptivní světlomety s funkcí prediktivního svícení do zatáček a osvětlení podle dopravních značek.