name | autoweek.cz

S novým jménem: Peugeot Rifter

S novým jménem: Peugeot Rifter

27.02.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Peugeot dal nové generaci osobních vozů s vysokou stavbou, vycházející ze společného konceptu skupiny PSA, nové jméno Rifter.
Nový Peugeot Rifter bude ve světové premiéře představen na ženevském autosalonu 2018 a do prodeje přijde v září. Vyrábět se bude v továrnách ve španělském Vigu a v Mangualde v Portugalsku. V nabídce značky nahradí model Partner Tepee.
 
Rifter přebírá styl designu nové generace modelů značky, především nových SUV. Rifter bude nabízen ve dvou délkách - standardní 440 cm a dlouhou 475 l, přičemž každá je v pětimístné nebo sedmimístné podobě. Pro nejnáročnější bude k dispozici i speciálně vybavená verze GT Line.
 
Osvědčené prvky: EMP2 a i-Cockpit
Peugeot Rifter byl postaven na nové platformě EMP2 stejně jako nové generace Citroënu Berlingo a Opelu Combo. V zadní části byla upravena pro zlepšení modularity a zvládnutí větší zátěže. Přední náprava je typu McPherson a zadní s deformovatelnou příčnou vzpěrou. Zvýšená poloha místa řidiče a průměr otáčení jen 10,9 m zaručují vynikající ovladatelnost a manévrovatelnost ve stísněném prostoru. Vyšší světlá výška přináší možnost využít schopnosti téměř jako u terénního vozu.
 
Peugeot přináší do tohoto segmentu i-Cockpit, způsob uspořádání interiéru, který už byl dodán ve 4 milionech vozů. Nabízí kompaktní volant, 8“ dotykový displej a vyvýšenou přístrojovou desku. Některé verze budou vybaveny elektrickou brzdou, která uvolnila místo na středové konzoli.
 
Motory
Motory v nabídce splňují nejnovější normu Euro 6.c (Euro 6.2) a jsou připraveny vyhovět nadcházejícímu homologačnímu cyklu WLTP. Zážehové motory 1,2 PureTech jsou opatřeny filtrem Gasoline Particulate Filter pro snížení emisí pevných částic. Verze PureTech 110 k (80 kW) S&S je s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou a je k dispozici i ve verzi s velmi nízkou spotřebou. V roce 2019 se přidá PureTech 130 k (96 kW) S&S s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8.
 
Nabídka turbodieselů 1.5 BlueHDi zahrnuje tři varianty: BlueHDi 75 k (55 kW) a BlueHDi 100 k (74 kW), obě s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou, a BlueHDi 130 k (96 kW) S&S s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo s osmistupňovou automatickou EAT8. Všechny tři jsou vybaveny filtrem pevných částic FAP a systémem selektivní katalytické redukce SCR.
 
Pro jízdu mimo silnice
Systém Advanced Grip Control spojený s pneumatikami Michelin Lattitude Tour Mud & Snow umožňuje zlepšit pohyblivost vozu působením na prokluzování kol. Systém je spojen s funkcí Hill Assist Descent Control (HADC), která automaticky udrží optimální rychlost na velmi strmých svazích.
 
V rámci příplatkové výbavy Peugeot nabídne Rifter i verzi 4×4, na jejímž vývoji se podílel dlouholetý partner značky Peugeot, společnost Dangel.
 
Nejvyšší úroveň technologií
Nový Rifter v závislosti na verzi poskytne mj. i adaptivní tempomat, zásah při neúmyslném opuštění jízdního pruhu, sledování bdělosti řidiče prostřednictvím kamery, Active Safety Brake, kontrolu stability přívěsu, kameru Visiopark 180°, sledování mrtvého úhlu atd.
 
Konektivitu zajišťuje velký 8“ barevný dotykový displej s funkcí Mirror Screen. Nabízená 3D on-line navigace umožňuje hlasové ovládání a zohledňuje provoz v reálném čase (TomTom Trafic).
 
Funkčnost
Tři samostatná sedadla ve druhé řadě se dají složit do roviny pomocí ovladače Magic Flat (k dispozici bude ve druhém čtvrtletí roku 2019). Obě samostatná sedadla ve třetí řadě jsou posuvná a lze je z vozu vyjmout. Objem zavazadlového prostoru se pohybuje v rozmezí od 775 l u pětimístné standardní verze až po 4000 l ke stropu se sklopenými sedadly u dlouhé verze. Nakládání dlouhých předmětů usnadňuje možnost sklopit přední sedadlo spolujezdce.
 
Optimalizace posuvných bočních dveří umožňuje snadný a široký přístup. Široké víko zavazadlového prostoru je opatřeno otevíratelným oknem, díky němuž je možné dostat se do zavazadlového prostoru bez nutnosti otevírat celé víko.