name | autoweek.cz

Kia Sorento nově i jako hybrid

Kia Sorento nově i jako hybrid

27.08.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Kia představuje Sorento Plug-in Hybrid jako nizkoemisní variantu svého globálního vrcholného SUV střední třídy. Jde o druhou elektrifikovanou verzi v této modelové řadě vedle Sorenta Hybrid.
Se čtvrtou generací vrcholného modelu značky má premiéru nová platforma pro SUV střední velikosti, která umožňuje elektrifikované pohony - hybridní a plug-in hybridní. Nová platforma je o něco větší, což Sorento činí jedním z nejprostornějších SUV dostupných na přání i se třemi řadami sedadel.
 
Kromě nového vznětového motoru 2,2 CRDi Smartstream/148 kW (202 k) se 440 N.m je poprvé k dispozici s hybridním pohonem. Ten kombinuje přeplňovaný zážehový motor 1,6 l s výkonem 132 kW (180 k), elektrický motor s výkonem 44 kW (60 PS) a lithio-ionový polymerový akumulátor s kapacitou 1,49 kWh. Celkový výkon systému je 169 kW (230 k) a točivý moment 350 N.m. Přenos točivého momentu zajišťuje šestistupňová automatická převodovka a elektrický motor integrovaný v krytu převodovky.
 
Sorento PHEV
Nabídku završuje nová plug-in hybridní varianta. Díky nové platformě a velké karoserii zachovává velkorysý prostor v interiéru a zavazadlovém prostoru v pěti- i sedmimístném uspořádání. Tato nová varianta spojuje výkonný přeplňovaný zážehový motor s vysokokapacitním modulem akumulátoru a výkonným elektromotorem, čímž umožňuje absolvovat kratší jízdy pouze s elektrickým pohonem. Sorento Plug-in Hybrid není pouze nejekologičtější verzí Sorenta v Evropě, ale také nejvýkonnější.

Přeplňovaný zážehový motor 1,6 l T-GDI (Turbocharged Gasoline Direct Injection) dosahuje nejvyšší výkon 132 kW (180 k) a točivý moment 265 N.m. Doplňuje jej elektromotor o výkonu 66,9 kW a točivém momentu 304 N.m napájený z lithio-ion polymerového akumulátoru s kapacitou 13,8 kWh. Největší systémový výkon je 195 kW (265 k) a točivý moment 350 N.m. Kia v novém modelu Sorento PHEV poprvé použila systém nezávislého kapalinového chlazení modulu akumulátoru zajišťující optimální tepelný management a efektivní provoz. Točivý moment se přenáší na všechna kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky.
 
Spalovací motor využívá inovace řady Smartstream včetně plynule proměnné periody časování ventilů CVVD regulující načasování otevírání a zavírání sacích ventilů. Motor tak dokáže pracovat v různém pracovní taktu ve prospěch hladké optimalizace výkonu a spotřeby paliva.
 
Zavazadlový prostor Sorenta PHEV se dvěma řadami nesklopených sedadel je až 809 l (v případě sedmimístné verze), resp. 898 l (u pětimístné). V sedmimístném uspořádání zbývá pro zavazadla 175 l (v případě hybridu 179 l).
 
Nejmodernější technika
Verze s pohonem všech kol mají nově vyvinutý systém Terrain Mode, který má pomoci dosáhnout lepší záběrové schopnosti na blátivém, písčitém nebo zasněženém povrchu. Pro novou generaci Kia také revidovala podvozek aby snížila hlučnost a vibrace a zlepšila ovládání vozidla i zpětnou vazbu řízení při zatáčení.
 
V interiéru je plně digitální sdružený přístrojový panel s displejem 12,3“. V závislosti na vybavení jej může doplnit projekční head-up displej. Standardní informační systém s rozhraním smartphonu přes Android Auto a Apple CarPlay zahrnuje 8“ dotykový displej s funkcí split-screen. Verze s navigačním systémem se dodávají s dotykovým displejem 10,25“.
 
Nové Sorento Plug-in Hybrid se na vybraných evropských trzích včetně České republiky začne prodávat počátkem roku 2021 se sedmiletou zárukou Kia (s omezením na 150 000 km) pokrývající i modul akumulátoru a elektromotor. Nové Sorento Plug-in Hybrid se pro evropské i další trhy bude vyrábět v korejském závodě Kia ve Hwasungu.