name | autoweek.cz

Nový Opel Mokka se představil v Praze

Nový Opel Mokka se představil v Praze

03.11.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nová generace malého SUV Mokka je prvním modelem své značky s čelní maskou Opel Vizor, přístrojovou deskou Pure Panel a nově stylizovaným logem. Hned od uvedení v únoru 2021 bude v nabídce i elektrická verze Mokka-e.
V rámci statické prezentace se v České republice poprvé objevily dva předsériové modely Opel Mokka - jeden ve vrcholné výbavě GS Line a druhý s elektrickým pohonem Mokka-e.
 
Po technické stránce nová Mokka využívá stejný základ, tedy multienergetickou platformu PSA CMP, jako nová generace modelu Corsa, a to včetně verze s elektrickým pohonem. Stylisticky se ovšem navenek i v interiéru jedná o zcela odlišný vůz ukazující budoucí směřování designu vozů Opel. Přitom nejde o náhradu modelu Crossland. Mokka je prvním modelem značky vytvořeným po spojení s Opelu se skupinou PSA který nemá svůj ekvivalent v nabídce Peugeotu. Jde o vůz jednoznačně orientovaný na nejmladší zákazníky, což podtrhuje i dvoubarevné lakování a design interiéru.
 
Mokka je první s přídí Opel Vizor a digitalizovanou přístrojovou deskou Pure Panel
Charakteristickým rysem 415 cm dlouhého pětimístného malého crossoveru jsou krátké převisy karoserie a nově stylizovaná příď Opel Vizor s LED světlomety a nově stylizovaným logem. Design přídě záměrně připomíná legendární model Opel Manta.
 
Dominantou interiéru jsou dva rozměrné displeje Pure Panel. Designéři Opelu se snaží řidiče nezahlcovat spoustou zbytečných informací - hovoří o tzv. digitálním detoxu. Řada funkcí se stále ovládá mechanickými ovladači namísto složitého a rozptylujícího listování v mnoha menu a podmenu dotykových displejů.
 
Nabídka infotainmentu zahrnuje přístroje Multimedia Radio a Multimedia Navi se 7“ dotykovým barevným displejem a komunikací s Android auto i Apple CarPlay. Špičkou je přístroj Multimedia Navi Pro s 10“ barevným dotykovým displejem. Displeje jsou integrovány do přístrojového štítu Pure Panel a jsou mírně natočeny směrem k řidiči.
 
Skvělá agronomická sedadla jsou již delší dobu charakteristickými prvkem vozů Opel. Pro Mokku jsou připravena i kožená sedadla s masážní funkcí pro řidiče.
 
Svobodná volba: nafta, benzin nebo elektřina
Nabídka úsporných zážehových a vznětových motorů sahá od 74 kW (100 k) až po 96 kW (130 k), kombinovaná spotřeba podle NEDC je 3,8 - 4,8 l/100 km a emise CO2 100 - 111 g/km. Základní pohonnou jednotkou je zážehový tříválec 1,2 Turbo/74 kW (100 k). Ve vrcholné verzi má největší výkon 96 kW (130 k). V nabídce je i turbodiesel 1,5 CDTI o výkonu 81 kW (110 k) s točivým momentem 250 N.m. Všechny jsou standardně propojeny se s přímo řazenou šestirychlostní převodovkou, k výkonnějším motorům si zákazníci mohou zvolit i osmistupňovou automatickou převodovku.
 
Mokka bude hned od uvedení na trh k dispozici nejenom se spalovacími motory, ale také jako elektromobil Mokka-e. Jeho trakční elektromotor má výkon 100 kW (136 k) a nejvyšší točivý moment 260 N.m, který je k dispozici ihned po rozjezdu. Řidič může zvolit jeden ze tří jízdních režimů: Normal, Eco a Sport. Největší rychlost Mokky-e elektronicky omezena na 150 km/h. Akumulátor má kapacitu 50 kWh a podle metodiky WLTP umožňuje dojezd až 324 km. Při nabíjení z nabíjecí stanice 100 kW DC se akumulátor nabije na 80 % kapacity za 30 minut. K nabíjení lze využít domovní zásuvku, wall-box nebo veřejné rychlonabíjecí stanice. Vestavěná nabíječka může být jednofázová nebo třífázová. Na akumulátor Opel dává záruku 8 let/160 000 km.
 
Asistenční systémy
Nová Mokka je vybavena adaptivní tempomat ACC (Advanced Cruise Control) nebo systém aktivního udržování v jízdním pruhu ALP (Active Lane Positioning). Adaptivní a neoslňující světlomety IntelliLux LED Matrix se 14 elementy jsou v tomto segmentu unikátní nabídkou. K dispozici je i couvací kamera se záběrem 180° a systém samočinného parkování.
 
Zahájení prodeje je plánováno na únor 2021. Pro majitele vozů Opel Mokka/Mokka-e budou připraveny služby OpelConnect a aplikaci myOpel.