name | autoweek.cz

Renault Captur 2. generace přijíždí

Renault Captur 2. generace přijíždí

24.01.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Druhá generace Renaultu Captur přichází do prodeje. Model kralující segmentu městských SUV přichází s mnoha inovacemi, výraznějším designem, zcela novým interiérem s novými informačními systémy a modernizovanými pohonnými jednotkami.
S více než 1,2 milionem prodaných kusů od roku 2013 je Captur nejprodávanějším evropským modelem v segmentu malých městských SUV. Celosvětově již bylo prodáno 1,5 milionu těchto vozů (včetně ruské speciality Kaptur). Nyní přichází v nové generaci - podobně jako v příbuzném modelu Clio jde především o logickou evoluci, ovšem s doplněním mnoha technických inovací.
 
Více SUV
Nová generace vznikla na podvozkové platformě CMP-B jako Clio a Juke. Ta poskytuje větší tuhost, je prostorově úspornější a lehčí. Úsporu kilogramů ale vyrovnává vybavení více asistenčními systémy. Plně LED světlomety vpředu i vzadu jsou součástí základní výbavy.
 
Captur o narostl a působí mnohem mohutnějším dojmem s designem více ve stylu SUV. Délka je 4227 mm (+105 mm) při rozvoru náprav 2639 mm (+33 mm). Objem zavazadlového prostoru je 404 až 536 l - podle polohy zadní lavice, posuvné v rozsahu 160 mm.
 
Pohonné jednotky
Základní zážehový přeplňovaný tříválec 1,0 TCe 100 o výkonu 74 kW (100 k) je spojen s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou. Tento motor brzy přijde i ve verzi na LPG. Zážehový přeplňovaný čtyřválec 1,3 TCe se dodává ve dvou výkonových verzích - 96 kW (130 k) s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou EDC a 114 kW (155 k) výhradně s dvouspojkovou EDC. Turbodiesel 1,5 Blue dCi/85 kW (115 k) je k dispozici s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou i se sedmistupňovou dvouspojkovou EDC.
 
Už brzy bude nový Captur prvním modelem Renaultu, který bude mít plug-in hybridní pohon E-Tech se zážehovým motorem 1,6 SCe a dvěma elektromotory, největším systémovým  výkonem 103 kW (140 k) a dojezdem na čistě elektrický pohon 45 km, ve městě 65 km.
 
Revoluce v interiéru
Nejvíce změn najdeme v interiéru. Přístrojová deska se středovou konzolí jsou koncipované podobně jako u nového Clia. Řidič má před sebou digitální přístrojový panel 10“ a uprostřed přístrojové desky je displej multimediálního systému, který je k dispozici ve dvou variantách - s velikostí 7“ tradičně orientovaný na šířku nebo za příplatek 9,3“ orientovaný na výšku.
 
Captur vyniká v palubním infotainmentu. Nově vyvinutý online multimediální systém Easy Link umožňuje připojení na internet a získávání aktualizací softwaru systému na dálku. Nová generace multimediálního systému Easy Link umožňuje propojení se smartphonem prostřednictvím Apple CarPlay a Android Auto. Vestavěná navigace obsahuje vyhledávání cílů prostřednictvím klíčových slov.
 
Asistent Easy Drive
Asistenční a bezpečnostní systémy jsou spojeny pod hlavičkou Easy Drive. Zahrnují mj. Easy Pilot, adaptivní tempomat, čtení některých dopravních značek, monitorování mrtvých úhlů, automatický parkovací systém, automatické přepínání potkávacích a dálkových světel či 360° kamerový systém. Novinkou je Rear Cross Alert.
 
Velké možnosti
K dispozici je až 80 barevných kombinací karoserie, střechy a různých doplňků a v interiéru má zákazník na výběr z 15 barevných kombinací čalounění a dekorů a osmi barev ambientního osvětlení.
 
Už v základní výbavě Zen je k dispozici systém EasyLink s barevným dotykovým displejem 7” a rádiem, ovšem bez navigace ale s možností zobrazení chytrého telefonu. Základní výbava zahrnuje mj. Full LED přední světlomety a LED zadní světla, tempomat s omezovačem rychlosti, AEBS s detekcí chodců a cyklistů, systém kontroly bezpečné vzdálenosti, systém rozpoznávání dopravních značek, systém varování před opuštěním jízdního pruhu, elektrické ovládání předních a zadních oken s impulzním ovládáním, 4,2“ barevný přístrojový štít, klimatizace, kola 17” Flexwheel atd. Základní cena pro Captur Zen TCe100 je 390 000 Kč.
 
Pro trhy EU se Captur vyrábí ve španělském Valladolidu.