name | autoweek.cz

Škoda Superb - i ti nejlepší se zlepšují

Škoda Superb - i ti nejlepší se zlepšují

07.07.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Na jaře 2019 třetí generace Škody Superb po třech letech na trhu překonala hranici půl milionu prodaných kusů. To je výsledek, jaký většina konkurence nedosahuje ani za celou dobu svého života. Ač jde i nadále o jeden z nejkrásnějších vozů na trhu, přichází s mnoha vylepšeními.

Cílem modernizace modelu Superb je oživení zájmu kupujících tak, aby se do konce výroby 3. generace celkový prodej této modelové řady přehoupl přes hranici 1,5 milionu kusů, což je reálné, protože na konci prvního čtvrtletí měl Superb na svém kontě 1,28 milionu dodaných vozů.
 
Základní přednosti Superbu se ani modernizací naštěstí nemění. Spolu se skvělým designem zůstává nadprůměrný prostor, praktičnost, kvalita zpracování, stejně jako vybavení špičkovou technikou i chytrými doplňky. Nadále se nabízí jako liftback, který vyhledávají především kupující na východě, a kombi, které je favoritem pro západní Evropu. Zůstává i unikátní kombinace kombi s turbodieselem a pohonem 4x4, kterou volí 16,7 % kupujících.
 
Na první pohled zaujme pozměněné řešení přídě s novým tvarem nárazníků, více chromovanou mřížkou chladiče a především užšími světlomety, které jsou standardně vybaveny technologií LED, za příplatek poprvé s technologií Full LED matrix s funkcí vykrývání vozidel vpředu. Na zádi se přidávají LED světla s dynamickými směrovkami a místo znaku nápis Škoda. Zdánlivě detaily, které ovšem ještě více pozdvihují vzhled vozu.
 
Podobně tomu je i v interiéru, kde najdeme jemnější materiály, větší displej 9,2“, větší odkládací přihrádku pod ním, reagující na růst velikosti telefonů, a především digitální kokpit, což vše dohromady vozu dodává moderní výraz. Přitom zůstává mimořádná úroveň pohodlí, a pokud se posadíte dozadu, tak se téměř ztrácíte v přemíře prostoru.
 
Pokud jde o asistenční systémy, modernizace přidává nové funkce, především prediktivní tempomat Front Assist s prediktivní ochranou chodců, asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), který nově pokrývá vzdálenost až 70 m za vozem a Front Assist s prediktivní ochranou chodců. K těm se během roku 2020 přidá ještě Emmergency Assist  pro víceproudé silnice. Pokud tedy vše shrneme, třetí generace Superbu je i po technické stránce stále plně na výši.
 
V době zahájení prodeje je nabídka pohonných jednotek:
verze palivo výkon točivý moment převodovka spotřeba NEDC LB l/100 km spotřeba NEDC combi l/100 km
2,0 TSI benzin 140 kW (190 k) 320 N.m 7AT DSG 6,1 - 6,2 6,2
2,0 TSI 4x4 benzin 200 kW (272 k) 350 N.m 7AT DSG 7,0 - 7,1 7,1
2,0 TDI nafta 140 kW (190 k) 400 N.m 7AT DSG 4,4 4,4 - 4,5
2,0 TDI 4x4 nafta 140 kW (190 k) 400 N.m 7AT DSG 4,8 - 4,9 4,9 - 5,0
 
Novinkou bude od poloviny září dvoulitrový turbodiesel 2,0 TDI Evo s výkonem 110 kW (150 k) a jako základní motor zážehový 1,5 TSI/110 kW (150 k), který již známe z Octavie. Od 38. týdne je doplní plug-in hybridní verze Superb iV.
 
Novinkou v nabídce vrcholných verzí výbavy je vedle Sportline a Laurin & Klement je crossoverová verze Scout, nabízená jen s nejvýkonnějšími pohonnými jednotkami a pohonem 4x4. V současné době je podíl firemních zákazníků 82 %. Verze Scout by ale měla oslovit zejména soukromníky. Cenová nabídka začíná na 799 900 Kč za verzi Ambition 2,0 TSI/140 kW AP s karoserií liftback. Combi je o 30 000 Kč dražší.