name | autoweek.cz

Octavia G-Tec s přímo řazenou převodovkou

Octavia G-Tec s přímo řazenou převodovkou

01.03.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Na český trh vstupuje Octavia G-Tec v karosářské verzi liftback s motorem 1,5 G-Tec/96 kW a přímo řazenou převodovkou. Prodejní cena začíná na 563 900 Kč, pro soukromníky v rámci časově omezené akční nabídky už na 530 900 Kč včetně DPH.
Škoda Auto doplňuje nabídku svých vozů na stlačený zemní plyn. Na český trh přichází Octavia s motorem 1,5 G-Tec o výkonu 96 kW (130 k) v kombinaci šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Díky tomu se tento alternativní pohon stává ještě dostupnější, neboť doporučená prodejní cena začíná již na 563 900 Kč. Protože tento pohon lze kombinovat i s akčními modely, podařilo se doporučenou prodejní cenu v kombinaci s časově omezenou speciální akční nabídkou pro soukromé zákazníky dostat na velmi příznivou hodnotu 530 900 Kč včetně DPH, v případně Combi 570 900 Kč.
 
Škoda Auto již tradičně sází na CNG jako k alternativě ke klasickým palivům. Octavia s motorem 1,5 G-Tec je k dispozici pro liftback i kombi ve výbavových stupních Active, Ambition a Style. Motor 1,5 G-Tec o výkonu 96 kW (130 k) není ve čtvrté generaci modelu Octavia novinkou, dosud se však nabízel výhradně se sedmistupňovou převodovkou DSG s aktuální akční cenou od 580 900 Kč.
 
Stlačený zemní plyn jako ekologičtější alternativa ke klasickým fosilním palivům: emituje až o 25 % méně oxidu uhličitého, ale také minimum oxidů dusíku a téměř žádné pevné částice. Škoda nabízí tři modely spalující CNG - kromě modelu Octavia lze tento druh alternativního pohonu volit i v modelových řadách Scala a Kamiq.
 
Jiří Maláček, vedoucí zastoupení Škoda Auto ČR, k nabídce uvádí: „Věříme, že tato varianta ještě zvýší všeobecný zájem o vozy s alternativními pohony a stane se oblíbenou volbou flotilových zákazníků. Zejména jim vychází vstříc příznivými provozními náklady při vyšších kilometrových nájezdech a oproti standardním spalovacím motorům produkuje výrazně menší množství emisí.“
 
Přestože budoucnost v oblasti alternativních pohonů bude patřit zejména elektromobilům s akumulátory, CNG významně přispívá ke snižování emisí. Motory G-Tec jsou ve srovnání s běžnými spalovacími motory emisně čistší a mají výrazně nižší náklady za pohonné hmoty. Základ tvoří zážehový motor TSI, který pracuje s proměnným časováním sacích ventilů podle tzv. Millerova cyklu. Kromě stlačeného zemního plynu je tedy schopen spalovat i benzin. Zásluhou provozu na CNG však produkuje až o čtvrtinu méně emisí oxidu uhličitého a až o tři čtvrtiny méně emisí oxidů dusíku. Navíc nevznikají téměř žádné pevné částice, což mimo jiné znamená, že se motory G-Tec obejdou bez filtru pevných částic.
 
Do budoucna se navíc počítá s využitím biometanu, který tyto motory mohou spalovat bez jakýchkoliv úprav již dnes. To s sebou přinese další významný pokles emisí a za určitých okolností tak bude možné jezdit s vozy Škoda ve verzích G-Tec CO2 neutrálně.
 
Pro modelové řady Scala a Kamiq je k dispozici pohonná jednotka 1,0 G-Tec s výkonem 66 kW (90 k), která se kombinuje výhradně s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou a specifikací Style. U autorizovaných obchodních partnerů Škoda Auto Česká republika lze tyto kompaktní automobily pořídit za doporučené prodejní ceny 482 900 Kč (Scala) resp. 495 900 Kč (Kamiq).
 
Značka Škoda má nyní na českém trhu kompletní rodinu automobilů na CNG, které zůstanou součástí její nabídky i v příštích letech. Poptávka zákazníků po těchto vozech roste, a to nejen mezi firemními klienty. U nejprodávanějšího modelu Octavia se podíl verze G-Tec na celkovém prodeji každoročně pohybuje kolem 5 %. Letos by se, i díky právě uváděnému provedení, měla tato hodnota ještě zvýšit. U modelů Scala a Kamiq se loňský podíl verzí G-Tec pohyboval kolem 2 %. Také v těchto případech se očekává meziroční nárůst.