name | autoweek.cz

Renault Arkana nově s hybridním pohonem

Renault Arkana nově s hybridním pohonem

18.07.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Crossover s profilem kupé Renault Arkana už je k dispozici také v plně hybridní verzi E-Tech Hybrid 145. Díky vysokému výkonu rekuperace zvládne až 80 % cest v městském provozu pouze pomocí elektrického pohonu.
Netradiční crossover Renault Arkana vychází z alianční platformy CMF-B pro kompaktní modely, zde ovšem upravené pro podstatně delší vůz. Arkana má délku 457 cm při rozvoru náprav je 272 cm. Za velkým víkem zavazadlového prostoru se ukrývá velký využitelný objem 480 l (u „nehybridních“ verzí to je 513 l). Po sklopení zadního sedadla vznikne zcela rovná 187 cm dlouhá plocha.
 
Od března už si tento model v Evropě pořídilo více než 20 000 zákazníků. Nyní nabídku pohonných jednotek rozšiřuje plně hybridní pohon E-Tech Hybrid 145 a zážehový motor 1,3 TCe 160/116 kW (158 k) s mild-hybridním systémem 12 V.
 
Hybridní pohon bez potřeby dobíjení
Systém pohonu E-Tech Hybrid 145 je stejný jako v modelu Clio E-tech. Sestává ze zážehového nepřeplňovaného motoru 1,6 l/69 kW /(94 k), dvou elektromotorů s výkony 15 kW (20 k) a 36 kW (49 k), multimódové převodovky a li-ion akumulátoru s kapacitou 1,2 kWh. Největší výkon systému je 105 kW (143 k).
 
Hlavní elektromotor je integrován do převodovky a slouží k pohonu vozu. Méně výkonný elektromotor funguje jako motor/generátor a zajišťuje plynulé spojení se spalovacím motorem během jízdy. Multimódová převodovka bez spojky má dvě rychlosti pro elektrický pohon a čtyři pro spalovací motor. Řazení se děje automaticky. Včetně volnoběhu umožňuje celkem 15 kombinací rychlostních stupňů a jízdních režimů. Pro zvýšení efektivity umožňuje ovládání vozu pouze jediným pedálem jako u některých elektromobilů.
 
Arkana E-Tech Hybrid 145 vždy vyjíždí v elektrickém režimu. V praxi tato kombinace pracuje velmi pohodlně. Spalovací motor se většinou zapíná hlasitě pouze tehdy, když je zvýšená potřeba energie. Tato pohonná jednotka řidiče vede k uvolněné a tím i úsporné jízdě. Jízda mimo město je stejně pohodová s tím, že v případě potřeby elektromotory přidají potřebný točivý moment. Rozhodně ale nejde o auto pro vyznavače dynamické sportovní jízdy.
 
V závislosti na provozních podmínkách je možný dojezd v plně elektrickém provozu až 3 km, ale v městském provozu při častém zpomalování se tento dojezd rychle prodlužuje. Maximální rychlost je 174 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,8 s. Kombinovaná spotřeba je 4,2 l benzinu na 100 km (emise 96 g CO2/km).
 
Zvýhodněná akční cena
V rámci asistenčních systémů Easy Drive je k dispozici semiautonomní systém Easy Pilot využívající nově instalovanou 360° kameru. Komunikační a informační systém Easy Link může mít 7“ nebo 9,3“ displej. Přístrojový panel má mít 10“ displej, ovšem vzhledem k nedostatku čipů se zatím dodává se 7“. Verze RS Line má na středové konzoli volič převodovky e-Shifter s přenosem shift-by-wire.
 
Renault Arkana se včetně verze E-Tech Hybrid 145 vyrábí v jihokorejském Busanu. Akční cena verze Arkana E-Tech 145 Zen je 640 000 Kč, tedy jen o 20 000 Kč vyšší než u základní verze Zen TCe 140 EDC, ve výbavách Intens a RS Line je o 10 000 Kč nižší než u nejvýkonnější varianty TCe 160 EDC.