name | autoweek.cz

Oživení pro nezdolný Hilux

Oživení pro nezdolný Hilux

17.06.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Toyota představila už druhou modernizaci 8. generace svého pick-upu Hilux. Japonci uchovali jeho robustnost Hiluxu, ale snažili se jej učinit, alespoň v jeho evropské verzi, výrazně chytřejší.
Toyota Hilux je už od roku 1968 symbolem všestranného a nezničitelného vozidla, které své kvality osvědčuje na lesních cestách, v lomech, ledových pláních, dokonce i při Rallye Dakar, ale také jako oblíbené ozbrojené vozidlo nejrůznějších bojovníků pochybné pověsti.
 
V osmé generaci se ovšem Hilux, ve shodě se všeobecným trendem, stále více mění z pracanta do nepohody v inteligentního společníka pro volný čas. Představení druhé modernizace tento trend potvrzuje. Nejvíc je to patrné v nové špičkové úrovni výbavy Invincible (Neporazitelný). Je speciálně připravena s karoserií Double Cab pro zájemce o vůz k volnočasovému využití s nejvyšší úrovní výbavy. Výhradně pro variantu Invincible je dostupná specifická maska chladiče i nárazník, ochranný kryt nárazníku, lemy blatníků, kliky dveří a design kol i výklopné zádě. V interiéru Invincible vychází ze stupně výbavy Executive, kterou rozšiřuje o exkluzivní panel sdružených přístrojů, dekorativní obklady v černém metalickém a černém chromovém provedení, či dokonce klíč systému Smart Entry.
 
Z modernizovaných prvků interiéru je to nové provedení panelu sdružených přístrojů před řidičem a nový centrální displej infotainmentu 8“, který pro snazší ovládání nabízí i mechanická tlačítka a kruhové ovladače. Vylepšený multimediální systém přináší rychlejší software i odezvu obrazovky a podporuje technologie Apple CarPlay i Android Auto pro integraci chytrých telefonů.
 
Nabídku pohonných jednotek se rozšiřuje nový vznětový motor 2,8 l/150 kW (204 k) s maximem točivého momentu 500 N.m, umožňujícím dosahovat zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,0 s, zatímco kombinovaná spotřeba paliva činí 7,8 l/100 km (emise CO2 jsou 204 g/km). Nový turbodiesel 2,8 l cílí na nejnáročnější zájemce, kteří Hilux potřebují k univerzálnímu nebo volnočasovému využití. Je k dispozici pro karoserie Extra Cab a Double Cab. Lze pro něj volit šestirychlostní přímo řazenou nebo šestistupňovou automatickou převodovku v kombinaci s pohonem všech kol.
 
Ve snaze zajistit průchodnost extrémním terénem je Hilux jedním z posledních vozů s rámovou konstrukci. Má délku 5075 - 5345 mm při rozvoru náprav 3085 mm. Pro zlepšení pohodlí byly nově naladěny přední i zadní tlumiče a změnila se konstrukce listových per. Schopnosti jízdy v terénu byly vylepšeny novou elektronickou funkcí simulující činnost mechanického samosvorného diferenciálu (u verzí s pohonem dvou kol 2WD), modernizovaným stabilizačním systémem VSC, novou funkcí zobrazování úhlu natočení kol, snížení volnoběžných otáček a upraveným nastavením některých systémů.
 
Pro zákazníky ze západní Evropy bude modernizovaný Hilux k dispozici ke konci letošního roku, ale předprodej začne během pár týdnů. Pro evropské zákazníky se dodává ze závodu Samrong v Thajsku.