name | autoweek.cz

Peugeot 5008: modernizace úspěšného SUV

Peugeot 5008: modernizace úspěšného SUV

09.09.2020 | | Nové modely

Září je u Peugeotu dobou modernizací - po bestselleru 3008 vylepšil i model 5008. Kromě nového designu přední části získává toto SUV několik technických inovací, včetně zařízení pro noční vidění, ale pod kapotou žádné změny nenastaly. Facelift bude uveden na trh počátkem roku 2021.
Až sedmimístné SUV Peugeot 5008 dokázalo od roku 2017 oslovit více než 300 000 kupujících. Nyní tento přímý konkurent Škody Kodiaq dostal novou tvář. Maska ​​chladiče je modernější, nové ozdobné lišty pod světlomety a lesklé černé otvory pro přívod vzduchu v náraznících mu dodávají sportovnější výraz. Už základní verze má přední světlomety LED. Zadní světla jsou trojrozměrná Full HD v kouřově zbarveném skle. Rozšířený černý kryt mezi zadními světly vůz opticky rozšiřuje.
 
Panel přístrojů a centrální dotykový displej byly v rámci uspořádání Peugeot iCockpit optimalizovány a dostaly větší displeje s vysokým rozlišením - ten centrální má velikost 10“. Časté funkce, jako jsou telefon, rádio a klimatizace, lze ovládat přímo pomocí sedmi lakovaných kláves „toggles switches“. Novinkou je možnost volby jízdního režimu Normal, Sport a Eco, které jsou k dispozici u všech verzí se spalovacím motorem a automatickou převodovkou.
 
Model 5008 je jedním z vrcholů nabídky Peugeotu, a proto pro něj musí být k dispozici vrcholné technické prvky. Peugeot proto digitálně upgradoval elektronické asistenční systémy. Novinkou je integrovaný systém pro noční vidění Night Vision, převzatý z modelu 508 a nedávno použitý i v sesterském modelu 3008. Infračervená kamera dokáže ve tmě nebo v mlze detekovat živé bytosti vzdálené 200 až 250 metrů. Přibyly i Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go, Lane Positioning Assist, udržující vozidlo v jízdním pruhu, systém automatického nouzového brzdění poslední generace a rozšířené rozpoznávání dopravních značek.
 
Jen pod kapotou nehledejme žádnou změnu. Nabídka vychází ze dvou zážehových motorů 1,2 Puretech 130 a 1,6 Puretech 180 a dvou turbodieselů 1,5 BlueHDI 130 a 2,0 BlueHDI 180, přičemž větší z nich už najdeme jen v 5008, protože z nabídky pro model 3008 zmizel.
 
Podobně jako u modelu 3008 se Peugeot pokusil zjednodušit nabídku výbav, nicméně o moc přehlednější není - jsou zde tedy tři základní úrovně Active, Allure a GT, a k tomu tři meziúrovně a navíc pro zatraktivnění sadu doplňků Black Pack.
 
Modernizovaný Peugeot 5008 se bude vyrábět ve Francii v továrnách v Sochaux a Rennes. Na  evropský trh bude uveden na konci roku 2020.