name | autoweek.cz

Mitsubishi Outlander PHEV 2019

Mitsubishi Outlander PHEV 2019

16.08.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Kompaktní crossover s plug-in hybridním pohonem Mitsubishi Outlander PHEV prošel pro modelový rok 2019 už druhou modernizací. Nový Outlander PHEV 2019 je současně jedním z prvních plug-in hybridů, který už prošel měřením spotřeby podle nové metodiky WLTP.
Mitsubishi Outlander PHEV je jedním z prodejně nejúspěšnějších vozů s hybridním pohonem s vnějším dobíjením (plug-in hybrid). Tento crossover v řadě zemí těží z dotací pro vozidla s elektrickým a plug-in hybridním pohonem. Outlander je dlouhý 4695 mm při rozvoru náprav 2670 mm. Má zavazadlový prostor o objemu 451 l resp. 1590 l ve dvousedadlové úpravě. Stejně jako další modely značky používá kompaktní platformu GS vzešlou ještě ze spolupráce Mitsubishi Motors s koncernem DaimlerChrysler.
 
Pro modelový rok 2019 má nové řešení přídě, masky chladiče, nárazníku a tvaru světlometů. Na zádi je přepracovaný nárazník a velký střešní spoiler. Pro pohodlnější cestování se zlepšilo odhlučnění vozu a tvar předních sedadel. Přístrojový panel je přepracovaný a přibyly pohodlně umístěné USB porty. Nové tlumiče pérování zlepšují komfort jízdy v nízké rychlosti. Převod řízení je ostřejší a přenastavením elektronické řídicí jednotky posilovače řízení se zlepšila odezva jeho. Také se zvětšily kotouče předních brzd.
 
Ta nejdůležitější změna se týká pohonné jednotky. Řadou úprav se podařilo dosáhnout pozoruhodně nízkou spotřebu jen 2,0 l/100 km a emise CO2 pouze 46 g/km (podle stávající metodiky NEDC to je 1,8 l/100 km 40 g CO2/km). Maximální dojezd při jízdě jen na elektřinu (v režimu EV) je 45 km.
 
Nový zážehový motor 2,4 l používá systém proměnného časování ventilů MIVEC a v závislosti na režimu jízdy přechází mezi tradičním Ottovým a úsporným Atkinsonovým spalovacím cyklem. Oproti předchůdci má vyšší výkon 99 kW (135 k) a vyšší točivý moment 211 N.m v širším rozsahu otáček. Zlepšení doznalo i elektrické hnací ústrojí. Zadní elektromotor nyní má výkon 70 kW (95 k) a akumulátor má o 10 % vyšší výkon při zvýšení kapacity na 13,8 kWh.
 
Zrychlení z 0 na 100 km/h se zlepšilo na 10,5 s. Nový režim Sport nabízí ostřejší odezvu plynového pedálu a lepší záběr prostřednictvím systému pohonu všech kol S-AWC (Super-All Wheel Control). K dispozici je i nový jízdní režim Snow ke zlepšení rozjezdu na povrchu s nízkou přilnavostí a bezpečnějšímu průjezdu zatáček na kluzkém povrchu.
 
Parametry spotřeby a emisí podle WLTP umožňují majitelům tohoto vozu vjezd do nízkoemisních zón po celém světě. V Praze je možné s Outlanderem PHEV zdarma parkovat v modrých a fialových parkovacích zónách. Nový Outlander PHEV se v České republice začne prodávat na přelomu roku. Stávající verze s motorem MIVEC 2,0 l/89 kW a dvěma elektromotory po 60 kW  je v současné době nabízena za akční cenu od 1 179 900 Kč.