name | autoweek.cz
Renault Captur 2. generace přijíždí
24.01.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Druhá generace Renaultu Captur přichází do prodeje. Model kralující segmentu městských SUV přichází s mnoha inovacemi, výraznějším designem, zcela novým interiérem s novými informačními systémy a modernizovanými pohonnými jednotkami.
S více než 1,2 milionem prodaných kusů od roku 2013 je Captur nejprodávanějším evropským modelem v segmentu malých městských SUV. Celosvětově již bylo prodáno 1,5 milionu těchto vozů (včetně ruské speciality Kaptur). Nyní přichází v nové generaci - podobně jako v příbuzném modelu Clio jde především o logickou evoluci, ovšem s doplněním mnoha technických inovací.
Více SUV
Nová generace vznikla na podvozkové platformě CMP-B jako Clio a Juke. Ta poskytuje větší tuhost, je prostorově úspornější a lehčí. Úsporu kilogramů ale vyrovnává vybavení více asistenčními systémy. Plně LED světlomety vpředu i vzadu jsou součástí základní výbavy.
Captur o narostl a působí mnohem mohutnějším dojmem s designem více ve stylu SUV. Délka je 4227 mm (+105 mm) při rozvoru náprav 2639 mm (+33 mm). Objem zavazadlového prostoru je 404 až 536 l - podle polohy zadní lavice, posuvné v rozsahu 160 mm.
Pohonné jednotky
Základní zážehový přeplňovaný tříválec 1,0 TCe 100 o výkonu 74 kW (100 k) je spojen s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou. Tento motor brzy přijde i ve verzi na LPG. Zážehový přeplňovaný čtyřválec 1,3 TCe se dodává ve dvou výkonových verzích - 96 kW (130 k) s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou EDC a 114 kW (155 k) výhradně s dvouspojkovou EDC. Turbodiesel 1,5 Blue dCi/85 kW (115 k) je k dispozici s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou i se sedmistupňovou dvouspojkovou EDC.
Už brzy bude nový Captur prvním modelem Renaultu, který bude mít plug-in hybridní pohon E-Tech se zážehovým motorem 1,6 SCe a dvěma elektromotory, největším systémovým výkonem 103 kW (140 k) a dojezdem na čistě elektrický pohon 45 km, ve městě 65 km.
Revoluce v interiéru
Nejvíce změn najdeme v interiéru. Přístrojová deska se středovou konzolí jsou koncipované podobně jako u nového Clia. Řidič má před sebou digitální přístrojový panel 10“ a uprostřed přístrojové desky je displej multimediálního systému, který je k dispozici ve dvou variantách - s velikostí 7“ tradičně orientovaný na šířku nebo za příplatek 9,3“ orientovaný na výšku.
Captur vyniká v palubním infotainmentu. Nově vyvinutý online multimediální systém Easy Link umožňuje připojení na internet a získávání aktualizací softwaru systému na dálku. Nová generace multimediálního systému Easy Link umožňuje propojení se smartphonem prostřednictvím Apple CarPlay a Android Auto. Vestavěná navigace obsahuje vyhledávání cílů prostřednictvím klíčových slov.
Asistent Easy Drive
Asistenční a bezpečnostní systémy jsou spojeny pod hlavičkou Easy Drive. Zahrnují mj. Easy Pilot, adaptivní tempomat, čtení některých dopravních značek, monitorování mrtvých úhlů, automatický parkovací systém, automatické přepínání potkávacích a dálkových světel či 360° kamerový systém. Novinkou je Rear Cross Alert.
Velké možnosti
K dispozici je až 80 barevných kombinací karoserie, střechy a různých doplňků a v interiéru má zákazník na výběr z 15 barevných kombinací čalounění a dekorů a osmi barev ambientního osvětlení.
Už v základní výbavě Zen je k dispozici systém EasyLink s barevným dotykovým displejem 7” a rádiem, ovšem bez navigace ale s možností zobrazení chytrého telefonu. Základní výbava zahrnuje mj. Full LED přední světlomety a LED zadní světla, tempomat s omezovačem rychlosti, AEBS s detekcí chodců a cyklistů, systém kontroly bezpečné vzdálenosti, systém rozpoznávání dopravních značek, systém varování před opuštěním jízdního pruhu, elektrické ovládání předních a zadních oken s impulzním ovládáním, 4,2“ barevný přístrojový štít, klimatizace, kola 17” Flexwheel atd. Základní cena pro Captur Zen TCe100 je 390 000 Kč.
Pro trhy EU se Captur vyrábí ve španělském Valladolidu.
Více SUV
Nová generace vznikla na podvozkové platformě CMP-B jako Clio a Juke. Ta poskytuje větší tuhost, je prostorově úspornější a lehčí. Úsporu kilogramů ale vyrovnává vybavení více asistenčními systémy. Plně LED světlomety vpředu i vzadu jsou součástí základní výbavy.
Captur o narostl a působí mnohem mohutnějším dojmem s designem více ve stylu SUV. Délka je 4227 mm (+105 mm) při rozvoru náprav 2639 mm (+33 mm). Objem zavazadlového prostoru je 404 až 536 l - podle polohy zadní lavice, posuvné v rozsahu 160 mm.
Pohonné jednotky
Základní zážehový přeplňovaný tříválec 1,0 TCe 100 o výkonu 74 kW (100 k) je spojen s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou. Tento motor brzy přijde i ve verzi na LPG. Zážehový přeplňovaný čtyřválec 1,3 TCe se dodává ve dvou výkonových verzích - 96 kW (130 k) s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou EDC a 114 kW (155 k) výhradně s dvouspojkovou EDC. Turbodiesel 1,5 Blue dCi/85 kW (115 k) je k dispozici s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou i se sedmistupňovou dvouspojkovou EDC.
Už brzy bude nový Captur prvním modelem Renaultu, který bude mít plug-in hybridní pohon E-Tech se zážehovým motorem 1,6 SCe a dvěma elektromotory, největším systémovým výkonem 103 kW (140 k) a dojezdem na čistě elektrický pohon 45 km, ve městě 65 km.
Revoluce v interiéru
Nejvíce změn najdeme v interiéru. Přístrojová deska se středovou konzolí jsou koncipované podobně jako u nového Clia. Řidič má před sebou digitální přístrojový panel 10“ a uprostřed přístrojové desky je displej multimediálního systému, který je k dispozici ve dvou variantách - s velikostí 7“ tradičně orientovaný na šířku nebo za příplatek 9,3“ orientovaný na výšku.
Captur vyniká v palubním infotainmentu. Nově vyvinutý online multimediální systém Easy Link umožňuje připojení na internet a získávání aktualizací softwaru systému na dálku. Nová generace multimediálního systému Easy Link umožňuje propojení se smartphonem prostřednictvím Apple CarPlay a Android Auto. Vestavěná navigace obsahuje vyhledávání cílů prostřednictvím klíčových slov.
Asistent Easy Drive
Asistenční a bezpečnostní systémy jsou spojeny pod hlavičkou Easy Drive. Zahrnují mj. Easy Pilot, adaptivní tempomat, čtení některých dopravních značek, monitorování mrtvých úhlů, automatický parkovací systém, automatické přepínání potkávacích a dálkových světel či 360° kamerový systém. Novinkou je Rear Cross Alert.
Velké možnosti
K dispozici je až 80 barevných kombinací karoserie, střechy a různých doplňků a v interiéru má zákazník na výběr z 15 barevných kombinací čalounění a dekorů a osmi barev ambientního osvětlení.
Už v základní výbavě Zen je k dispozici systém EasyLink s barevným dotykovým displejem 7” a rádiem, ovšem bez navigace ale s možností zobrazení chytrého telefonu. Základní výbava zahrnuje mj. Full LED přední světlomety a LED zadní světla, tempomat s omezovačem rychlosti, AEBS s detekcí chodců a cyklistů, systém kontroly bezpečné vzdálenosti, systém rozpoznávání dopravních značek, systém varování před opuštěním jízdního pruhu, elektrické ovládání předních a zadních oken s impulzním ovládáním, 4,2“ barevný přístrojový štít, klimatizace, kola 17” Flexwheel atd. Základní cena pro Captur Zen TCe100 je 390 000 Kč.
Pro trhy EU se Captur vyrábí ve španělském Valladolidu.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz